CHAIN SERIEN – 5 LEKRE NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av StrikkeBea

 

Nå i februar har det poppet opp det ene Chain Designet etter det andre fra Beate Løvli og eg har tålmodig ventet på at det skulle kommer mer 🙂 Nå har hun en herlig og solid samling og hva passer vel da bedre enn å samle alle sammen i ett innlegg? Mangen strikker f.eks Julegaver hele året og her har du muligheten til å imponere med en komplett tilbehørspakke 🙂

Av disse 5 designene har Luen, Sokkene og Vottene en strikkefasthet på 22m/10 cm og Pannebåndet og Pulsvantene har en strikkefasthet på 26 m/10 cm. Dette gir selvfølgelig deg som strikker UANTE muligheter! Det finnes et hav av garn, du kan velge fra det billigste til det dyreste, noe garneksempler på f.eks Pannebåndet og Pulsvantene er: Finull, Drops Fabel, Baby merino, Delight,  Alpaca, Klompelompe sin tynne merino, ja eg kunne fortsatt å ramse opp. dette var de eg kom
på i farten 🙂 Til Luen, Sokkene og Vottene kan du som Beate strikke de i Sterk fra DSA, men du kan OGSÅ benytte anledningen og prøve noen av det nye garnet fra Nille,
f.eks: AlpakkaUll, MerinoUll, Ren ull og Ren SW Ull 🙂 Andre forslag er f.eks Tinde som er et pelsullgarn fra Hillesvåg eller Bonde som er et sokkegarn fra Hillesvåg 🙂 Rett og slett smak og behag 🙂
Me er seriøst SKAMHELDIGE som har såå mye deilig å velge i <3

 

 

 

CHAIN VOTTER
Bildet over
Medium Dame
Strikket i Sterk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av StrikkeBea

 

 

CHAIN LUE
En størrelse
Strikket i Sterk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av StrikkeBea

 

CHAIN SOKKER
Str 38-40
Strikket i Sterk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av StrikkeBea

 

CHAIN PANNEBÅND
En størrelse
Strikkes f.eks i Finull eller Fabel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av StrikkeBea

 

CHAIN PULSVANTER
Medium dame
Strikkes i f.eks Finull eller Fabel

* * * *

Ahaaa SØNDAG!!! Eneste triste er jo at OL avsluttes i dag! Har virkelig koset meg de siste 2 ukene,
eg elsker “duren” i bakgrunnen når det svirrer sport på Tv. Minner meg om roen i stuen da eg var liten, en litt sånn merkelig, men GOD stemning 🙂 Lenge siden eg har sett sååå mye på TV som nå hehe
Kan vel gjerne regne med litt abstinenser i morgen hehe Pleier aldri skru på Tv før langt på dag, ja om eg i det hele tatt gjør det da. Nå griper eg jo etter fjernkontrollen mens eg gnir søvnen ut av øya!
Ja, ikkje bare det, men eg har jo nesten tendenser til gangsperr etter å sitter her på nåler når de norske er i aksjon, ja for det er jo uhorvelig spennende! Så JA, eg har virkelig KOSET meg 🙂

Akkurat nå sitter eg å ser på medaljeoppsummeringen og får se tilbakeblikk på når me tok gull, blir jo helt målløs av hver enkel! MEN, eg har ikkje sett hvordan det gikk med 3 mila ennå så eg lever
i spenningen og har så langt holdt meg unna Facebook hehe

Da eg sto opp i dag var eg like varm som eg var i går og på lørdag, men det slår på ikkje ut feber. Rare greier! Føler meg ikkje noe syk, verken vondt i ørene eller halsen, ingen tegn til forkjølelse bare varm!
Satser på at det er forbigående og feider ut av seg selv 🙂

Fikk strikket ganske mye i går og det var Løvfall Jakken som hadde hele min oppmerksomhet i går kwell, det er blitt veldig vanskelig å legge fra seg! Skikkelig gøy! Hadde vært kjekt å ha både denne
og Humulus ferdig til Påsken! Ja for eg lagt inn bestilling på flott påskevær og da skal eg ut på tur!

Skal få med meg Avsluttningsseremonien kl 12 og etter det er det bare å puste ut! Kanskje eg setter på en serie!?? Husker jo ikkje hvilken eg holdt på med en gang?? Godt Netflix har styr på det 🙂
Uansett så blir det etter planen mye strikking i dag 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg