SKJØNN HETTEJAKKE TIL DEN MINSTE – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Maria Del Puerto Fernandez

 

Har du sett en sååå deilig jakke før?? Åååå riller og så ser den så myk og god ut!! En enkel jakke som går veldig kjapt å strikke. Søteste eg har sett! Orginalt strikkes den i BIG MERINO fra Drops, men du kan også strikke den i Nepal eller Alaska 🙂 Eller du kan f.eks prøve ut Chunky Alpaca Wool – Garantert en deilig baby jakke 🙂 Hvis du vil ha jakken mindre enn 6 mnd,
da da strikker du av et garn som er ca 100 m pr 50 gr 🙂

 

 

ABRIGO INÈS
Bildet over
Str 6 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tøffere enn toget pakket eg meg godt inn i et stort Shetland Shawl og gode Bårevotter og kom meg ut i kulden! Det blåste ganske så godt så tårene trillet jo som bare det og det er litt frustrerende(?) at me skal ut igjen senere! Får skikkelig vondt i kroppen i denne bitende kulda eg! Men men, i morgen er første VÅR dag, tro det eller ei så da er det jo egentlig et håp….i hengende snøre…..*fniser*

Ble forresten en veldig bra konferanse og me hadde virkelig en fin halvtime 🙂 DibHassan gjør det meget bra over hele linja i alle fag, han har 2 karakterer han skal prøve å forbedre og det er en 5`er som skal bli 6 og den ene 4`eren skal bli 5 (Han har 3 4`ere) Det er hans mål til sommeren og DA blir han fornøyd sier han. Et annet mål han hadde da han startet på Ungdomskolen var å gå alle årene UTEN anmerkning og det har han klart frem til nå så det målet burde jo lett oppfylles 🙂

Etter skolen var me en tur på senteren, litt Go`saker fra Kiwi fortjente han og så var me en tur innom Nille for eg skulle sjekke ut noen farger eg skal blande inn med den BlåLilla AlpakkaUlla eg har 🙂
Har nemligen en idè i hodet og den er knall herlig! Det kom etter hvert noen kunder som skulle kjøpe garn så der ble eg stående å hjelpe! De lurte på litt av hvert, ja f.eks hvor mye garn i en genser, babytøy, vest etc og hvilke pinner og sånn så det ble en skikkelig koselig stund er i dag 🙂 Haha
Burde gjerne hatt en deltidjobb der eg?? haha

Men nå, nå skal eg ta opp strikketøyet og bare strikke og slappe av frem til Dib skal på trening 🙂
Ja eg må MANNE meg opp til å gå ut! Kuldegradene synker ganske godt nå når det begynner
å bli mørkt og det blåser fortsatt!! Brrrr

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL FORAN PEISEN

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. så nydelig hette jakke som jeg kunne tenke meg å prøve på , siden du vil dele, leter litt etter oppskriften , men finner den ikke (0.

    2. Elin olsen: Klikk på linken under bildet (STORE bokstaver) da kommer du inn til den Spanske oppskrift, klikk så på den blå knappen hvor det står ENGLISH PATTERN, da får en Pdf med oppskrifta rett ned på Pc`en eller f.eks mobilen 🙂

Siste innlegg