LUKE NR: 19 – SMÅ KJAPPE SMÅTING – 3 HERLIGE STRIKKEOPPSKRIFTER

Nicolina Lindsten

 

Disse 3 prosjektene her kan fint gå under betegnelse “Lynkjappe Julegaver”!
Sett i gang du rekker det garantert før Jul Ho Ho Ho Sjerfet er der i mot en veldig praktisk
og brukervennlig liten sak, har kommet en del slike av mine pinner opp gjennom til de fleste
små i familien 🙂 Syns de er kjempesøte 🙂

Settet er strikket i 2 tråder av Isager Alpaca 2 – dvs supermykt og deilig <3

 

 

 

TUSSILAGO SCARF
Bildet over
Str 0-24 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nicolina Lindsten

 

TUSSILAGO MITTENS
Str Nyfødt—> 24 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

Nicolina Lindsten

 

TUSSILAGO HAT
Str Prematur—> Små barn

* * * *

5 dager til Jul og på torsdag må eg få levert en del gaver som skal bli med på Juleferie på fredag!
Gjett hva eg skal tilbringe dagen i dag sammen med!?? Jepp, nål, tråd og pinner! Det er nesten så eg bare setter på meg headset`et og blokker ute alt av lyder og spørsmål som starter på “mamma”!

I hodet er eg i grunnen nå ferdig til Jul for i går tok Dib å shaina rommet sitt, ja han hadde t.o.m Universal Spray og fille der inne, fikk av sengtøyet slik at eg kunne legge på nytt, Oh`Yeah, skuldrene sank noen hakk etter det kan du si 🙂 Selv om han ikkje er så nøye på om rommet er skikkelig rent syns eg det er deilig å vite at det ER nettopp det. Forklarte han kjapt at han forhåpentligvis fikk en kone en gang som ville syns det samme og at han da muligens kom til å skjønne det Ho Ho Ho

Eneste gaven som ennå ikkje er i hus er Dib sin, har fått melding om at den ble omlastet i går så da satser eg på at den kommer i morgen? eller senest på torsdag 🙂 DA kan eg puste ut! Skal se om eg muligens kan få pakket inn litt gaver senere, fikk nå i hus en del ruller med pakkebånd i går for det hadde eg rett og slett glemt å kjøpe! Det var en del folk på butikken i går og flere hadde tendenser til panikk i blikket! Slapp av liksom, butikkene har åpent heeelt til lørdag 🙂 Vurderer en tur til Sola
og Europris faktisk….Der selger de nemligen store esker med “Frazer Mint”! Det er veldig POP med peppermynte her i huset og siden det er en del år siden eg laget det selv har “Frazer” vært en meget god erstatter + de andre, som f.eks “Marianne”Mmmm DE er gode de! Må alltid ha litt av det sånn typiske Julegodteriet gjemt unna et sted i Juletia 🙂 Det er det samme me kjøper hvis me reiser til utlandet og handler TaxFree 🙂 Digge Di Digg! Dessuten syns eg både Rema og Kiwi her nede hadde et ganske dårlig utvalgt av spesialiteter….eneste eg egentlig fant var “After Eight“!

Ali skulle visst “stelle” litt med bilen nå etter all kulda hehe Ja du vet sjekke olje og andre sånn kjekke ting som mannfolka liker og kan skravle om i timesvis….Blir han ferdig i litt god tid før eg skal hente Dib så kanskje det blir en tur i dag!? Hmmmm *Utrygt* haha Må i allefall innom apoteket en tur da både Kvalmedempende OG Paracet må i hus før høytiden. Boots er faktisk en veldig farlig plass å bevege seg nå i disse dager! De har virkelig MYYE fint/godt som eg kunne tenkt meg! Eg elsker “No7” serien og bruker det daglig! De har sånne store pakker med diverse kremer, koster en del, MEN i år gjorde et et skikkelig varp! I februar solgte de ut masse til en slikk og ingenting – rester etter Jula`16! Eg spurte om de kom til å ha samme type salg etter Nyttår og svaret var: “Me har tatt inn alt for mye av de varene så garanter at det er igjen!” Dvs eg får bare fortsette å bruke av Nattkremen om morningen for Dagkrem og mye annet snadder kommer på Nyåret til en brøkdel av prisen! GLEDER MEG!
Da gjelder det virkelig å slå til om det er noe man trenger!

Men men, eg har 3 par med tøfler som skal stæsjes opp! Ble ferdig med et par i går kwell og det tok meg ca 2 timer, ja du vet eg diller og dette var virkelig noe dill, men ble fornøyd da 🙂 Kommer til
å legge ut etter hver så kan du se hva eg har gjort. Strikket også ferdig halsen i går og fikk festet tråder både på den og lua + sydd i lapper og knapp så eg er NESTEN i mål! Ho Ho Ho

Du kan jo svippe innom SnapChat (vibbedille) ut over dagen og se hva eg diller meg *fniser*
Kanskje du får noen ideèr til noe av det du strikker og skal gi bort?

KOS DEG OG HA EN PRODUKTIV DAG!
HUSK Å NYTE DAG LITT OGSÅ
<3

Go`klem fra ei Oppe`sen Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #babystrikk #barnestrikk #kjappejulegaver #kjekkesmåtingåstrikke #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Søte små gaver til de små da…., spesielt det skjerfet.
      Er jo mye tips alle veier når det gjelder julegaver, og enda er det så vanskelig til noen å vite hva man skal kjøpe…:)

Siste innlegg