BÅREVOTTENE – GANSKE ENKELT GENIALE! NORSK STRIKKEDESIGN PÅ SITT ALLER BESTE!

Foto: Vibbedille/ Designet av Ann Myhre aka Pinneguri

Disse vottene får det virkelig til å sitre i en strikkehjerne! Den er bare så genial at det finnes ikkje maken 🙂 Man strikker formstrikka jakker og gensere, men har du noen gang tenkt på formstrikka votter!?? Ikkje eg heller! Denne er superherlig og sitter som støpt i håndens form og du strikker den etter DIN hånd eller den som skal bruke den 🙂

Foto: Vibbedille/ Designet av Ann Myhre aka Pinneguri

Det er også en del rille og det er jo noe eg digger over det meste! Selv om eg gikk rett i fella på første forsøk og strikket slik eg TRODDE det var er eg overbevist at dette er det kjekkeste og ikkje minst beste vottene eg noen gang har strikket! Det blir garanter noen slike under Årets Juletre <3

Dette er en norsk oppskrift og eg LOVER at hvis du KUN gjør akkurat slik det står, linje for linje så kommer du i mål på en galant måte uten store problem 🙂 Eg prøvde bare et øyeblikk å tenke selv
og da gikk det jammen meg galt så ta mitt råd og noter det bak øret 🙂

Eg strikker mine i ullgarn fra Holen Ullversted, men eg er sikker på at du har noe som passer.
Strikkes på pinne 3,5 mm
 

BÅREVOTTENE
Oppskriften på vottene over
Str Dame medium


Nå er eg på tuppen på vott nr 2 og ikkje få panikk selv om den ser litt rar ut underveis,
det blir SKAMBRA!! JuHuuu

Nå har Amira kommet her og det er på tide å KnuseKose litt og rett å slett ha en fin søndag!
Senere blir det middag og deilig Sjokoladekake

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Herlig fasong på de vottene 🙂 Jeg løp inn på Ravelry for å kjøpe, og der var det 40,- for mønsteret + 10,- i avgift. Er det noe nytt – har aldri betalt avgift for oppskrifter der?

    2. Mønsterpris kr 40.-
      Får opp kostnad på kr 50.-
      Med nærmere undersøkelse ser jeg at det er ei AVGIFT på kr 10.- som utgjør denne summen😱 Hva er dette for noe tull? Har aldri opplevd dette før! HVEM går denne «avgifta» til???

Siste innlegg