HVEM HUSKER VEL IKKJE 90-TALLETS ENKLE GLEDER?

 

Ja hvem gjør vel ikkje det? Eg har mangen gode minner fra disse tiårene og flere ting som eg skulle ønske eg kunne knipse for å få tilbake, andre ting er vel ganske enkelt verdt å glemme? hehe
Eg har f.eks ALDRI som gift spist Mexikansk Gryterett fra Toro! haha Dette var nesten fast på lørdagskveldene da eg bodde hjemme, ja og ei skål med salat som besto mest av Kinakål!


Men en ting som virkelig var stort på denne tiden var VHS-filmene og ikkje minst MovieBox!
Husker du de?? Vil neste påstå at de BESTE fredags og lørdagskwellene, ja de hadde me på denne tiden! Før etter hvert både mobiler og hjemme Pc overtok mye av den koselig aktivitet som me brukte kveldene på 🙂 Som nygift og dønn forelsket ble høsten 91 brukt til å pløye gjennom de 10 siste årene med VHS filmer! Eg var tross alt nygift med en som hadde sett veldig lite film på 80 tallet og som var litt akterutseilt på området grunnet krig i oppveksten!

 

Selv om me var veldig unge hadde me lagt utelivet igjen i Sveits og var i grunnen ganske klare for å bli mer voksne hehe Når fredagen kom og me var kommet hjem fra jobb var det å slå kron/mynt om HVEM av som skulle ta bussen inn til byen og hente helgas filmer og MovieBox på VideoVerden!
Den som tapte måtte sitte en halv time med buss hver vei, med ca 15 min til rådighet inne på VideoSjappa måtte me velge 5 filmer som var på helgetilbud før bussen returnerte igjen. Som regel ente eg opp med å ta filmer som eg allerede hadde sett flere ganger og det var like kjekt hver gang
å se de om igjen og om igjen! Tror Ali etter hvert ble ganske så lei av både Dirty Dancing
og Flashdance! Når Ali var den som måtte dra ut kom han som regel hjem
med en haug med Chuch Norris filmer!!

 

Husker den ene gangen eg tapte og måtte ut, det var snøstorm og et hekkans vær! Bussen var forsinket grunnet dårlig føre, men filmer skulle me ha så det var bare bite tennene sammen! Det der hadde eg aldri giddet i dag! Men så visste eg da at Ali ventet hjemme og laget litt god mat og kos
i sofakroken. Det var hans “jobb” å ordne i stand til eg kom hjem 🙂 

 

 

 

En ung Ali på 22 år

 

Alt av dyner og puter ble plassert i sofaen og det me trengte sto på bordet, nærmest mulig kanten 🙂
Me fikk ofte høre at me var sære siden me aldri ville bli med ut på byen, men som sagt så følte me oss ferdige med det da me hadde hverandre 🙂 De fleste helgene ble brukt på denne måten,
i sofakroken under dynene med en MovieBox på gulvet og ei bunke VHS filmer
som me så om igjen og om igjen uten å bli særlig lei 🙂

Når søndagen kom var det en liten jobb å gjøre….nemlig å spole tilbake alle filmene, noen ganger ble det krøll og me måtte sitte å dirke og spole for hånd…Ja det var da litt av en tid 🙂
Straffen for å ikkje spole tilbake var vel en 10`er pr film haha

Jammen har det samlet seg mange god minner i de gamle fotoalbumene me har i skapet! Selv om eg fortsatt føler meg veldig ung har me neste måned vært gift i 27 år!!! Er ganske stolt av det når eg tenker på all den motgangen me hadde i starten, ja hvem som helst kunne gitt opp!

 

“Minner som aldri forsvinner”

 

0 kommentarer

Siste innlegg