NYDELIG PÅSKEPYNT – STRIKKEOPPSKRIFT

//Inneholder Link til Sponset produktDesign av Katrin Schubert

 

WOW!! Såååå lekkert da!! <3 Det hadde vært egga det og fylt opp i en koselig kurv og hatt på bordet! Ser jo utrolig kjekke ut å strikke også. Eggene strikkes i Merino som har en strikkefasthet på 22 m, dette gir deg en LETTVINT mulighet, ja for de aller fleste har jo en Nillebutikk i nærheten og de har et garn som heter MerinoUll som kan passe perfekt til disse egga! Eller du kan f.eks bruke
Superfine Merino Wool som lett og kjapt kan bestilles inn i god tid før Påske 🙂 Det er jo egentlig ikkje nødvendig å kjøpe et spinndyrt garn til denne type strikking? Det er nå i allefall min oppriktige mening.

Eller, for å si det sånn, så kan du jo bruke akkurat det garnet du vil! Ja enten det er tykt eller tynt for spiller det EGENTLIG noen rolle hvilken størrelse disse egga får? Du kan jo strikke noen i tynt garn også bare for å variere størrelsen 🙂

 

 

 

Design av Katrin Schubert

 

 

EASTER BRIOCHE RECIPE
Bildet over
En størrelse

 

 

 

 

* * * *

Åååå du salige fryd! Det er FREDAG!!! Ikkje bare det, men me trenger ikkje handle i dag for det gjorde me i går! Selv om det var det SISTE eg hadde lyst til da eg kom ut fra legen er eg sjeleglad nå for at me bare gjorde det og fikk det gjort! Uansett skal eg ut en tur, jepp eg skal ned å hente DibHassan på skolen for ute er det BITENDE STEINKALDT! Sola skinner, men det er -3 grader og kuling!
Dvs si at det derfor er -11 gr i følt temperatur og DET er i grunnen ganske så kaldt! Når det er så kaldt så pleier eg som regel ha FULL bil når me kjører hjem hehe Kameratene til Dib syns det er herlig når eg henter han for da får de også sitte på og de er virkelig takknemlige 🙂 Ja for det ER kaldt å stå
og vente gjerne 15 min på bussen i et IKKJE eksisterende busskur hehe

 

Når me kommer hjem er det bare å bunkre dører og vinduer for så å bare NYTE sola gjennom vinduene, ja for den varmer ganske så greit inne og det er vel det eneste værttegnet som minner oss om at våren er like om hjørnet 🙂 Men FØR eg kommer så langt så har eg vel innsett at eg virkelig MÅ vaske litt her i stua og Ali støvsuge/moppe gulvene!! (Eg har fått forbud om å løfte/bruke armene og skal tilbake til legen etter påske for nye sprøyter i skuldrene)

Det er liksom prikken over I`en for ei herlig helg, ja at det dufter litt rent og at eg IKKJE får hybelkaniner i garnnøstene *ler* Der med gjenstår det bare å ta seg en dusj og få på seg rene KoseKlær 🙂
Senere, ja sånn i kwellinga skal Ali lage bakte poteter med deilig tilbehør og i morgen blir det Oksesteik til lørdags kosemiddag om kwellen! Kjøtteteren Dib gleder seg STORT!

Dessuten MÅÅÅ eg får ferdig Humulus! Dagen i går besto for det meste i å holde meg våken frem til eg litt ufrivillig sluknet kl 17 – Ergo ekstremt lite strikking! Nå er eg så annige på å legge opp til noe nytt
og spennede strikkeprosjekt så eg må sette opp giret, søren ikkje så mye igjen!

Ser for meg at dette kan blir ei flott helg 🙂
 

HUSK Påske Give Away`en eg har her på bloggen!
Du kan være heldig å vinne hele 8 Chunky Wool nøster
(Til en verdi av 650 kr) som du enten kan strikke ei tjukk pute eller et pledd av 🙂 Klikk deg inn HER!


KOS DEG OG HA EN
MAGISK HERLIG FREDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #påske #easter #påskeegg #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg