FIKK EN FORESPØRSEL – NYTT PROSJEKT – EGNE OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER


Det er utrolig sjeldent at eg strikker på “bestilling”, men denne forespørselen måtte eg bare kaste meg over! Allerede i går kwell hadde eg shoppet på eget lager og fylt opp en kurv med deilig garn og fine farger 🙂 Eg skal strikke noen store og gode sokker til en skikkelig koselig herremann 🙂

Me snakker str 48 så eg er glad eg kunne strikke i litt tjukt garn 🙂 Siden sokkene skal brukes
i Go`stolen og ikkje has i skoene har eg valgt å strikke de i 1 tråd Lima og 1 tråd tynn alpakka,
mer deilig enn det kan det neppe bli?? Ikkje bare blir de veldig myke, men også gode og varme 🙂

På selve stripene har eg kun byttet ut tråden av Tynn Alpakka med kontrastfarge 🙂
Strikker på pinne 4,5 og har lagt opp 60 m (15m X 4 pinner) Hvis det er interesse legger eg ut hele oppskriften på store og gode sokker når de er ferdige 🙂

Eg har laget flere sokker tidligere, veldig enkle sokker som de aller fleste kan strikke!
Det er bare å plukke de med seg, du finner de under hver bilde 🙂

 

 


Oppskriften på “Steintøffe Sokker” finner du
HER!

 

 

 


Oppskriften på “Vibbedille sine egne Luxus Sokker” finner du
HER!

 

 

 


Oppskriften på deilige “Ankelsokker” finner du
HER!

 

 

 

 

Ellers fikk eg meg en skikkelig GOD og humrende latter i dag også, ja for eg må bare smile når eg ser på Juletreet som har stått nede ved senteret siden 1.søndag i advent……Snakk om å være Ustabilt, eller hva?? Har aldri sett et tre som trenger såååå mye støtte før! Har du?? Joda, treet har veltet tidligere år, noen ganger av det man kaller pøbelunger, kanskje vinden også har tatt det et par ganger, men løsningen de kom opp med – Ja den er alt annet enn lekker!! Eller hur??

Hver dag på denne tiden blir eg sååå søvnig! Ja eg sitter her å vurderer en liten kwil på sofaen!
Eller kanskje eg bare skal skli stolen litt bak og ta en meg blund?? Selv om det er deilig med en kwil er det så bortkastet, ja for eg vill mye heller strikke! Dessuten VET eg at om eg bare holder ut så går det trøtte over, men det er så lett å bare lukke øynene og sveve avsted ZZzzZZzzZZ, ikkje sant?

Får prøve med litt ny kaffi og se om det hjelper, kanskje med ei Mozart Kule on the side?? hihi
Anyway, kwellen vil bestå av strikking og målet er å bli ferdig med det første bråtet 🙂

KOS DEG
OG NYT KWELLEN!

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #gratisokkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #sokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

7 kommentarer
    1. Så mange kule sokker:-)) skulle gjerne prøvd meg på noen av de:-) selv har jeg vært på fabrikk utsalg og handlet meg masse garn i dag….nå har jeg så mange prosjekter at jeg vet ikke hva jeg skal begynne med:-)) *luksusproblem*

    2. Pent var det ikke, men heller sikring med lastestropper enn at noen hadde fått treet over seg og blitt skadet eller i verste fall død.
      Kan tenke meg at det blir utrolig deilige sokker til denne herremannen og klart du må ha en Mozartkule til kaffe. 😉 Her spiser vi Rocky Road. 😉
      Ha en fin strikkekveld. 😀

    3. Dette så ut som gode varme lesta 😊 Hvor mye legger du opp til barn og damer når du strikker med Lima? Jeg ble inspirert til å strikke lesta av noen av Limagarnet mitt da jeg leste blogginnlegget ditt 😊

    4. Hege: Hvis eg skulle ha strikket sokker til meg selv ( str 39) hadde eg lagt på 48 m og til barn ca 32/36 m (alder 4-8 år ca) Husk at Lima ikkje er slitesterk så det blir mer kosesokker da.- Han som skal ha disse er en eldre mann som stort sett sitter, derfor valgte eg Lima 🙂

    5. Tusen takk 😊 Kanskje du kan hjelpe meg med en annen ting også? Jeg var så heldig å få en haug med nøster av trysilgarnet lett kabelgarn Lina fra Europris til jul. Det er lite informasjon om kabelgarn og oppskrifter med dette garnet på nettet. Har funnet ei oppskrift på et barnesett, men det er ikke akkurat det som står på strikkelista mi for 2018 🙄 Så derfor så spør jeg deg, du er jo et levende leksikon på alt som har med garn og strikketøy å gjøre, om du kan fortelle meg mere om dette garnet? Hva er kabelgarn og hvilke oppskrifter kan jeg bruke til dette garnet? På forhånd takk ❤ Hilsen masekoppen fra Askøy 😍

    6. Hege: Nå kjenner eg ikkje til Lina garnet fra Gjesdal (Finnes fint lite om det når eg søker det opp) Men Kabelgarn er bare en betegnelse på hvordan selve tråden i garnet er. Kabelgarn er er tvint, men det ser ut som det er strikket med “Strikke Lise) 🙂 Triplex som eg debuterte med i min tidlige koftekarriere var kabelgarn og eg strikket Mariusgensere av det og det blir en veldig fin “skimmer”/struktur i selve strikket 🙂 Etter som eg tror eg fant ut er Lina garnet en del tykkere? Ca 70 m pr 50 gram. Du må rett og slett bare holde deg innafor strikkefastheten som oppskriften til det du vil strikke er. DU kan ikkje tove det da det ikkje er 100% ull, men gensere, jakker etc kan du fint strikke 🙂 Du bør ta litt hensyn til hva du bruker det til da det er en del acryl i det, det er det eneste 😉

    7. Takk for svaret 😊 Jeg har lett nettet opp og ned etter informasjon om dette garnet, men det var sparsomt med opplysninger. Tror jeg får prøve meg frem, men jeg tenkte å prøve meg på lester og votter. Det skal strikkes med pinne syv så det fort unna å strikke med dette garnet. Blir spennende ihvertfall 😉

Siste innlegg