KONTRASTFARGER GIR SPENNENDE PLAGG – 2 STRIKKEOPPSKRIFTER

Katrin Schneider

 

Noe av det beste eg vet så er det å bruke kontrastfarger! Det er virkelig noe som kan overraske deg! Farger du aldri trodde ville bli fint blir plutselig et rålekkert blikkfang! Hvis du er ikkje er kjent med fargesirkeligel kan du ta en titt HER – Bare ved å SE på disse kan du enkelt finne farger som har best kontraster. Da eg studerte Grafisk Design var fargelære en stor del av studiet og eg lærte magisk ting og mye eg aldri før hadde tenkt på, det gjelder bare å VÅGE og resultatet vil definitivt overraske deg 🙂 Oppskriftene som eg la ut HER er supre til å teste seg frem i kontraster!

Når me skal starte på et nytt prosjekt, la oss si ei kofte. Før man har kjøpt garnet og bestemt farger er det vilt styr i hjernebarken om HVA man skal velge, ja for det finnes jo flere regnbuer på en garnbutikk så valget er vanskelig og man havner som regel i en Safe sone, ikkje sant?? Eller, egentlig det verste man kan gjøre er å velge de samme fargene som ALLE andre velger bare fordi det er “In”! Har du tenkt på at det som er “In” er ikkje der med automatisk farger for deg?? Nå man sitter å blar på Instagram f.eks er et UTROOOLIG mye likt, samme type fargekomboer, samme stil og samme bilde….
VÅG og gå din egen vei fordi det er det DU Liker 🙂

Sett deg f.eks ned og lek med fargestifter, prøv deg frem med farger du IKKJE trodde kunne funke sammen, når du kommer frem til noe DU syns ser bra ut, ta fargeprøvene med deg til garnbutikken
og plukk ut de samme fargene. Prøv å ikkje la deg forstyrre av alle de andre lekre fargene på hylla!

Fargene som genseren på det første bilde er strikket i er i utgangspunktet ikkje farger eg bare hadde valgt UTEN å ha sett det først, men rødt og turkist er jo veldig sprekt og ikkje minst klart sammen!
TENK deg en Marius f.eks i de fargene?? Eller en Marius i samme farge som genseren under + lilla!
Du er nødt til å prøve deg frem og plutselig sitter du der med en genser du elsker
og som du aldri før trodde du kunne ha brukt!

 

 

 

BEAT SWEATER
Bildet over
Opp til 125 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

 

Katrin Schneider

 

Turtleneck og litt Flaggermusermer er en fin fasong til de fleste + den strikkes Top/Down!
Spennende og lekkert, ja bare se på DE skuldrene?? Skal ikkje mye til før du får det lille extra!

 

 

LAVIA
Str fra 30″—> 48″
Opp til 124 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

* * * *

Eg har virkelig kastet meg over strikketøyet mitt i dag samtidig som eg har surfet litt – Multitasking på en fortsatt om ikkje ENDA kaldere søndag enn i morges! Fy som det blåser! Det blåser stikker og strå og eg hadde ikkje beveget meg ut mot betaling en gang! Trooor eg *ler*

Ungene har våknet til liv og Amira er allerede på vei til trening, misunner henne det altså! Eg har tent stearinlys i steden for og pakket meg inn i kosedress og teppe – Høy Kosefaktor! Ja eg var nødt for
å ha meg en lang og varm dusj først bare for å få den gode varmen i meg før eg satte meg 🙂

Nå har også Ali kommet seg ut av dynene så det er duket for litt mer kaffi, strikking og KOS!

NYT DAGEN!

Go`klem fra ei fargeglad Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #patttern #strikkeoppskrifter #kontrastfarger #fargesirkel #vågåtørre #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Jeg velger alltid farger jeg liker og kler – ja er stort sett en egostrikker som det kalles -liker veldig godt “ton i ton”, men etter å ha lært å legge bildet i sort/hvitt, ser jeg jo raskt hva som ikke funker 😁

Siste innlegg