LUKE NR: 15 – LEKRE LUER – 4 NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Brooklyn tweed /Jared Flood

 

Bare å beklage, men det er alt for sent å starte på ei Setedals Kofte nå, men ei lua, DET klarer du
i god tid før jul, ja sikkert både 2 og 3 også! Det går som bare søren vettu så sett i gang! Får til tider en del klager over at eg tipser om engelske oppskrifter så nå turte eg ikkje annet enn å finne noen norske *ler*  Denne over her til Jared Flood er jo KJEMPELEKKER!!! Lua er strikket i det NYDELIGE garnet
BT SHELTER! Det er et garn eg virkelig til tider kan fantasere heftig om, men eg har retten og sletten ikkje helt tatt meg råd ennå…..Så lenge du holder deg på en strikkefast rundt 24m/29 omg på
10X10 cm kan du selvfølgelig strikke i det garnet du vil, lua blir nok skikkelig lekker uansett 🙂

 

 

BRAY CAP
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 

 

Lalla Pohjanpalo

 

Elsker denne lua! KUN pga toppen for den er magisk flott! Du starter nede, strikker deg oppover
og starter etter hvert på fellinga! Ei lynkjapp lue som er oversatt til norsk av Wenche S.Roald 🙂 

 

 

JACQUES COUSTEAU HAT

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Strikkelisa

 

ELSKER alt Løvsprettmønsteret til Strikkelisa, har en del i mappa mi nå og prosjektene står formelig
i KØØØ så det kan bli gøy i 2018! Ho Ho Ho

 

 

LØVSPRETTLUA
Str Liten og Stor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingvill Freland

 

Denne lua har eg strikket, men eg valgte nok for tykt garn (Nepal) for den ble ikkje like fin som på bildet! Har slettes ikkje gitt opp denne, men enn så lenge er den litt på vent – akk så lekker den er 😉 

 

 

KONGLELUA
Str Dame, Medium

 

 

 

 

 

* * * *

Selv om eg var mørbanket og frysen stort sett hele dagen i går ble det riktig så koselig på Netthandel med mor mi i går kwell! Ho Ho Ho Mor mi var utrolig imponert over hvor enkelt og greit det var
å shoppe på nett! Eg scrollet, hun pekte, eg la i handlekurven og swosj så var jaggu meg alle Julegavene i boks innen en halv time og en time etterpå fikk hun mail om at ALT var pakket og klart for sending! Ja, hun ble nesten litt målløs og innså samtidig alle pengene hun sparte fordi hun ikkje her hadde muligheten for å plukke med seg masse småting på vei til kassen 🙂 Hun var strålende fornøyd 🙂 Å ja, det er en stund siden, men eg laget både mail og PayPal Konto til henne, ja hun ble ganske kry kan du si! Pc? Nei det har hun ikkje ei heller smartmobile så eg styrer jo showet, men likevel, det er HUN som “Har” det Ho Ho Ho Har lovet at me henter det siden det er eg som får meldingen og hun skal få det hjem på døra hehe Service bedre enn Bring dette! Ho Ho Ho

Me kan være ganske skjønne i denne alderen (Dagny 77 år) *ler*

Men fra nettshopping til FULLSTENDIG UNNTAKSTILSTAND! Da eg skulle fylle litt av kakene eg har bakt over i mor mi sine medbrakte kakebokser mistet eg NESTEN pusten!! Det var nesten skrelt
i boksen med “Beatels Stenger”!!! UNGANE ALTSÅ! De har gått fullstendig laust på de kakene og nå har me KUN noen få i igjen i bunnen av boksen!

Vil det si at eg må bake NYE eller kringlevri ungene en tanke?
Joda, det er koselig å bake, men KJIPT å måtte bake samme kake etter bare noen dager!! OMG!

Neste kakesort var i grunnen Sjokolade Cookie….er liksom bare på stedet hvil nå jo!! Tror eg må følge mitt eget råd og tape boksene, skrive “FISKEHODER” på lokket og sette de i fryseren!

Jaja, regner med at litt HelgeKos må i heimen i dag så når det skjer avgjør OM det blir baking i dag! Ser og kjenner bare at dagene tikker av gårde og på søndag tenner me 3 lys allerede! JISES!
Nei, nå håper eg formen blir TOPPERS altså slik at eg kan sette i giret! Mor mi har et ønske om både Delfia Kake og Risboller så det er bare å kjøre flatt vil eg tro!

Anyway, eg får ta en drøs med han Ali og legge en slagplan for dagen så får me se hvor
fornøyd eg er når kwellen er her 🙂 *Spennende*

 

 

KOS DEG OG NYT EN
STRÅLENDE FREDAG!

Go`klem fra ei VELDIG Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskestrikkeoppskrifter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #bloggglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Så mye fint. Ønsker å strikke meg ei ny lue her var det noe jeg kan tenke meg

    2. Heisan, når det gjeld tomme kakebokser er vel det et kjent fenomen 😂. Eg har lest et tips om at du kan lage deig til f.eks sjokoladekjeks, rulle pølser og legge deiga i frysen. Ta opp og skjær i skiver og steik når trangen e der. Lurt

Siste innlegg