FRA BITTELITEN TIL VELDIG STOR STØRRELSE – 3 LEKRE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Tanis Lavallee

 

Når eg ser på bilder fra spesielt 70 tallet (Når eg var veldig liten) var det slettes ikkje så unormalt at mor, far + en flokk med unger hadde like gensere, gjerne i forskjellige farger. Det var ikkje vanskelig å se hvem som hørte sammen med hvem hehe Det samme gjaldt det med hjemmesydde klær (I allefall hos oss)
Me 3 unger hadde de samme kjolene, buksene osv

 

Når eg en sjelden gang ser dette “fenomenet” nå får eg en litt nostalgisk følelse 🙂 Det er noe koselig over det på en måte, tilhørighet kanskje? Neimen ikkje mange likheter hos oss i dag…

 

 

CRAZYHEART
Bildet over
Fra 43 cm —> 150 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tanis Lavallee

 

DUO CHROME
Fra 43 cm —> 150 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tanis Lavallee

 

CHRISTMAS IS JULY
Fra 45 cm —> 145 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

* * * *

 

 

Tidlig i dag kjørte me ut på tur og Ali var evig optimist og ville til Solastranden mens eg mente at Hestholmen var et bedre alternativ i dag, men han fikk nå viljen sin hehe Joda, flott der ut på kalde dager, men det blåser ca 10 ganger mer der enn her hjemme så ja, det var BITENDE ISKALDT!

Som du kanskje vet så blir eg sur når eg fryser (Joda, eg var godt kledd, men likevel…) så turen ble ganske mye kortere enn tiltenkt hehe

 

 


Vel hjemme igjen rigget eg meg til med penn og papir, ja eg fikk gjort ferdig mønsteret eg foreløpig vil ha på jakken 🙂 Eg har fått det til å stemme og som eg har sagt så ser det veldig bra ut – i hodet!
Blir spennende dette 🙂 Den friske sjølufta må ha tatt meg for eg sluknet rett ut på sofaen i hele 2 t!!
Har akkurat fått i meg litt middag så eg er forsåvidt klar for kwellen, Dib er ute med kamerater og venter han hjem om en liten stund 🙂

Da gjenstår det jo bare å snappe til seg strikketøyet og sette i gang 🙂

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. For noen herlige mønstrer!!
      Igår var vi 12 til middag, serverte lammelår, og så ble det lek, kos og eggjakt. Herlig å være sammen!

Siste innlegg