GØYAL SMÅSTRIKK TIL JUL – STRIKKEOPPSKRIFTER

Churchmouse Yarns and Teas

 

Eg elsker i grunnen pottel å fjas på pinnene jo nærmere Jul det bli, ja ting som eg kan felle og bare sette rett på bordet eller henge på treet – DET er gøy! Festlige vertinne gaver til den som skal ut
i Jula er også en kjekk ting og hvorfor ikkje strikke noe? En liten gjeng eller et kor med disse over
her jo kjempesøtt! Figurene er strikket i Rowan Tweed, men om du ikkje har det i kurven finn deg noe garn som er ca 100 m pr 50 gr så blir det så bra atte 🙂 For mindre figurer?
Da blir det tynnere garn vettu 🙂 

 

 

JOLLY WEE ELF
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Marion Louise Rindsem

Hvis ikkje dette er Årets Julesokker ja så vet`kje eg, men sjekk så kule de er! Disse er strikket
i Arwetta, et deilig deilig sokkegarn og eg har en del på hylla, spørsmålet er om eg rekker et par sokker FØR Jul……den der sokk nr 2 er alltid så treeeeg hos meg…..sukk

 

 

JULESOKKER
Norsk strikkeoppskrift

Str 36 – 42

 

 

 

* * * *

Fy søren dagen i går ble mørbanket og øm! Hadde jo migrene fra natt til søndag helt til den slapp
i 8 tiden mandag morgen, da ble plutselig hodet fint, men kroppen satt igjen fullstendig skambanket!
Ja vettu, eg verket sånn i hofter og bein at eg var 2 X 20 min i dusjen bare for å varme opp
og kna beina mine! Helt utrolig altså! Sånn blir det vel etter nesten 1 døgn i senga!

Føler meg ganske øm nå i dag også, men takk og pris mye bedre! Nå føler eg meg i grunnen klar til
å ta i mot alle Juleeskene med pynt så kanskje i dag, men SENEST i morgen skal de opp! Hvis noe av det som nå har havnet i gangen forsvinner kan eg i det minste få vasket Juledukene!? Det hadde da vært noe om ikkje annet 🙂 Håper Ali er fit for fight i dag 🙂

Eg er i grunnen ikkje den som vasker før eg pynter, nop, eg gjør det samtidig som eg rydder bort noe av hverdagstingene for så å sette frem Jula. Først alle dukene på og så ramler ting på plass etterhvert som eg plukker ut av eskene. Nå er stua litt anderledes enn i fjor Jul siden me har fått ny salong så noen pynt må nok få nye plasser. Blir litt stresset av sånt eg, ja for pynten har egentlig en fast plass!
Jaja når eg først eg i gang så stopper eg ikkje før eg er ferdig, så stua må være ferdig før eg setter meg ned og så kommer kjøkkenet, badet og resten av pynten da havner i gangene. Her pyntes det ikkje med en dråpe lilla, neida, det kjøres på for fult med Nisser og rødt 🙂 Liker IKKJE lilla!

Trooor eg MÅ få de eksene opp i dag!!!
Eg VIL/ SKAL MÅ begynne å pynte SENESTE i morgen!
Ho Ho Ho


KOS DEG OG HA EN
SUPER DAG!

Go`klem fra ei Vibbedille i Julemodus 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #christmasknit #julestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei Vibbedille:) Et lite spørsmål ang Still Light tunikaen. Har strikket 2 stk i orginalgarnet men de KLØR: Har du forslag til et garn som ikke klør. Må være samme tykkelse på garnet da jeg strikker den i størrelse small. Morro å strikke forresten. Fikk veldig god hjelp av linken du har inne på bloggen her:)

    2. Meg: Selv strikker eg de i Kauni og syns ikkje det klør, det er 200 m pr 50. EG strikker det nå på pinne 2,5 og da tror eg du vil få samme strikkefasthet som i oppskriften. Eller du kan f.eks prøve med Baby Merino DET klør over hodet ikkje 🙂

Siste innlegg