DET BLE EN FREDELIG OG SKJØNN KWELL, HELT UTEN STRESS!


Julaften er over og den trer inn i minneboka som en herlig, varm og koselig kwell 🙂 Ja hele dagen koset me oss selv om det ble en del rydding på Amira sitt rom, men til slutt fant me ei diger dobbelseng under alt og me kunne re den opp med det lekreste nye sengetøyet 🙂 Nå var hun på plass 🙂

Niesa og Nevøen vår kom også innom et par timer midt på dagen og me bare slengte oss i sofaen, skravlet, spiste snop og kaker – Rett og slett så prioriterte med herlig kvalitetstid sammen – VIKTIG! 🙂 Siden Amira ryddet svippet DibHassan og eg på Joker for en henne- I PYSJ! Tror de som jobbet der trodde me var litt RARE!? haha Morsomt å gjøre sånn en gang i blant, SPESIELT på ei Julafta! haha

Ali styrte med med middagen og den sto på bordet 18.15 og det var bare å digge inn og NYTE!
Kalkun er fullstendig KONGE! Gavene startet me på halv 9 og me brukte GOD tid, skravlet og koset oss inni mellom. Ja du?? EG fikk Mandelen i år! Ho Ho Ho DET er flere år siden sist så nå har eg ei eske med Kremtopper ALL ALONE! WOW! Deilig deilig 🙂

 

Gaven eg ble meste rørt av var den fra ungene! Hele 2 MummiKopper + en sånn TurkaffiKopp som eg lenge har hatt lyst! Skikkelig DIGG! Eg må innvie alle 3 koppene etter tur 🙂

 

Da klokken ble sånn i halv 12 tiden gikk me alle til hvert vår, eller, eg ble jo igjen i stua. Da var det godt for oss alle å bare koble av litt alene 🙂 DibHassan var i sitt ESS for han fikk STOR PcSkjerm
av Amira så nå har han 3 (!!!) skjermer når han Gamer 🙂 Han fikk også EliteDrakten til
Tae Kwon-Do`en så nå er han virkelig klar for knalltrening og konkurranser i 2018! Mye å se frem til 🙂 

Selvfølgelig har Amira bestemt bakgrunnsbildet og det han ha minst 1 uke! *ler*

 

 

 

Ali som er den største ungene av oss alle holdt på å FLIPPE da han fikk gaven fra Amira;
Iphone 8 Pluss! Du kan si det sånn at det er Amira som har “holdt” han med Iphone de siste årene 🙂

 

 

 

Hovedgjesten!! OMG! For ei deilig kalkun! Han Ali overgår seg selv hvert eneste år! Spurven veide 7 kg og me skal ha dette til middag i dag også, JAMMY! Måten han tilbreder den på er: 3 mandariner,
2 epler i båter blandes sammen med en pose svisker og så stapper han det inn i kalkuna 🙂
2 ganger i timen pensler han fuglen med en blanding av AppelsinJuice,
Olje, salt og pepper = SuperSaftig
<3

 

 

Den beste Julegaven sitter her <3
She is HOME!

 

Me er alle 4 veldig fornøyde med Årets Julepysjer 🙂
Pysjene til Amira, meg og gutta er fra Cubus og de røde jakkene fra H&M

Eg må faktisk ta å vaske min pysj i dag allerede! Ble litt ivrig i ryddinga på Amira sitt rom i går så eg fikk det ene kneet fullt av HårfjerningVOX! Ikkje spør…….MEN, det gjør da INGENTING for eg skal ta meg en dusj og sååå skal eg ta på meg ny lekker, stor og lang Kosegenser som eg fikk fra Ali og enten en ny tights eller “jogge”bukse 🙂 Av mor mi mitt Ali og eg hver vår lekre GAP Genser så eg har flere valg!
Ja eg kan jo være NY nesten hver dag til årets slutt 🙂

Resten av dagen nå tar me som det faller seg, alle gjør som de lyster og me spiser når me er sultne. Ali gjorde klar all middagen i ildfaste former i går så me putter de i ovnen i kwellingå 🙂 Èn da fri fra kjøkkenet må han få for i morgen er det på an igjen med Lammelår og på onsdag starter han forberedingen til Nyttårs Meza: CA 30 forskjellige retter!!! Ååååå du skulle absolutt ha vært her!
EG har alltid lyst å invitere ALLE når han lager slik mat <3 Det er virkelig noe du bør smake minst en gang i livet og hvis sjanse skulle dukke opp for deg er det bare å hoppe uti å NYTE! JAMMY!

Eg er såååå LYKKELIG! Tross i litt rot her og der og som sagt et bad og vaskerom som er ganske kaos + en gang med flere esker som må ferdigpakkes og komme seg i garasjen, men VETTU!?? Eg bryr meg ikkje for i den store sammenhengen så betyr det ingenting, så enkelt og så greit 🙂

Men ok, da skal eg finne de nye klærene, hoppe i dusjen og nyte et par timer til før resten av gjengen kommer sigende etter ei god natt med et salig smil om munnen <3 

Håper du hadde ei fin Afta i går og at du nå klapper deg selv på skulderen for godt gjennomført!
Nyt nå morningen og ha en herlig 1.Juledag 🙂 Bare en siste ting: TUSEN TAKK til alle dere som har sendt meg KOSELIGE Julekort i år! Det setter eg virkelig stor pris på 🙂

NYT EN AVSLAPPEN DAG
OG KOoOS DEG MASSE

Go`klem fra ei Lykkelig og fornøyd Vibbedille 🙂

#jul #christmas #julemat #kalkun #kjærlighet #julegaver #julepysjamas #julekos #julaften

4 kommentarer
    1. Vår afta var nokså lik deres, bare skift ut kalkunen med ribbe. I dag er det bare tofling rundt til middagen kl 5. Det har vært en velsignet stille jul så langt. Fortsatt god jul til dere:)

    2. Så koselig julaften dere hadde 😊 Du skriver så godt at jeg føler at jeg kjenner deg og at du har blitt ei god strikkevenninne 💜 Det må tyde på at du skriver godt og at du er til stor inspirasjon til nye strikkeprosjekter 👍🏻 Julaften her i heimen var så koselig. Vi koste oss med pinnekjøtt, god dessert og masse pakker. Vi er syv stykker så vi er en bra gjeng og jeg elsker at det er masse liv i heimen. Du og din familie må fortsatt ha ei god jul ❤️ PS Hvis du har lyst til å bli “kjent” med meg så er det bare å sende meg en venneforespørsel 😊 Jeg legger ut strikkebildene mine der. Jeg har veldig lyst til å starte med å skrive blogg. Kanskje til neste år??😊

    3. Hege Bergheim: Så koselig sagt av deg ?? Eg føler at Mangen av dere er blitt gode venninner ?? Når vennene i RL har forsvunnet en etter en betyr det veldig mye at eg har deg og de andre, det gjør min dag så mye bedre ?? Tusen Takk skal du ha ??

      Har virkelig koser oss i dag og nå sitter eg godt under teppet og bare nyter lydene av at ungene koser seg ??

      Legger deg til på FB egn

Siste innlegg