ONE PIECE! DRØMMEPLAGGET? – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Nadia Lavard

 

Dette er vel gjerne noe eg har ventet på! Har etter hvert kjøpt meg en god del One Piece og eg elsker hver og en, men en som er strikket? Ja det måtte jo vært helt himmelsk! Tenk deg bare DEN følelsen! Mmmm en litt kjølig sommerkwell, en god dusj og så bare slippe inn en god og deilig kosedress Ahaaa HEAVEN! Unødvendig å kommentere stripene, men som forventet er det jo midt i blinken *ler*

 

Orginalt er den strikket i DETTE GARNET. Garnet kjenner eg ikkje, men eg vet i allefall at garnet må ha godt “hold” for ingenting er verre en segne knær og hengerompe i et plagg haha Måtte nok strikket noen prøvelapper av diverse garn til eg bestemte hva eg likte best 🙂 Vet i allefall èn ting;
Eg hadde valgt 2  (eller flere??) farger som eg syns hadde laget et gøyalt plagg 🙂 

 

 

 

BUBU
Bildet over
Str XS —> XXL

Vet ikkje om denne oppskriften kommer som singeloppskrift på Ravelry (Kanskje om en stund?) men enn så lenge er den å få i Bladet Garn, dvs du må kjøpe en utgave av bladet og da får denne oppskriften +
10 andre oppskrifter 🙂 Bladet får du kjøpt
HER!

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, onsdag og SISTE handledag før helligdagene formelig står i KØ! Det er visst me ser bort fra at Joker har åpent hele Påsken både sent og tidlig, men den besøkes KUN om det er en max 2 ting som me virkelig MÅ ha! Rema og Kiwi har åpent noen timer på lørdag, men skal for alt i verden prøve
å unngå at me trenger noe 🙂 Så ja, umiddelbar plan i dag er å hente hjem ting som f.eks dopapir, melk, et par brød, ROSENKÅL og et par fisk til Milo – Mer enn det skulle vel egentlig være unødvendig?

Ja du? Vettu ka?? Både i går og mandags kwell har eg sittet som plantet foran Tv`en (Gjerne derfor det har gått litt tregt med strikkinga!?!) å sett på Rocky!! På mandag var det nr 1 og 2 i går kwell 3 og 4 – I kwell kommer den som heter Rocky Balboa! JuHuuu Har liksom ikkje tall på hvor mangen ganger eg har sett disse filmene!? Ikkje bare nå og på Netflix vettu, men siden filmene kom ut for X antall årsiden! Eg liker også veldig godt Rambo filmene *flirer* Ja eg er faktisk Sylvester Stallone fan hehe Andre filmer eg liker veldig godt med han er Cliffhanger og Spesialisten, for ikkje å snakke om Cobra! Den siste der er litt sånn “patetisk”(?) Men det er likevel “noe” med den som gjør at HVER gang den ruller opp
på Tv så sitter eg glistret hehe Synd at mannen begynner å bli gammel…..trist…

VURDERE nå om eg kanskje skal ta et “Harry Potter” maraton resten av Påsken?? Ja de filmene kommer (som i alle høytidsferier) på rekke og rad hele Påsken! Faktisk en stund siden eg så filmene sist så hvis ikkje noe bedre kommer på skjermen tror eg nok det kan bli disse 🙂

Sånn ellers på strikkefronten går det veldig greit! Målet mitt HVER dag er å strikke 1 stripe! Den er 4,5 cm bred så det er absolutt overkommelig. Klarer eg dette målet er eg nede ved vrangborden bare etter 11 dager og det er jo motiverende 🙂 Rutinene om dagen er å starte første strikkeøkt med ChunkyTeppet og etter en liten pause fortsetter eg på jakken 🙂 På den måten er det en sjanse til
å få ferdig begge deler noenlunde samtidig 🙂

 

Anyway, eg regner med at Ali er i seget til å komme seg forholdsvis tidlig på butikken i dag så eg tror eg bare tar en tur på badet nå eg så er eg klar når han kommer taslende fra senga 🙂 Han trenger ikkje så lang tid før han er klar og det kan være greit å bare få det gjort 🙂 Kjipp Kjapp og rett hjem igjen 🙂

KOS DEG SÅ LENGE
OG HA EN FLOTT DAG!

Go`klem fra ei litt Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #onepiece #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Mye fint på pinnene og masse kos hørtes det ut på planen for deres del.
      Er mye av det samme her også.
      Sola skinner, så det er en del gåturer i joggesko på bare veier her.
      God påske til deg og dine !

Siste innlegg