LUKE NR 7 – DEILIGE JULESTRØMPER – STRIKKEOPPSKRIFTER

Evelina Roos

 

“Når en pepperkakebaker baker pepperkakekaker 
tar han først en stekegryte og en kilo margarin. 
Oppi gryta smelter smøret, 
og det neste han må gjøre 
er å røre sammen smøret og en kilo med farin. 
– farin er det samme som sukker !

Og mens smør og sukker skummer 
tar han åtte eggeplommer 
som han rører rundt i gryta med en kilo hvetemjøl 
og til slutt i gryta slepper han 
en liten teskje pepper 
og så rører man omkring og legger deigen på ei fjøl!”
Tekst: Thorbjørn Egner

Måtte bare tralle meg en sang over de søteste Julestrømpene eg har sett på lenge!
Elsker Pepperkaker! Ja både å SPISE de og ikkje minst PYNTE med de, ja t.o.m å i kle meg dem!
(vel å merke kun i Jula!) Noe eg faktisk skal gjøre på selveste Julaften i år! Unødvendig å si at eg gleder meg som en unge til akkurat det! Hadde det vært opp til meg hadde me alle 4 gjort det i år, men eg har tatt det ganske rolig hva angår bekledning til gutta hehe JA, det er EG som kjøper inn antrekket til oss alle 4 for denne dagen og uheldigvis for Amira så slipper hun ikkje unna når det gjelder pepperkakene!! Ho Ho Ho

 

Eg burde så absolutt hatt akkurat slike strømper på meg, men eg har ikkje sjans å få ferdig et par av disse innen da! Har så mer enn nok å gjøre med de gavene eg strikker på samtidig som minst 7 sorter skal i boks, men du har kanskje tid? Ja tid å kunne ta på seg de søteste og fineste Julestrømpene ever!?? Kos deg så masse om du hiver deg rundt og setter i gang 🙂

 

 

 

PEPPERKAKELAND
Bildet over
One Size
Engelsk og Svensk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Evelina Roos

 

Kanskje du heller vil ha noen strømper som er litt mer diskrè? Ja da er det flott å putte Juletreet på beina, skikkelig lekre og eg sier bare Ja Takk begge deler! Plutselig har eg 2 par strømper til på den evig lange lista over strømper eg ønsker meg…..Kanskje eg en gang om forhåpentligvis mer enn 40 år sitter å nynner til “Når en pepperkakebaker baker….” på et eller annet gamlehjem! Ho Ho Ho

 

 

HYLESTAD
One Size
Engelsk og Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

I dag er eg noe mer optimistisk når det gjelder å komme seg videre hva angår bakingen! I går forsvant jammen meg han Ali stille og rolig ned på butikken, ja det var sånn rett før stengetid! Hjem kom han med 10 kg sukker, gelantinplater og sitronsyre! Lett å skjønne hva han ønsker eg skal lage!?!? JuHuuu da blir det Juleflesk i dag da! Har også mangen gode smaker og fine farger som han hentet med seg hjem fra Beirut tidligere i år 🙂 Har vel kanskje bestemt meg for å bare overse noe av rotet som er litt
i veien og får de i formene i dag! Siden eg ikkje trenger voldsomt med benkeplass skal det gå fint, ja så kan gutta kose seg med ei skål hver i kwell 🙂 Det blir KOoOS 🙂 Verken Amira eller eg spiser dette,
eller eg kan godt ta meg en eller 2 med sitron, men det blir som regel med det 🙂

På sjalet har eg nå strikket 8 rapporter og hadde garnet vært tykkere kunne eg nå ha startet på Edging, men eg strikker i Nord på pinne 3,5 og må bare fortsette på Body delen og eg regner med at for å få et ganske stort og godt sjal å surre rundt halsen må eg opp i 12-14 rapporter 🙂 Burde gå fint det!
Har ikkje fått noe lue på pinnen ennå for eg ble så ivrig med sjalet i går, skikkelig kjekt!

Dessuten fikk eg vasket et par store maskiner med klær i går og Ali fant de merkeligste steder å sette stativene! Ja som på LILLEdoen! KAOS sier eg bare! OMG! Men men nå blir det i allefall litt rene klær!

Har vel EGENTLIG bestemt meg for å ikkje være irritert og sur lengre! Ja det er skikkelig kjipt
i grunnen, ja å være sur! Skjønner liksom ikkje helt HVORFOR, men eg har altså vært det og da klarer eg slettes ikkje kose meg! Nå legger eg meg i det optimistiske sjiktet og krysser fingrene!
Håper også at rydding ligger høyt på Pri.Lista til de andre!

Da er det bare å ta bonski på kaffikoppen og komme seg på kjøkkenet!

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS FIN TORSDAG!

Go`klem fra ei veldig Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #svenskstrikkeoppskrift #strømper #julestrømper #strikkeoppskrift #pepperkakesokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg