ANKER`s ONE PIECE SUIT – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

PetiteKnit

Åååå eg er blitt så glad i dette mønsteret! Ja Anker`s altså! Eg har Anker`s Dress på pinnene og har delt av for ermene, men eg kunne tenkte meg så mye mer! Har du sjekket ut disse oppskriftene?
EG har virkelig lyst på
Anker`s Cardigan og Anker`s Sweater til meg selv + en Anker`s Sweater til DibHassan, kunne tenkt meg å strikke en i Wollmeise! Anker`s Dress som eg har på pinnen strikker eg i Wollmeise og den blir virkelig lekker! Når eg er ferdig med sjalet som er en forsinket Julegave så er det den kjolen eg skal kaste meg over! Kan tro den blir fin! Bærestykket  er så fint kan du tro! Ikkje noe Hokus Pokus, enkelt å strikke og siden oppskrifte(ne) er på Norsk er det noe de aller fleste kan strikke

Det er MYE lekkert inne hos PetiteKnit! Ta en titt å finn din egen favoritt 🙂

 

 

 

 

 

ANKER`s ONE PIECE SUIT
Bildet over
Str 0-24 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

PetiteKnit

En deilig og enkel genser i Tynn Alpakka! Orginalt strikkes den i det deilige Indiecita Alpaca,
eg har en del av dette og syns det er litt glatt i forhold til f.eks Tynn Alpakka til Drops,
men absolutt et deilig og veldig mykt garn 🙂 

 

WILFRED`s SWEATER
Str 3 mnd—> 9 år

 

 

* * * *

JØSS! Da var alle Juledagene i boks og butikkene har plutselig åpent igjen! SWUSJ sa det og dagene forsvant på et blunk liksom! Magen suser sin egen sjø og eg har IKKJE tenkt å fòre den i dag! Nå får det jammen meg være NOK mat for ei stund, mulig eg angriper et Rugsprø i løpet av dagen! Max!

Var slettes ikkje helt i form i går, våknet kvalm og la meg kvalm + eg var litt tung/sliten i hodet og følte hele tiden at det var en ulmende migrene på gang, men kjenner ikkje noe til det nå så eg satser på at dagen i dag blir en del bedre. Ruslet tidlig i seng i går (Kl 23 ca) for eg var ganske søvning og duppet av både før og etter middagen. Sov til nesten halv 10 så det ble mange gode timer gitt! Ute blåser det skikkelig kaldt og det er langt fra 10 gr i dag skal eg si deg!

Det er litt sånn godt også når selve Juledagene er over og man kan så smått begynne å se frem til et splitter nytt år som sikkert har mye å by på! Ser at det er på høy tid å skifte duk på salongbordet og få gnikket glassplata ren og pen igjen, tror det blir dagens lille prosjekt 🙂

Utover det blir det strikking! Kan i grunnen avsluttet sjalet nå for det er sikkert mer enn stort nok(?) Men når eg først har kommet så langt vil eg bare kjøre på! Garnet er sååå tynt likevel så det trengs litt størrelse for å varme godt på hals og bryst 🙂 Egentlig så nyter eg å strikke det så mye at eg har rett og slett ikkje lyst å avslutte haha Kanskje eg bare strikke et til!?? Har MASSE tynn alpakka som eg kan strikke et av + eg har 3 nøster med SYLTYNN MorbærSilke som eg har spart noen år!

Altså, allerede en del dager før det nye året begynner nye prosjekt å poppe opp!
Meeen eg har planer om å gjøre ferdig litt først, så det så!

Nå må eg komme meg på badet å vaske søvnen ut av øya!

KOS DEG OG HA EN
HERLIG ROMJULSDAG!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #babystrikk #barnestrikk #petiteknit #ankersonepiecesuit #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Hvilke sjal strikker du? Det ble jeg nysgjerrig på 😊 Har alpakka liggende her som skal bli til et sjal, men klarer ikke helt å bli enig med meg selv hvilket jeg skal strikke.
      Fortsatt god romjul 🎄

    2. Hanne: Åååå da må du strikke SHETLAND TRIANGLE SHAWL (Kan ikkje legge ut link her, men du finner det på Ravelry) Et kjempelekkert og utrolig enkelt sjal! Det er bare 10 og 10 omg som gjentas og det er kun de første maskene som endrer seg så etter hvert strikker du det i blinde 🙂 Tro meg for eg har strikket….tja…tro om ikkje dette er nr 35!!! Helt sant!

      God Romjul til deg også 🙂

Siste innlegg