FERDIG JULEGAVE OG FINE DAGEN


Dagen ble jammen ikkje så verst kan du si! Startet rolig og forsiktig med å strikke ferdig denne lua og sy på nødvendig dilldall. Ofte er det slike ting eg venter med til slutt og så blir eg sittende å gjøre det fort og gale mens eg skal pakke inn gavene! Neida, ikkje eg i år!
Få det gjort med èn gang er mye bedre 🙂

 

Ble ganske så fornøyd med denne gaven må eg si! Her har eg strikket BÅREVOTTENE til Pinneguri og BAMBOO LUA til Marion Louise Rindsem. Alt er strikket i Alaska garn fra Drops, men vottene er strikket på pinne 3,5 og lue på pinne 5. Vottene veier 97 gram og Lua 99 gram, dvs eg brukte 4 nøster. Forholdsvis kjapp gave å strikke hvis man gjør det UTEN å dille + det ble en billig gave i kroner da Alaska koster kun 13 pr nøstet nå om dagen. Bare se HER!

 

 


Når eg hadde strikket ferdig gikk det en LITEN faen i meg! Tross i fortsatt noe ømme bein og vonde skuldre pakket eg meg inn i vinterjakken og tok med meg hagesaksa på terrassen og gjorde rent bord kan du si! Har lenge ventet på bedre være og bedre enn sol og vindstille blir det sjeldent så da var dagen kommet! Det tok meg ca 35 min med å tømme potte og klippe ned stauder og få alt boss i en sekk + koste terrassen. Fikk også blomsterstativet oppi den størte krukka og flyttet den foran skyvedøra, fant også ut at eg like gjerne kunne montere lysa, ja når været først var så bra hehe
Men TROR du se nye lysa me kjøpte i fjor virket!?!?!? NEI! Åååå men DET irriterte meg….. Jaja tok en tur på badet og fikk på meg pysjen, ja for Julepyntet er ikkje kommet opp fordi gangen er IKKJE ryddet! “Stønn” hater å vente…..

Men så ringte mor mi, hun trengte eg ting fra butikken….nå skulle ikkje eg ut i dag siden Dib kommer hjem selv, men da fikk eg det over meg at DA kunne eg kjøpe lys! Så eg skiftet i en fart og kom meg avgårde, full fart innom Nille og Kiwi, svintet opp til mor mi og bånn gass hjem før sola gikk ned!
200 lys er nå surret rundt stativet og eg gleder meg til det blir mørkt og i år er me de FØRSTE som tenner lysa ute HA! Jammen på tide de andre får panikk og ikkje eg! hehe
De er alltid så tidlige Ho Ho Ho

Men Nå? Nå skal eg legge opp til nok en gave og det blir enda ei lue 🙂
Gøy å strikke lue, trenger bare en og ikkje 2 like hehe

KOS DEG OG HA EN
DEILIG ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei noe Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkeoppskrift #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #bårevottene #bamboolua #pinneguri #marionlouiserindsem #strikkeblogg #strikkebloggger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg