DU TRENGER KUN ÈN GENSER – DENNE!

Design av Isabell Kraemer

 

Nei nå må det snart bli en pause her gitt! Nå kommer nye design som perler på ei snor, ei snor uten knute på!! Ahaaa eg er fullstendig gelè og eg bare ha denne oppskrifta med èn gang og garn, tja, eg vil tro at Wollmeise kan funke? Eller Hva med Cherry Tree Hill?? Mmmm genseren strikkes
i sokketynt garn i merino (400 m pr 100 gr) Orginalt strikkes den i Walk Collection Pure Sock og du kan faktisk få kjøpt YarnKit til denne genseren! JuHuuu hvor GØY er vel ikkje det?? Tro om eg skal presse på å få bursdagsgaven TIDLIG i år?? *Ler* YarnKit kan du få kjøpt
HER!

 

Hvis du er like begeistret for Isabell Kraemer sine design som det eg er så vet du at det er liksom ikkje så mye mer å si i fare for å stadig gjenta seg selv, ja bortsett fra at eg snart har ALLE oppskriftene hennes og eg håper hun ALDRI slutter med det hun driver på med 🙂

 

 

 

Design av Isabell Kraemer

 

 

INTERSTELLAR
Fra str 100 cm til 150 cm rundt brystet
Oversized

 

 

 

 

* * * *

Mmm i dag var det deilig å sove til alarmen ringte, noe senere enn i går!
Skjønner forresten ikkje at det har blitt så kaldt igjen!?? Har jo for søren rydda bort vinterjakkene eg…Mulig eg var litt kjapt ute, men når eg sjekker langtidsværet kan eg vel kanskje bare
ta de frem igjen! Max 8 grader frem til ut i første uka av mai!! Ka det er for noe tull!?? Ikkje si at me OGSÅ i år skal stå å hutre og FRYSE når me skal se Barnetoget for SISTE gang! Siste gang du!!?? Det er jo litt vedmodig må eg si… Hva skal me NÅ gjør på 17.mai liksom?? Syns eg ser Ali
og meg alene på stadion med en ballong i en hånd og hamburgeren i den andre…..Så TRIST!!
Dvs at fra 2019 blir det Barnetog og 17.mai på NrK haha

Anyway, i går kwell fikk eg nå i det minste felt av stolpe 2 og er straks klar til å REKKE OPP stolpe
nr 1 og satser på en mer heldig plassering av knapphullene 🙂 Nå håper eg bare knappene eg har kjøpt er rett rundt hjørnet!! Tenk om eg må vente i flere uker??? Arg da blir eg irriteret ass! Vel eg kan jo f.eks teste ut noe av disse detaljene eg tenker på, hmmm, får se hva eg får til 🙂

Uansett så er det nå en stor fare for at eg starter på noe nytt! Egentlig burde eg kastet meg over noen av de siste, nesten ferdige, prosjektene….Ja som f.eks Fana Jakken min! Burde i det minste fått i hus den lange glidelåsen eg trenger! Arg! Eg kjørte RETT forbi Stoff&Stil i går!!! På det tidspunktet var jo ikkje en glidelås i mine tanker….TYPISK!! Har kun innmaten på lommene å strikke, det er ikkje mye!
Sjerpings sjerpings sier eg bare!!

 

Vel vel, eg må vel nesten bare sparke i gang denne dagen! Som vanlig står det linet opp stativer
i flertall på gangen som står inne ennå pga utstabilt vær ute!! Kan nå starte med å brette klær og få det bort slik at me slipper å jobbe oss gjennom ei hinderløype på vei ut! Ali har stengt kjøkkenet i dag hehe Dvs at det blir Hajalla Ma Jalla til middag (Spis hva du vil på egenhånd!)
Altså; Han tar fri fra kokkelering og det har han lov til (MAX!) en gang i uka *ler*

KOS DEG OG NYT
EN FIN DAG!

Go`klem fra ei Avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #isabellkraemer #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

15 kommentarer
    1. Liker Isabell kraemer men fortviler over at oppskriftene hennes ikke finnes på norsk!!Vet det er en gratisoppskrift på norsk men den var ikkenoe for meg.Hvis jeg skulle prøve meg på en engelsk oppskrift hvilken en ville du anbefale som er enklest mulig?(ensfarget).

    2. Mette: la meg si dette først; oppskriftene hennes er i grunnen veldig enkle å forstå, det er GODE oppskrifter ? Den aller enkleste vil eg si er Ravello ( bare sløyf stripene) Humulus er også veldig enkel ?

    3. Ravello finnes oversatt til norsk i boka Stripete strikk, som bl.a kan lånes på biblioteket.

    4. Anonym: Det finnes INGEN lovlige oversettelser av Ravello fra Isabell Kraemer og de som selger dette burde fått en BOT! Eg har selv god dialog med Isabell og hun sier at INGEN har fått tillatelse til å oversette dette og den burde heller ikkje kjøpes av respekt for designere.

    5. Da får du hilse Isabel og spørre pent om ikke hun kan gi ut en bok på norsk.:)Jeg kjøper!:)

    6. Anonym: I følge Isabell Kraemer har hun ikkje gitt tillatelse til å oversette Ravello til norsk. Men heter genseren RAVELLO i denne boka?

      Drops har jo opp til flere ganger laget “sin egen” oppskrift av populære plagg så det ville jo ikkje vært første gang i tilfellet

    7. Glemte å si at det er ganske urimelig å anklage andre for å ikke overholde copyright – så lenge man kjøper en bok og den i tillegg er til utlån på biblioteket, regner man med at oppskrifter utgitt er etter tillatelse fra designer. Har sjekket opp i mye grums som bl.a har vært oversatt på en dansk nettside – ulovlig – men når det er utgitt i boks form, har jeg gått ut ifra at det er godkjent. Har du sjekket det?

    8. Anonym: Eg er i dialog med Isabell Kraemer ang en del av hennes oppskrifter som selges her til lands som hun ikkje har gitt tillatelse til og hun har ikkje gitt tillatelse til å oversette oppskriften. HVIS det hadde skjedd hadde også denne oversetttelsen blitt lagt ved på prosjektsiden hennes på Ravelry. Eg anklager ingen, bare ref til det som Isabell selv sier, men eg skal selvfølgelig sjekke opp om denne boken, men er vel stygt redd for at det gjerne er en kopi med noen justeringer i? Har du f.eks et bilde av Ravello i denne boka som du kan vise?

    9. Sjekk ut boka “Stripete strikk” – regnet jo med du hadde gjort det. Har selv, som sagt, hatt mye dialog med designere, hvor jeg har tvilt på godkjent oversettelse. Men har ikke hatt det i dette tilfellet, siden en bok er lett å gå etter i sømmene og ev. anmelde og stevne.

    10. Anonym: Svipper innom biblioteket i dag. Om du ønsker videre samtale om dette foreslår eg at me tar det pr mail og ikkje her i kommentarfeltet.

      Som sagt, genseren i boka KAN VÆRE en kopi med justeringer og ikkje en ren kopiering, men det kan eg ikkje uttale meg om før eg har sett den

    11. Det er IKKE kopi – får ikke til å legge til bilder fra boka her. Har strikket Ravello – opp til flere ganger – etter engelsk oppskrift – men oversettelsen er helt nøyaktig, så vidt jeg kan se, og originalbilde av genser.

Siste innlegg