VÅRLIG, LUFTIG OG KJEMPELEKKERT! – STRIKKEOPPSKRIFTER MED STORE STØRRELSER

Design av Ririko

 

Selv om me nærmer oss ganske fort 1. vårdag og det er meningen at dagene både skal bli lengre
OG varmere betyr ikkje det at me må pakke bort ulla! Over hodet ikkje!! Ull funker absolutt heeele året, Jepp, sommer som vinter! Vet at det er mangen som meg som slettes ikkje liker å strikket annet enn filler og grytekluter i bomull f.eks. Eg har aldri strikket en bomullsgenser som eg har brukt! Da eg var yngre strikket eg av det garnet eg hadde enten det var ull eller bomull, men eg visste ikkje så mye den gang annet enn at eg trengte garn og pinner. Fant uansett tidlig ut at bomull ikkje var for meg. 

 

Nå er det ikkje meningen at du skal bruke den tjukkeste ulla i sommerhalvåret, men både alpakka
(Tro det eller ei!) og merino funker kjempeflott! Begge disse kvalitetene kan føles svalende faktisk når det er + grader så dette bør du teste ut 🙂 Noen av oss er jo varmere enn andre og det er jo som med alt annet opp til hva enkel liker. Selv liker eg VELDIG godt merino på dager hvor eg bare kan ta på en tynn genser 🙂 Tynn merino ER virkelig herlig!! Derfor ble eg OVERLYKKELIG da eg fikk klappe
og kjenne på
BABY MERINO`en på Nille i går! Genseren over og rett under her kan du faktisk strikke
i nettopp det garnet! JuHuuu Da har du nok en oppskrift under “Garnet fra Nille”

 

 

 

Design av Ririko

SE på den deilige fletta nedover ermet her! WOW! Ikkje la deg skremme, Nop,
det ser ofte mye vanskelige ut enn det er! HELT SANT!

 

 

LATTICE OR BRAID
Bildene over
Str opp til 166,5 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Ririko

 

SJEKK de detaljene på ermene her! Ikkje for å nevne de lekre detaljene i siden! Ahaaa brun og fin etter en dag på stranda åsså tar du på deg denne når du skal kose deg på terrassen i kwellinga 🙂 Jepp, DET er sommer det 🙂

 

 

CALLY LILY
Str opp til 147,5 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Ririko

 

Lekkert altså! Denne kan være ganske så tøff altså! Strikkes i LIN og kan vel brukes til det meste
fra avklippet skjort til et lekkert sommerskjørt 🙂

 

 

IRIS
Opp til 133,5 cm rundt brystet

 

Eg blir sååå glad når eg ramler over såå lekre strikkeoppskrifter og ser at det er plagg for alle! Ta f.eks den siste her, Callu Lily, oppskriften strekker seg fra 88 cm i brystvidde til 147 cm! Det kaller man dedikert må eg si! Det er faktisk ikkje alle designere som er så inkluderende! Derfor blir eg så glad når eg kan vise deg dette åsså at det i tillegg er så lekkert! Ja for store damer fortjener også snertne
og lekre plagg og ikkje bare en firkant med 2 ermer 🙂

 

Av og til må eg le når eg leser oppskrifter, tidlig i oppskriften står det at størrelsen går fra XS til XXL, “Flott” tenker eg…..helt til eg kommer ned til skissen som viser måla….Str XXL er 95 cm rundt brystet…
DA vet eg mangen mister motet! Det er nemligen ikkje alt man på 1-2-3 kan regne om på, man kjøper ikkje en oppskrift for så å sitte med en kjempejobb før man starter og ENNÅ ser eg at mangen bare blir rådet til å “Ta tjukkere garn og tjukker pinne”, men da forsvinner jo det lette og det luftige,
for ikkje å si noe av det lekre med plagget og det er synd 🙂

 

 

 

* * * *

Nok en spennende OL-Dag!! Måtte jo karre meg ut av senga i morges for å få med meg Lagsprinten!! Sitter her å koser meg under teppet med kaffien, Ali begynner å bli lei han, ja av all sporten som ruller over TV Skjermen hver eneste dag så han lurte på om ikkje det var ferdig snart haha
Han elsker f.eks Fotball VM, da er han lidenskapelig engasjert! Men ennå er det jo noen heftige Go`biter igjen hvor Norge virkelig kan hevde seg; Både 3 mila og 5 mila! DET er spennende det!
Men HEKKAN heller! Det skal jo gå sååå SYYYKT tidlig både på lørdag og søndag! Tviler vel sterk på at eg klarer eller vil stå opp sååå tidlig! OMG det får da være måte på i helga, ja så eg må nok nøye meg med Reprisene/Oppsummeringa og heller holde meg unna nett og Snapchat til eg har sett det 🙂

Helga ja….Mmmm….Gleder meg eg! Ja da skal eg KOoOSE meg med det nye garnet fra Nille + en HAUG med snop! OMG! YESSS! Det blir sååå digg og du skal jo få se vettu 🙂 Jepp, blir mye godt
og godetips, bare vent å se 🙂 Tror det kan blir ganske så gøy eg 🙂 Eg er i allefall spent 🙂

I går kwell fikk eg ermene på Løvfall Jakken over på tråder 🙂 Har ennå ikkje prøvd den på, men målte ermåpningen med en linjal og sammenlignet med Humulus (som er perfekt på) derfor tror eg at jakken blir fin på størrelsen. Skal strikke noen få cm`er og sette den på 2 pinner og prøve 🙂 I forhold til strikkefastheten og antall masker (Når eg igjen sammenligner med Humulus) skal den passe fint så eg HÅPER den er vellykket 🙂 Kjedelig hvis man må ta en revers! Men må man så må man 🙂

Trenger bare å shaine meg litt så er eg klar for nok en ganske fin dag 🙂
Sola skal skinner og det skal være noen få + grader, lite å klage på da gitt!
Da eg sto opp var det vått og grått! Krysser fingrene for ne fin dag 🙂 

 

 

 

 

 

 


KOS DEG OG HA EN
SKJØNN ONSDAG

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #stprestørrelser #bigsize #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg