SKIKKELIG KOSEGENSER – DET ER HØST!!

Junko Okamoto


Hvis me ser bort i fra at det inni mellom var 18 grader i går så er det HØST, ja og noen dager er absolutt mye kaldere enn andre! Her om dagen var det så lite som 7 gr da eg sto opp! Det er ganske kjølig! Da er det herlig med en oversized myk genser som venter på nattborden, ja bare til å slippe over hodet og dra på seg pysjbuksa og ullsokkan 🙂 Mmmm beste årstiden EVER spør du meg og det er mye de herlige klærene me kan ha på oss sin skyld! Myke store gensere er absolutt et must
i høstgarderoben og når eg ramlet over denne i går kwell var det formelig kort prosess! Rett inn på lista

Neste måned skal eg se om eg kan få sjekket ut garnet! Jepp, det er nemlig en liten søt butikk her
i Stavanger som selger orginalgarnet og hun kommer på Strikkefestivalen her i Stavanger! JuHuuu

HER kan du se på garnet hos God Som Ull <3 
Du trenger 500 gram garn
(Genseren er Onesize) og siden hespene veier 60 gr trenger du 8 hesper
450 gr i hovedfargen og 50 gr i kontrastfargen

 

 

 

 

Junko Okamoto

 

 

PLUM
Bildene over
Max omkrets på brystet er 144 cm

Frem til midtnatt søndag 17/9 får du automatisk 15% på oppskriften

 

 

* * * *

 


I dag er det ikkje en heeelt vanlig lørdag altså! Nop, lille søte, herlige og litt store Alma Sofie fyller 1 år!

GRATULERER med dagen skjønnas <3

Ei herlig solstråle som har smilt hvert eneste øyeblikk eg har sett henne 🙂 Det blir kake og fest neste lørdag da skal me få være med å feire henne og storebroren Trym som blir 6 år om 3 dager 🙂
 


Planene mine er å holde beina litt høyt i dag for de dunker som 2 digre kviser! Ja, hælene kjennes som det når eg tråkker på de! Dvs at betennelsen sikkert ikkje er helt borte, ja hvis den vil går bort da.
Dette er i grunnen kjipe greier altså for det er en ting at det er vondt å gå, men at eg ikkje får fred når eg sitter er i grunnen mer irriterende! Prøvde meg med litt av den Ibux Gel som eg bruker på skuldrene i går, ja eg sausa inn hælene, men det hadde ikkje noe særlig effekt selv om trua var der hehe
Tror gjerne at legen bør ta en ny titt!?! Ja for bedre har det ikkje blitt…..
Jaja dvs eg kan strikke en del i dag 🙂

 

Er klar til å strikke inn tråd til tommelen på den 2.votten og da er det bare tuppen igjen 🙂
Selv om det egentlig har blitt lite strikking denne uka gikk disse vottene rimelig kjapt så eg
ser absolutt muligheten til flere 🙂 Liker de veldig godt 🙂

 

Ali skal kokkelere hjemmelaga pizza med pepperbiff i dag! Det blir spennende og sikkert kjempegodt! Ble ikkje til at me fikk skrevet ned de oppskriften i går siden eg gikk rundt i ei skikkelig soveboble hele ettermiddagen og Ali var ute å holdt på med diverse, men i dag satser eg på at eg får en halvtime av han 🙂 Vet at flere av dere ble nysgjerrige på det pålegget han laget, ja det ble faktisk veldig godt 🙂
Og nei, du trenger slettes ikkje stappe oliven inne, putt inni noe DU liker! Paprika? Jalapenos? Ja eg er sikker på at du har noen favoritter som vil smake godt, det er bare å bruke fantasien slik som Ali gjør 🙂 Men eg er veldig overrasket at det ble så bra, ja f.eks i konsistensen og ikkje minst at
det var sååå enkelt! Dette er noe alle kan få til 🙂

 

Anyway, før eg kan sette meg til med strikketøyet må eg som vanlig etter dagen med hårvask få litt styr på det kråkereiret! Ja eg sov jo en time i går også med KLISSVÅTT hår! Smart! NOT!
Gleder meg virkelig til frisørtimen denne gangen, skal bli godt med deilig pleie 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG LØRDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille i StrikkeHumør 🙂

#strikk #knit #pattern #kosegenser #høst #oversized # onesize #ullgenser #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg