DEN SOM LETER, DEN FINNER….. -NORSKE OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Lena Gjerald

 

Ok, eg tok feil og eg er ikkje redd for å innrømme det 🙂 Eg var skikkelig oppesen da eg satte meg ned
i går kwell med mine 3 deilige Holst nøster, meeen etter et par cm`er fant eg vel ut at det ikkje gikk….Holst Supersoft ble nok en tanke for tynt for de utvalgte vottene, selv på pinne 3. Når eg målte omkretsen var den knappe 15 cm mot 20 i omkrets som det sto i oppskrifta og det burde eg i allefall hatt. MEN, eg ga da slettes ikkje opp så nå er eg klar for mønsteret allerede etter at eg fant noen lekre Finullnøster og pinne 2,5 – Det går som en drøm! Blir helt etter oppskriften, altså helt PERFEKTE!
Love IT!

Uansett, eg VIL og BARE MÅ ha et par votter i Holst Supersoft og som kjent; Den som leter, den finner!! JuHuuu Ikkje bare det, men SE hva eg fant!!! De mest perfekte stripene i tillegg! OMG!!!

JA, disse er strikket i Holst Supersoft og har flere masker enn de eg prøvde meg på så dette kommer til å gå som eg drøm! Har ganske mange smårester i Holst så dette kan virkelig bli gøy 🙂

 

 

 

STRIPED MITTENS ACCORDING
TO BADEGAKK

Bildet over
Strikkes i Holst Supersoft

 

 

 

 

 

 

 

Lena Gjerald

Samtidlig som eg var inne å kikket på Lena sine design måtte eg bare plukke med meg Wilhelmina!
De har eg seriøst strikket mangen av og oppskriften har eg dratt med meg til hver nye årsmappe av oppskriftene mine. Ikkje bare er de skikkelig utrolig fine, men også enkle å strikke +
de er noen aldeles lekre og supre Julegaver! Hadde eg vært deg så hadde eg lagt de
i Gjøremålslista du har hva angår Årets Julegaver 🙂 Jo før jo heller 🙂

Eg har strikket mine i Viking Sportsragg på pinne 3 og det gikk i underkant av 1 nøste! Det blir billige Julegaver det og tenk på ALLE de single nøstene du har da!?? ENDELIG noe å bruke de på!
Du kan også fint bruke f.eks Øst/Vestlandsgarn, Safir, Viking Sportsgarn, Rubin o.l

 

 

WILHELMINA
Str medium Dame

 

 

 

* * * *

Tja, hva skal eg si? Det var ganske dumt å spise 2 skåler med chilisuppe i går, men det går seg vel til ut over dagen! Det “rare” er at eg VET dette sååå inderlig vel, men hver eneste gang eg får kikk på denne suppa så bare må eg spise! Snakk om frustrerende reprise! hehe Men, litt verdt det også!

Passer egentlig ganske bra med en planløs lørdag, ingen ting bedre enn det 🙂 Ali der i mot har planer om å bake/tilberede noe skikkelig FARLIG som han skal lage i morgen!! Eg fortalte her tidligere om ei “kake” som spises til frokost i Libanon og den skal han prøve seg på. Han har aldri laget den her
i Norge og må der med prøve seg frem med norske ingredienser! Det er liksom et kunststykke i seg selv skal eg si deg! Det er en ting å kunne bake noe på de ingrediensene du kjenner i ditt eget land, men det å finne ut HVA det heter og hva det er her er ikkje alltid så enkelt. Blir spennende! Me fikk iallefall tak i riktig ost, urolig nok så hadde de akkurat den osten på den Arabiske butikken 🙂

Det han skal i dag er å bake brødene som kakestykket man spiser skal pakkes inn i -Å hekkan men eg GLEDER meg! Eg ELSKER å spise denne kaka i Libanon! det er et skikkelig SUKKERKICK til morgenkaffien som på sin side er KRUTTsterk! Arabisk ecspresso – You Know! “Pling i bollen

Har fått en del Chattemeldinger og Snap fra noen av dere denne uka som overrasket meg på en gledelig måte! Ikkje bare har noen av dere bakt Laham Beajen, men også Ma`amoul! JuHuu Det er skikkelig inspirerende å se at andre klarer å bake vellykka av Ali sine oppskrifter 🙂 Dette motiverer virkelig til å lirke ut flere oppskrifter av Ali sitt hodet, selv om ikkje det er det enkleste MoHaaa
 


Det han skal bake i morgen er Knafeh, Mmmm sjekk dette bildet du:


Det hvite i midten er den spesielle osten og et stykke av dette pakkes inn i….

 

…..et slikt brød! HIMMELSK FANTASTISK!!! Eg håper bare det blir slik som eg minnes!
*Tenna løper i vann*

Gleder meg i allefall til å dele oppskriften med deg 🙂 

Nå tror eg at eg skal gå å vaske håret, høres jo ut som en dårlig unnskyldning, men det er nå det eg skal og det er en jobb i seg selv iallefall med mine skuldre! *Svett*

Satser på å vise deg fremgangen på vottene mine senere i dag, det ser veldig bra ut!

KOS DEG OG HA EN
PERFEKT LØRDAG!

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #votter #holstsupersoft #mittens #wilhelmina #pulsvotter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstlrstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Takk for deilig av strikkeoppskrift, de så svært så deilige ut de vottene! Må prøves.
      Så deilig den kaka så ut, blir spennende å høre om den gikk og lage.

Siste innlegg