8 DIAGONALE OG LEKRE SJAL

Melanie Berg

 

Eg liker veldig godt sjal som er diagonale, de ligger veldig fint + de er gode å surre rundt halsen eller bare slenge lett over skuldrene. Begynte en gang på noen lignende dette……strikket og strikket, etter ca en halvmeter lignet det mer en svingete motorvei!! Det er ikkje bare bare å holde styr på fell/øk
i hver sin side hehe Kan gå litt fort i svingene inne i mellom, men akk så lekkert! Sjalet kan være ganske så enkelt i selv uten for mye mønster, fasongen kan alene gi et ganske godt uttrykk sammen med de flotte fargene som du måtte velger 🙂

 

 

CRACHENFELS
Bildet over
Str 210 cm X 65 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

Exif_JPEG_PICTURE Anette Cordes

 

LINUS
Str 169 cm X 27 cm
Gratis Oppskrift
Oppskrift også på svensk

 

 

 

 

 

 

 

 

Ambah O`Brian

 

LAMINA WRAP
Str One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

Jennifer Weissman

 

ARCHITEXTURE
Str S-M-L

 

 

 

 

 

 

 

 

Bucilla/ Design; Paulina Popiolek

 

CAMEO
One Sice

 

 

 

 

 

 

 

 

Sarah Lehto

 

STRING OG PERALS SHAWL
One Sice
GRATIS Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Louise Zass-Bangham

 

STAY AWHILE
Str 150/180 cm X 36/42 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

<KENOX S760 / Samsung S760>Alla Saenko

 

ALTOSTRATUS
Str 58 cm X 196 cm

 

 

 

 

 

* * * *

Å milde måne som det begynte å blåse i går kwell, ja i natt også og det skal visst nok ta seg opp igjen ut over dagen med både regn og vind! Jammen glad at alle er i hus og ingen har noe ute å gjøre!
Måtte virkelig ha holdt på hatten da ja! Ikkje noe vær for paraply kan du si, nei, FULL oljehyra TAKK!

Elsker egentlig høsten her i vest eg bare eg slipper å gå ut når det står på som verst! Da liker eg meg inne med ullsokkene på og strikk i hendene 🙂 Siden det i tillegg er ganske mørkt i dag har eg allerede tenkt litt stearinlys for kosen sin skyld og skal for det meste strikke- det er nå i allefall planen. Tror eg er litt i tøffel/tove modus! Ble ferdig med de stripete i går kwell og er i gang med et par små!
Sikkert noen som passer de også.

Tror eg skal strikke en arm når disse tøflene er i boks, ja du vet eg har flere armer å strikke og det er arm nr 2 på Sofies Mamma som bør komme først! En super genser nå når stormene herjer 🙂
Eller, hmmm, fikk faktisk litt sånn akutt lyst å strikke på lommene til FanaJakken også! Fantaserer litt inni mellom om å fòre den jakka, men da vil eg tro eg trenger symaskinen!?!?!

Mulig det blir en dukk under dyna igjen før lørdagen kan sparkes i gang….kjenner eg har en ulmene migrene i bakhodet! Prøver alle triksa i boka om å avlede den, men får nå se hva som skjer!
En ting eg har funnet ut etter mange år med migrene er at den lar seg sjelden rokke….

KOS DEG OG HA EN
FIN-FIN LØRDAG!

I kwell skal me jo uansett danse! hehe

Go`klem fra ei meget Optimistisk Vibbedille 🙂
#strikk #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #diagonalesjal #shawl #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørststrikeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger #topplisten

4 kommentarer
    1. Hei, eg håpe at migrenen ikkje når til deg. Er heldigvis ikkje så plaga no som når eg var yngre. Det er rett og slett pyton.

    2. Anonym: Du kan si den tok meg med storm og eg har mer eller mindre sovet hele dagen/kwellen, men NÅ endelig begynner den å slippe 🙂 Satser på en fin søndag i steden for 🙂

Siste innlegg