2 LEKRE KOFTER – BLÅVEIS & HVITVEIS – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen

 

2 lekre kofter som strikkes i det herlige ullgarnet ASK, deilig å strikke med + det blir så mykt og godt etter en liten vask 🙂 Har strikket en del med dette garnet, ja blant annet en kjole, eller rettere sagt en Still Light 🙂 Begge koftene er strikket Top/Down noe eg vet flere av dere er skeptiske til,
men vit at det er en sååå mye bedre måte å strikket et stort arbeid på.
Dette gjør det jo så mye enklere å prøve på underveis 🙂

 

Vel, hvis eg tar meg en skogstur bakom blokka her finner eg gjerne litt hvitveis?? Visst nok den første som blomstrer på våren mens blåveisen kan man gjerne håpe å få se i april/mai. Kan ikkje huske at eg har sett blåveis her på denne kanten på flere år….Men skjønne, ja det er de 🙂

 

 

BLÅVEISPIKEN
Bildet over
Str 90 xm —> 125 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen

 

 

HVITVEISPIKEN
Str 90 cm —> 125 cm

 

 

 

 

 

 

* * * *

Snødde da eg sto opp, men det var ganske bra da me tok oss en luftetur gitt 🙂 Eg kjørte og det var uvant med så stor/tung bil hehe Hadde samme type BMW da me bodde i Oslo slutten av 90 tallet,
men kan ikkje huske at eg hadde den følelsen da. Jaja, blir vel vant med den 🙂

Siden DibHassan er så forkjølet og vond i halsen tok me oss en tur på Apoteket etter noe for hosten, men det finnes KUN 2 hostesafter jo?? En for slim og en for tørr hoste. Han skulle hatt den for tørr, altså Noscapin, men den tåler han ikkje! Hmmm endte opp med en pakke Jordbær Repsil! hihi
Han er ikkje sykere enn at han ble med et par kamerater på kino og eg håper ikkje han blir sittende
å hoste seg ihjel å forstyrre alle andre! Mens me var der ente me opp med å handle for mi, jaja, vår egen handel tar me i morgen. Kan ikkje tenke meg at det er så mye me trenge!

Ellers har det vært en grei dag, veldig rolig hjemme når begge ungen er ute! Skulle jo tro at eg har sittet PAL å strikket, men eg blir egentlig mest sittende å surre! Ikkje trengte eg vaske klær heller for det gjorde han Ali i går kwell! 3 fulle stativ henger i gangen!

Har sittet å regnet litt på jakken min, ja for eg lurte litt på OM eg skulle gi den en liten A-fasong fra under ermene og ut, men etter en del måling av meg selv, telling av strikkefastheten tror eg bare eg kan strikke den rett ned 🙂 Greit å slippe å huske på noe hehe Er et stykke som skal strikkes frem/tilbake og eg kom vel frem til ca 50 cm fra under ermene og ned + vrangborden, da skulle den bli cirka så lang som eg ønsker den 🙂

Tja, tro om eg skal ta meg en kjapp dusj for å kvikne litt til nå før eg tar kwell i Go`stolen??
Hmm tror eg må vurdere akkurat det 🙂

KOS DEG OG NYT EN
DEILIGE KWELL

Go`klem fra ei litt sløv Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei, så mye fint du finner frem til oss:)). Jeg elsker å strikke top/down, har snudd flere oppskrifter. Nå har jeg lyst på en tynn ulljakke med v-hals. Har bestilt kaunigarn. Lurer på om det funker å justere pinneguris hverdagsjakka…..
      Ellers et lite tips, når hostesaft ikke funker/ikke tåles kan man prøve en bit 70%sjokolade. Det virker hostedempende:)).
      En riktig god påske ønskes deg og dine.
      Her koser vi oss, har fått et par ekstra dager fri siden jeg skal jobbe selve påskehelgen:)
      Klem

    2. Merete: Eg strikket Wiola koften for et par år siden og som forventet ble den RAR i halsen og nedover brystet (Strikket nedenefra og opp) Rakk opp og strikket Top/Down og ble perfekt! 🙂

      Hverdagsjakka kan du fint bruke for den er genial! Har brukt starten på den selv nå til den lange jakka eg strikker 🙂 Syns den har sååå fin hals!

      Aldri hørt det med sjokolade, men eg har i skapet så eg får gi Jr ei plate hehe
      Kos deg masse du også å ha en herlige påske 🙂

Siste innlegg