KJAPT OG GANSKE ENKELT HERLIG – STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

Design av Barbara Prime

 

Må bare hyperventilere et øyeblikk *Henter en brødpose på kjøkkenet*
Åååå kjenner bare behovet over å faktisk EIE denne oppskrifta så straks blir det litt “klikk-klikk” og vips så fyker oppskrifta gjennom printeren så snart man har kjøpt inn en pakke med kopieringspapir! *Noterer på handlelista for neste uke*

Det skal sååå lite til før eg faller pladask for søte skapninger laget med et par pinner og deilig garn,
det må jo definitivt være noe av det herligste som finnes?? Man trenger ikkje alltid ha et mål og mening med det man skal strikke, men det er et stort + om man skulle ha det 🙂 En kommende fødsel hvor en barselgave er på sin plass er jo helt perfekt, ja også en 1 års dag er supert! MEN! Slike små skapningen kan også i flertall skap en skikkelig herlig installasjon i din egen stua!! Ja som her f.eks,
i den ene kroken av sofaen – Kunne faktisk fungert det, ja om ikkje noen av de 3 andre skulle protestere! hehe I slike tilfeller er de supre til HyllePynt inne i garnsamlingen min, aldri et problem 🙂

 

Her snakker me kjappe venninger, passe tjukt garn på pinne 5/5,5-Jepp det går fort det! Du kan velge det garnet du ønsker, men tjukk ull, merino eller bomull(?) er slettes ikkje dumt! Det er heller ingen problem om du bruker noe tynnere garn og pinner, det er jo bare størrelsen som endres 🙂 Du bruker det garnet du måtte ha som en evn favoritt eller du kan f.eks prøve det deilige Chunky Alpaca Wool som hadde gitt disse små skapningene et herlig uttrykk:) Finnes i mange herlige farger! Det er i allefall det garnet eg tenker eg vil sjekke ut på et par av disse søtnosene 🙂 

 

 

FLAT FOOT FLOOGIE
30 cm høy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Barbara Prime

 

Hva med denne trioen da? I en stol i gangen kanskje? Ja som en aldri så liten velkomstkomitè? Skjønne, ikkje sant? Det som er gøy med å strikke slike herlige vesner er at du gir dem ditt uttrykk
og selv om du og eg strikker etter samme oppskrift, ja så vil de likevel bli så forskjellige 🙂

For å strikke denne gjengen kan du ta en del av de enkle nøstene av ull som du har liggende og bare strikke i vei 🙂 Hvis du skulle trenger et garn som kan brukes til mye og alt kan eg virkelig anbefale Classic SW Wool! Deilig å strikke med og det finnes i veldig mangen farger + at siden det kan være greit å kunne vaske denne gjengen i ny og ne er det bare å hive de
i vaskemaskinen uten å støte på noe problem:) 

 

 

 

BACKYARD BANDITS
Opp til 40 cm høye

 

 

 

 

 

* * * *

Noe eg påpeker i hver eneste ferie er at søndagen er aller best når det nettopp er ferie! Ahaaa tenk så deilig å ha en sløv søndag samtidig som du sitter å vet at det blir en rolig mandag uten å måtte kjøre hit og dit! Ahaa for en TANKE!! Du vet? Store barn og små gleder 🙂 Godt å ha noe å glede seg over for jammen meg blir garantert april måned travel nok, ja for ikkje å snakke om de påfølgende månedene etter det…..Tro når eg EGENTLIG kan puste skikkelig ut igjen?? Når Årets Julegaver er i boks…??
Det kan godt hende at det blir tilfellet, det bestemmes blant annet av været fremover! Jo finere sommer og jo finere høst, jo fortere kommer me i havn og kan slappe og bare nyte resten 🙂


HAHA jadda, det ser ut for at det blir mye “på gang” fremover gitt! Her gjelder det bare å hold den positive innstillingen høyt og rett og slett bare stå på litt 🙂 Alt har en tendens med å ordne seg…Til slutt!

Først og fremst skal eg bare nyte denne søndagen og siden været skal være litt sløvt så skal jammen meg eg være det samme! Gjorde så mye mer enn planlagt i går, ja HALLO eg rydda, dulla og PYNTET jo, det får da jammen holde! Siden man også skal holde hviledagen hellig blir det nå i allefall ikkje noe klevask i dag! Selv om vaskerommet koker overser eg det med et hovent blikk og konsentrerer meg heller om jakken på pinnen! Den skal faktisk GANSKE straks deles av for ermene! JuHuuu
Det blir deilig å få redusert litt masker, dessuten spekulerer eg på OM eg skal dille til et eller annet på ryggen på denne jakken??? Tja, kanskje litt kontraster av et eller annet slag?? Hmmm tror virkelig eg må gå i tenkeboxen et øyeblikk for pr nå aner eg ikkje med HVA i så fall!

Eg var stiv som en stokk da eg sto opp så en varm dusj er absolutt på sin plass, tror bein fram eg slenger inn en hårvask også når man først er i gang! Det er som når de eldre knyter skoene
og tenker; “Hmm er det noe mer eg kan gjør mens eg likevel er her nede!?

KOS DEG OG HA EN
BEMERKELSESVERDIG FLOTT
SØNDAG!

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg