DEILIG HELDRESS OG LUE I ALPAKKA – NORSK OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designer Lene Holme Samsøe/ Sandnes Garn

 

Lene Holme Samsøe har designet mye fortryllende til de minste og denne dressen (Utgitt av Sandnes Garn) er jo sååå deilig! Se på den da!! Det er jo rillestrikk og oppskrifta ligger allerede tilgjengelig i riktig mappe i mitt system 🙂 Spørs om ikkje denne gjerne burde vært på pinnene?? Den strikkes
i
Sandnes Alpakka Ull (kr 52,- pr nøste) garnet inneholder 35% ull og 65% Alpakka, mykt og godt med andre ord, MEN det finnes et rimeligere alternativ! Selvfølgelig gjør det det, gjør alltid det!

Du kan f.eks strikke den i Lima (Fra kr 15,- pr nøste) eller Puna (Kr 21,- pr nøste) Eneste forskjellen er at Lima har omvendt innhold; 65% Ull og 35% alpakka, dette betyr at Sandnes sitt er mykere og Lima blir litt fastere i fisken – Puna der i mot er 100% Alpakka og det kan jo passe å bruke i de 2 minste størrelsen siden det er lite slitasje på så små barn 🙂 Da er det opp til deg hvilket resultat du vil ha 🙂

 

 

 

Designer Lene Holme Samsøe/ Sandnes Garn

 

En ribbestrikket lue er alltid godt å ha 🙂 

 

 

LUE OG DRESS
Bildene over
Gratis og Norske Strikkeoppskrifter
Dress str 6, 12 og 24 mnd
Luen er str 1 år

* * * *

Ok, la meg si det sånn: Det er HELSKJØNT å ha hverdagen tilbake! Jo da, det er nydelig når en ferie starter, men akk så herlig å komme inn i den hverdagslige tralten igjen! Dessuten har eg lovet meg selv at i kwell skal stua være FRI for Jul! Nå er eg lei av det røde og MÅ ha den lyse stua tilbake! Dessuten gleder eg meg til å style sofaen! Har fått skjønne pledd og ganske mange puter av Amira og det skal bli kjekt med et nytt uttrykk! SÅ GØY!

 

Mens eg har sittet her å hatt meg kaffi har han Ali samlet ALT av Jul på spisebordet!
Det tok han toppen 10 min og nå er det bare å få alt i eskene 🙂 Ja og vaske stua etterpå 🙂
Men jaggu har han spart meg for MASSE arbeid!

 

I går tenkte eg at eg må få vasket alle dukene/løperne som skal være i stua, leita meg ihjel og kunne ikkje finne de! Ja eg snudde omtrent vaskerommet på hodet! Da kom Ali; “Du, er du senil?? Eg vasket de FØR Jul, rullet de og la de i skuffa der dukene skal ligge!” Jøss, så deilig! Da kan eg starte med
å legge stuegardinene i kummen på vaskerommet JuHuuuu Gardinen kan ikkje være tørre når eg henger de opp for de må henge seg slette, kan nemligen ikkje strykes så da satser eg på at de er rent av seg til kwellen og at Ali kan henge de opp 🙂 Ahaaa dette blir digg og deilig 🙂 Tror i grunnen ikkje eg har ryddet bort jula før etter at skolen har startet!! Litt sånn ubalansert start på det nye året hehe

Nå er eg i allefall FERDIG med Shetland Triangle Shawl! Woop Woop! Det gjelder bare å få det på nåler og blokket! Det blir sååå NYDELIG! I går ettermiddag før eg stupte i seng fikk eg lagt inn en bestilling på garnet Nord for eg liksom bare ha et sjal til på pinnene med èn gang! Ville jo hatt Oker fargen, men det hadde de ikkje inne så det ble Rust, men det passer fint i grunnen siden eg skal strikke en enkel lue i Rust Nepal som eg har på hylla mi 🙂 Eg vil enten strikket et til Shetland sjal eller DETTE som eg viste deg i går 🙂 Valgets kval….Ene`s har eg i grunnen lyst på i Oker….

Men men, nå skal eg bare ha en kjapp kopp med kaffi til og så er det bare å ta på tøflene og få fart på nissene her i heimen! Bort og ned i garasjen med de 🙂 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG ONSDAG

Du er velkommen til å Joine med på SnapChat i dag!
(vibbedille)

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #leneholmesamsøe #babystrikk #heldress #lue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg