DEN PERFEKT CARDIGAN TIL SOMMERKVELDEN – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home og Linde Garn

Design av Stephanie Jessica Lau

 

Jammen fant eg meg NOK en MÅ-HA Jakke!! Snakk om en “Kjipp-Kjapp” en, dvs at det er en enkel
og grei jakke å strikke og slettes ikkje noe særlig problem i det hele tatt 🙂 Du strikker hele greia i 5 deler
(Alt frem og tilbake); 2 ermer, 2 fremstykker og 1 rygg EASY PEASY, ikkje det? Sier bare en ting;
Sett på en Thriller og dette kommer til å gå i et heftig tempo! Åja, har du fått med deg at hele HERLIGHETEN strikkes i RILLER!??! Oh My! I LOVE It!

 

I oppskriften er det også bilder av hvordan ting skal se ut og hvordan du gjør det, enklere enn det kan det neppe bli så ikkje bli forskrekket fordi det er en engelsk oppskrift, Ok? Hopp i det og kjør på om du liker jakken! En gang må jo være denne første og denne oppskriften er super til å teste det ut 🙂

 

Jakken strikkes i deilig Merino, derfor er den akkurat like god om sommeren som på vinteren!
Kanskje du har ditt eget favoritt merinogarn? Strikkefastheten er 20m/36 row på pinne 5 mm så for sikkerhetsskyld kan det jo være greit med den forhatte prøvelappen?? Et garn du fint kan bruke er
Superfine Merino Wool eller du kan strikke med MerinoUll fra Linde Garn/Nille 🙂
Begge garntypene er skikkelig herlige, de er bare noe rimeliger enn andre noe som ikkje har noe
å si for det du skal strikke! Å ja, eg har testet de ut og eg går ikkje ut med
garn som eg ikkje liker, hva er vitsen med det liksom??

 

 

 

Design av Stephanie Jessica Lau

 

Eg har ei hylle med LILLA (Faktisk veldig skjønn!) i MerinoUlla fra Nille, tro om eg gjerne ikkje bare skulle gjort kort prosess med det garnet?? Har ikkje noe strikk i lilla tror eg? Er altså ikkje den
fargen eg har strikkes mest med kan du si, men eg tror søren meg det kunne blitt kult! Ja, og hvis eg
i tillegg har et sjal i en herlig kontrastfarge til? Hmmm SMÆSJING tror eg det kunne blitt!

 

 

THE MIDTOWN CARDIGAN
Bildene over
Opp til 172 cm rundt brystet

* * * *

Vettu?? Eg føler søren meg at eg vaske klær hver dag! Jaja, i allefall annen hver dag, ja for så og si HVER dag står det ett eller flere tørkestativ oppslått og smekkfulle i gangen!! Eg sitter gjerne
å planlegger noe eg skal gjøre til neste dag, men når eg står opp for å starte dagen er det alltid sånn at eg starter med de “vanlige” tingene som man gjør HVER dag….Dvs at når eg skal starte på det eg hadde planlagt dagen før, ja da er eg jo utslitt allerede! Det er da eg tenker at det hadde vært nydelig med en vaske/ryddehjelp! Da kunne den personen tatt seg av det faste, ja åsså kunne eg tatt meg av det eg kommer på som burde vært gjort utenom! Skjønner!?? På den måten kunne eg gjerne hatt et håp om å komme i havn med alle gjøremåla som burde vært gjort…*Rutiner*

Hørt om hu som ikkje har en garderobe?? Ja det er meg det! ALT eg eier av klær ligger fortsatt
i 3 plastsekker inne på soverommet….Liksom, gi meg en ekstra VEGG slik at me kan smelle opp ei hel rekke med SKAP! *Drømmer* Nå har jo eg et skap da, men det er helt inneklemt på DibHassan sitt rom og inn der skal de 3 plastsekkene….GI MEG STYRKE!! Eg må rett og slett bare satse på at når det snart er sommerferie, DA vil eg klare å få det gjort! Kanskje hvis Dib reiser på Treningsleir?? Ja da er det jo fritt frem uten å være avhengig av andre – i ei hel uke faktisk kan eg styre på:) 

Hadde eg ikkje hatt garnrommet mitt, ja da hadde eg villet hatt en garderobe der inne! Det hadde vært noe det!?? Bygge ut?? hehe Ja det skulle tatt seg ut! Tenker at Sameiet hadde flippa da haha
Neida, eg skal absolutt ikkje klage, me har i grunnen en stor og bra leilighet – Det gjelder bare å tenke fornuftig og utnytte alle kroker og det tror eg ikkje me har gjort ennå! Det kommer, det kommer!

ANYWAY, nå får eg slutte å sitte her å drømme hehe Rutinene venter og de forsvinner ikkje!
Eg får gjøre som eg alltid gjør: Starter på Dib sitt rom, shaker dyna og åpne vinduet før eg tar med meg skittent tøy ut på vaskerommet og så er dagen i grunnen i full gang!

SETT I GANG DU OGSÅ!
KOSE OSS KAN ME GJØRE ETTERPÅ!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg