PERFEKT OVER PYSJEN EN KALD MORNING – 2 STRIKKEOPPSKRIFTER

Junko Okamoto

 

For meg er BEGGE disse jakkene helt super perfekt, i allefall over pysjen en kald vintermorgen, ja som i dag f.eks! Brrr det er kaldt altså! Har lenge sagt at eg MÅÅ ha meg en sånn lang jakke, eg vil den skal være grå og litt pusete. Tja en blanding av AIR og et garn med “hold” i tror eg hadde vært deilig!

For ganske mange år siden, ja nærmere beste i `94 strikket eg en LANG grå jakke i fri fantasi i Alaska – kan trooo den ble fin! Eg hadde masse sånne border a`la Marius i den, men i strukturstrikk med vrange masker. Den rakk meg langt ned på låra og den hadde store svarte knapper. Den var en stooor favoritt helt til den havnet i tørketrommelen….. Den ble superkort og så og si firkanta, trødde den bakerst
i skapet og glemte den i mangen år. Den ble med videre hver gang me flyttet og PLUTSELIG fattet Ali interesse for denne jakken og NÅ er det blitt “stoppet” på albuene flere ganger pga slitasjen! Ja jakken blir brukt den dag i dag og det er snart utslitt! Eg får ikkje lov å kaste den før eg evn har strikket ny helt make til han! Jakken er jo søren meg 24 år! Ligger på badet hver dag og det er det første Ali tar på seg nå når det er kaldt! Skal se om eg kan få tatt et bilde av den hehe HAHA Gamle filla!!

 

 

ANDY
Bildet over
One Size
Kort og lang modell

 

 

 

 

 

 

 

 

Anna & Heidi Pickles

 

Denne er strikket i Mohair og Merino, Mmmm den er garantert deilig og sånn kosemyk!
Åsså RILLER da!!! Ååååå GIVE IT TO ME! Hver gang eg ramler borti slike jakker blir eg helt salig…

 

 

GOD MORGENJAKKE
Str S—> XXXL
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Eg tuller virkelig ikkje når eg sier det er kaldt asså!! Det er minus 7, men minus 11 i følt temperatur! Søren ikkje ofte det skjer her i vest, men eg skal love deg at så kaldt kombinert med fuktig luft, ja det blir virkelig bitende kaldt! Brrrr Dessuten er det lenge siden eg har kunne si at eg tror dette blir en chill mandag! Jepp, for mandager KAN være det ser du! Amira har sagt nesten 100% sikkert at hun kan kjøre/hente DibHassan på trening i dag! JuHuuuu Dvs eg kan bruke energien min på å stelle i heimen! Jadda, me fortsetter me vettu! Ungene var flinke i går kwell og fikk styr på rommene sine og i dag er det bretting av klær som gjelder og litt sånn generell støvvasking + vasking av stuegulvet 🙂

Amira skulle angripe en del på vaskerommet så t.o.m der blir det nok ganske bra skal du se 🙂
Får nemligen en form for “besøk” i morgen *ler meg ihjel* og da er det i grunnen kjekt at ting og tang er litt på stell og at det ser litt mer enn ok ut om du skjønner 🙂 Jadda eg skal forklare alt når den tid kommer, ja bla hvorfor alt er så omstendig hehe Men så er jo me litt rare også da!

Vettu?? JuHuuu eg har delt av for ermene på Humulus og den ser SUPER ut i størrelsen (strikker M1)
Og eg tror, ja når eg gidder, at eg skal sette bolen over på 2 pinner og prøve den, men eg kan
i grunnen SE at den kommer til å passe perfekt! Dessuten har eg funnet ut at denne oppskriften fungerer supert til å bare strikke en random genser! Ja f.eks en stripete en! I masse farger!!
Ååååå eg tenkte på det i går og eg tente virkelig på ideèn og den spinner liksom i hodet mitt!
Farlig å få slike ideèr altså for nå er fristelsen ganske så stor!! Eg må slutte!

Men men, Ali er allerede i sving her hjemme og det går fort i svingene kan du si! Ja det er nesten så eg tror eg bare må komme meg på beina og i det minste late som eg gjør noe! Må ta en slow start!!
Først må eg bare ha litt mer kaffi, får eg ikkje morgenkvoten min blir det bare tull og vas!

Du og eg får tastes ut over dagen så får me se hva dagen bringer!

 


Dessuten må eg virkelig GRATULERER
Marna/Komikerfrue som vinneren av
FOLKETS FAVORITT! Sååå fortjent og eg stemt HVER dag!

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN FORMIDDAG OG DAG

Go`klem fra ei litt Gira Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg