LUKE NR 1 – 2 DEILIGE GAVETIPS – NORSK STRIKKEDESIGN

Strikkelisa

Hva er vel mer passende enn å starte desember med ferdig pynta tre og hele pakken! Hvis me skulle hatt tre hadde det nok kommet kommet opp nå i helga! Det er jo så nydelig med Juletre, men skal eg være ærlig?? Eg syns å betale 1.000-1.500 for et tre til taket er mye penger, penger eg velger å bruke på mye annet så i år får me nøye oss med Oliven Treet eg tok inn for vinteren 🙂 På den andre siden blir eg såååå glad når noen som Strikkelisa designer akkurat den lue eg kunne trengt! Ho Ho Ho Juletre LUA! Genialt morsomt og Hamas perler har vel de fleste hjem hvor det er/har vært barn
i perioder! Trooor me har sånn 8-10.000 perler minst Ho Ho Ho

 

Eg er såååå GLAD i dag! Når eg våkner i senga og når eg kommer på at stua er Julepyntet så spretter eg opp (ALT er relativt) av senga og nærmest sprinter mot stua for å nyte en deilig kopp kaffi og virkelig kose meg 🙂 Ja eg blir i grunnen til tider ganske barnslig i Jula da eg syns det er så kjekt! Ho Ho Ho
Eg elsker å ha hemmeligheter og eg elsker å “skrøne” å si noe som: “Tja det kommer an på hva Julenissen kommer med” Å ja her i huset tror me fult og helt på Julenissen ennå, det skulle jo baaare mangle, ikkje det?? Det beste er jo Nissestreker! Ho Ho Ho

 

 

OG VI HAR PYNTA TRE!
Bildet over
Str 1—> 12 år

 

 

 

 

 

 

 

 

Strikkelisa

 

Denne halsen her hadde passet perfekt i den ene gaven eg holder på å strikke, jepp, vottene er ferdig, trenger en lue og halsen hadde blitt prikken over I`en! Det innebære i grunnen at eg burde hatt meg en tur på Nille….Ja, eg trenger noe mer av det deilig pudderrosa garnet som eg strikket “Hjertevottene” i.
Får se hva eg får gjort i dag!

 

 

 

BØLGEHALS
Str Barn, Voksen og Vid Voksen

 

 

 

 

 

* * * *

Fredag og 1.Kalenderdag! Sååå gøy! Nå har eg ikkje kalender selv, men i går satt eg å pakket inn halve kalenderen til begge ungene 🙂 Å ja de blir aldri for store for kalender 🙂 Eg har ikkje kalender i år, selv om eg syns ungene kunne ha fiksa no!?! Ho Ho Ho Tja et nøste hver dag hadde vært KONGE!
Neida, eg koser meg med ungene når de får og eg syns det er så gøy med desember likevel 🙂

Planer for dagen er å pynte ute på trappa, ja eg MÅ gjøre det i dag for i morgen kommer regnet og da vil eg ikkje stå ute å pynte, blir ikkje kos da! Dvs at en del av pynten forsvinner fra gangen, der etter skal ALLE klær fra badet og inn på vaskerommet! Da klarer eg å vaske/pynte badet 🙂 Skal ikkje ha så mye pynt der, men røde håndklær må eg jo henge opp 🙂 Er glad for at me har hvitt bad uten kontraster bortsett fra svart gulv, da kan eg stæsje med den fargen eg vil 🙂

Hvis det ikkje blir FOR kaldt skal Ali skifte en dings på bilen, om eg skal på Nille en tur blir det ikkje før senere, eller i morgen. Håper han ikkje blir for “gåen” av bilen for eg håper eg får han til å henge opp kjøkkengardinene og da er det ikkje så mye som skal til før kjøkkenet er ferdig pynta 🙂

Klarer eg dette er eg jo ferdig med pyntinga og DA trenger eg kun tenke på baking og strikking resten av desember! Eg pleier f.eks å bake ca 3 t midt på dagen før Dib kommer fra skolen, så blir det pysj, avslapping og strikking resten. Noen ganger får eg kikk om kwellen og smeller sammen noen lettvinte kaker/snop og Vips så får eg unnagjort 2-3 sorter hver dag eg baker 🙂
Gleder meg som en unge til eg skal bake Krumkaker!

 

 


Eg må si eg ble veldig fornøyd i fjor
(selv om eg hadde noen startproblemer! hehe) da eg laget de for aller første gang! Med krumkakejern etter min mormor og oppskrift fra oldermor kan de ikkje bli annet enn himmelsk godt! Dette blir nok de første Julekakene eg lager i år, ja bare for å få en myk start for disse er jo superenkle å lage! Eg kommer til å legge ut oppskrifter på ALT eg lager frem over, men om du ikkje klarer å vente på disse delikatessene så har eg allerede rota i arkivet og oppskriften som har vært brukt i vår familie i generasjoner finner du HER!

Men nå må eg se å komme meg i “arbeidklærene” og sette i gang med det som skal gjøres i dag! Senere satser eg på at Julepysjen som henger på stativet er tørr for da MÅ eg seriøst vaske håret
og ha meg en lang og god dusj 🙂 Gleder meg allerede 🙂

KOS DEG OG HA EN FIN
FREDAG SÅ LENGE

Go`klem fra ei meget fornøyd og optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #julelue #hals #strikkelisa #deiligeoppskrifter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

7 kommentarer
    1. Charlotte: Ja de ble kjempefine kan du tro og sååå myke og gode etter toving 🙂 Eg brukte dobbel tråd og pinne 6. Ble ganske lange i den største størrelsen bare sånn at du har det bak øret 🙂 Skal vise mine når eg er ferdig med settet eg skal strikke 🙂

    2. Kjekt å vite! Takk takk 🙂 Driver med ett par votter nå, men sliter så med tommelen, men jeg skal nok få det til etter litt slit.. Jeg tar tydeligvis opp feil masker, for det er alltid igjen noen ekstra rundt! Jeg pleier å bruke “juksetråd” der tommelen skal være. Tova votter oppskriften til topinner.

    3. Men jeg tok tydeligvis ikke opp riktig masker rundt på votten min, for det ble noen hull, og bare kluss.. men får bare slite litt, så ordner det seg 😀 Gir ikke opp så lett, men kan hende jeg blir sint og kaster det i veggen og. Hehe!

Siste innlegg