LINDE GARN: EN GLEDELIG OVERRASKELSE!!

Da var det ENDELIG på plass! Det nye garnet på Nille og hvilken GLEDE!! Vettu?? Eg er da overhodet ikkje skuffet så absolutt ikkje! Følte meg ganske vill i blikket der eg sto og beundret og visste ikkje helt hvilket eg skulle klappe på først, ja det kunne fort bli pinlig siden de akkurat sto å pakket ut, men eg fikk frem noen små klynk og sukk underveis og eg GLEDER meg til å sette pinnene i det om ikkje så lenge! Siden de som sagt sto å ryddet på plass da eg var der fikk eg ikkje koset tilstrekkelig til å kunne bestemme for hvilket eg skulle velge, så nå skal eg bare TENKE masse på dette garnet og finne noe eg kan strikke og JA eg har absolutt en IDÈ! JuHuuu

Garnet eg falt for umiddelbart var Baby Merino`en!! Denne merinoen var ikkje så glatt som eg har opplevd andre garn så denne MÅ eg teste ut!

Dette garnet skal eg også etter hvert bli veldig gla`i! Woop Woop

Masse deilig Tynn Ull med nylon som er perfekt til strømper!
Masse skjønne farger!

Alpakka Ullen var jammen til å dåne av!! O`Yes eg skal virkelig KOoOSE meg 🙂
Tro hva som kommer opp i mitt Påskeegg i år?? MoHaaaa

Me VET jo at MANGEN ikkje strikker av garn fra Nille, ja, BARE fordi det er fra Nille liksom = Billiggarn! Eg har ALLTID snakket positivt om Nille sitt garn og bare for å si det; Østlandsgarn er et garn eg kommer til å savne så eg får begynne å kjøpe Safir på Sparkjøp når det trengs, men eg kan fint ofre det for dette garnet! Prismessig er det noe dyrere enn det man er vant med på Nille, men ABSOLUTT helt nydelige priser i forhold til Garnbutikken som ligger vegg i vegg med Nille! Vil tro at de vil oppleve konkurranse på vårt Senter. Flere mener at garnet ikkje kan konkurrere med Drops sitt, veeel, akkurat DET gjenstår jo å se?? Begge garntypene er nesten like godt tilgjengelig for alle!
Det jo en Nille i hver en by og Kjøpesenter og Drops Garn er enklest å kjøpe på nett så da er det vel egentlig opp til hver enkel hva man liker best 🙂 Ja takk, mer enn gjerne, for begge deler!

Kanskje det nå kan bli slutt på å kritisere de som
strikker med garn fra Nille??

Anyway, har du allerede kjøpt noen nøster?? Trenger du oppskrifter?
Ja da kan du gå inn HER og laste ned flere GRATIS strikkeoppskrifter beregnet på LINDE Garn og hvis du vil ta garnet i et nøyere øyensyn bør du ta turen innom HER! KOS deg sier eg bare <3

Eg?? Eg skal planlegge flere strikkeprosjekt mens eg fortsetter på Løvfall Jakken, mulig eg tar meg en dupp på puta også for å unngå en meget søvnig kwell 🙂

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT FIN ETTERMIDDAG
OG EN HERLIGE KWELL

 

Go`klem fra ei Jublende Glad Vibbedille 🙂

16 kommentarer
    1. Har vært å kikket på fargene i dag jeg også. Bare en ting å si FANTASTISK 🙂

    2. Gjett hvem som skal på Nille snart? Riktig gjetta,det er meg 🤗Ha en fin strikkekveld 💞

    3. Meg: Eg ble temmelig YR ja og så var det EXTRA gøy å se hvor ivrige de ansatte på Nille var! De var tydelig veldig stolte der de sto å pakket ut og da eg sat at DETTE er bra garn ble de sååå glade 🙂 Nå håper eg at det vil være kjappe påfyll på hyllene og at alle fargene alltid er tilgjengelig for eg falt pladask for flere farger og gleder meg til å shoppe <3

    4. Har så vidt sveipet innom og sett på garnet, ingenting å si på fargene hvertfall 🙂 Det nye skal jo være en erstatning for det gamle så da finnes det vel en kvalitet som er like god som østlandsgarn? Får håpe det. Kan vi ikke si at det er din oppgave å finne det ut ;l
      Når jeg leser rundt omkring og ser på hvor mange som klager på hvor dårlig drops sitt garn holder fasongen etter vask så synes jeg det er merkelig at det selger så godt. Jeg har vertfall vært veldig fornøyd med nille sitt garn og kommer til å svinge innom ganske snart, bare influensaen vil slippe taket.

    5. Wenche: Det som var “vanlig” ull nå på Nille er litt løsere i spinningene enn Østlandsgarn, men det gjør ingenting for Safir og Vestlandsgarn finnes jo ennå og det er det samme 🙂 Det eg føler med merinoen til Drops er at det er “flatt” (Tog du an?) Da eg klemte, klappet og dro i den nye merinoen på Nille føltes den mer spensdig ut 🙂 Lover godt 🙂

    6. Nærmeste Nille her selger ikke garn. Dumt at ikke alle gjør det. Sluttet med garn for over ett år siden. Snufs

    7. Hei. Jeg har strikket mye med østlandsgarnet til Nille. Og det har vært kjempebra. Nå må jeg prøve meg på det nye garnet og se hvordan det funker. Mye flotte farger.

    8. Hei😁
      Jeg kommer til og savne Østlandsgarnet fra Nille😁Vet mange ikke kjøper Nillegarn,men skjønner ikke hvorfor,det er jo helt topp😁Så nå lurer jeg på om noen vet om det nye garnet er mulig og tove,for det er veldig viktig for meg pga jeg lager «lærvlugga» eller tovatøffler😁😁

    9. INGUNN: Hvis du savner østlandsgarnet slik som meg er det bare å kjøpe Safir garnet på Sparkjøp, det er nøyaktig samme garn 🙂 Nille har nå et garn som heter REN ULL, dette kan toves + de har et som er litt tjukkere og det er FRITIDS ULL, begge disse kan tover

      Dvs me har ikkje tapt noe på det nye garnet til Nille, men heller vunnet mye 🙂

    10. Hei. Har nå prøvd det nye Linde garnet til votter og sokker. Mye flotte farger med jeg liker ikke helt tykkelsen på garnet da ull strikkes med pinner 4. Der holder jeg på Østlandsgarnet med pinner 3. De fleste oppskrifter på selbuvotter og lignende. er med pinner 2 1/2 og 3.
      Å bruke baby ull er heller ikke løsningen. Vel, jeg får prøve litt til med det nye garnet, eller finne noe annet.

    11. Anne: Du kan fin strikke med både 3 og 3,5 i den garnet som heter Ren Ull eller det som er Superwash, det gjør eg ? Har du prøvd det som heter Tynn Ull? Det kan du strikke på 2 og 2,5 ? Litt færre farger, men ytre ønsker du ang garnet til Nille for en skal ikkje se bort fra at de utvider sortimentet etter hvert og da blir det basert på ønsker fra kundene ?

Siste innlegg