RAGLAN MED FLETTE = LEKKER BARNEGENSER

Tina Hauglund

 

Hva kan eg si?? Printeren går varm i disse dager og eg føler et sterkt behov for å ha håndfaste bevis på det eg VIL/MÅ/BØR ABSOLUTT strikke denne høsten, ja det er litt sånn potensiale Julegaver også med i planleggingen! Det er kun “de utvalgte” som får hjemmestrikka gaver, har gitt opp å strikke til gud og hver mann – ja det tapper meg for energi og lysten daler der etter. MEN, når eg virkelig har lyst,
ja da formelig gløder strikkepinnene 🙂

Den genseren er jo bare så lekker og at eg har masse Finull i hylla bygger jo opp under at denne er noen eg BØR strikke tross alt! Bare sjekk den nydelige detaljen som flette i raglanfellingen!?
Mmm lekkert, ikkje sant? 

 

LINNEAGENSER
Bildet over
Str 1–> 12 år

Strikkes i Finull og det går med alt fra 3–> 6 nøster 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund


Har du barn som er som en ÅL, ja da er jo genseren perfekt som en body! Ingen rørleggersprekk så langt øye kan se og den lille er god og varm på stumpen 🙂 Kan jo neppe bli mer behagelig enn dette?
Body`en er der i mot strikket Drops Tynn Alpakka noe eg har enorme mengder av…..
Tragisk humoristisk! *Printeren tikker* ja “O`h Jul med din glede”

 

 

LINNEABODY
Str 1 mnd–> 5 år

 

 

 

 

* * * *

Nei vettu hva?? Eg måtte rett og slett kapitulere i dag og krype langt under dyna! Har spist en del av maten Ali bakte i dag og da trengs det virkelig en kwil! Ali vekket meg etter 1 kjapp time, men eg sov videre for eg var nemlig i 90 års dag på Hummeren Hotel og der skjedde det jaggu meg saker og ting med både kjente og ukjente! For ikkje å nevne en helt merkverdig handletur…..Lurer egentlig på hva som var i mine tanker den lille timen!?? Var jo helt i ørska da eg sto opp!

Nå har eg komme litt ned i kaffikoppen og tankene begynner å klarne! OMG for en time!
Jaja, ca 10 cm gjenstår på arm nr 2 og planen er å bare sette på “Lucifer” og få det gjort! Er absolutt overkommelig så eg får bare gni søvnen bort og ta på meg ullsokkene 🙂

KOS DEG OG HA EN
HEIDUNDRENDE KWELL!

Go`klem fra ei “fyllesyk” Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskestrikkeoppskrifter #tinahauglund #barnestrikk #norskstrikkedesign #strikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Nydelige oppskrifter du frister med!! Er midt i vottestrikk jeg for tiden.
      Travle dager på jobb og ting som ska følges opp på hjemmebane. Da flyr tiden i fra en og det kjennes godt når kvelden kommer og senga lokker.
      Ha en fantastisk kveld!!

Siste innlegg