GODT TIPS: STRIKKEFASTHET OG PRØVELAPP-PROBLEMATIKKEN ER LØST!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Ok, da var me her igjen da, ja ved den evinnelige Prøvelappen og den der hersens strikkefastheten!!
Eg vet at du en eller annen gang (eller hver gang?) har slitt med akkurat dette og det kan virkelig være frustrerende!! Me har vel alle en gang strikket noe som enten var like stort som et telt
eller ei kofte som kun passet rundt låret??

 

Eg har ved flere anledninger prøvd å forklare viktigheten med en prøvelapp, likevel kan det være vanskelig å skjønne hvordan dette henger sammen. Ja f.eks hvor vid en genser blir og hvor mange masker du MÅ ha for at den skal passe.

 

 

 

Nå har eg løst dette problemet for min egen del og det er vel noe av det mest GENIALE eg nå har av strikkeutstyr! Hvordan har eg liksom klart meg UTEN så lenge??? Oh My!

En STRIKKEKALKULATOR er nemligen løsningen på MYSTERIET som mange syns det er!!

Som du ser på bildet over her testet eg det ut på genseren eg strikker på. Nå skal eg finne ut hvor mange cm`er den blir i omkrets over brystet 🙂

Eg legger Kalkulatoren flatt på strikketøyet, der etter så teller eg antall masker det er inne i åpningen, ok? Hos meg ble det akkurat 20 m (2 masker mindre enn det oppskriften tilsier)

 

 

 

For å finne ut info`en om MIN genser setter eg så den røde pilen på Tallet 20, ok?
Da kan eg se at 200 masker blir 100 cm, ok? Min genser har 236 masker. Ser du lenger ned på den røde pilen og finner tallet 10(cm) står det 20 m ok? Dvs
(som eg allerede visste fra eg telte i ruta) at 10 cm er 20 m, da gjenstår det 16 m for at det skal bli 236 m. Går du enda lengre ned på den røde piler ser du at  16 m er 8 cm, ser du det?? Det vil da si at MIN genser blir 118 cm rundt brystet 🙂
SÅ fantastisk og SÅ enklet!

 

 

Kalkulatoren har 2 sider, dvs du kan regne ut strikkefastheten opp til så mye som hele 49 m pr 10 cm!!!
Da skal du være skikkelig godt dekke for alle senario! JuHuuu

 

Det du bør gjøre er da å strikke en Prøvelapp på 10 X 10 cm, bruk så kalkulatoren å regn ut i forhold til plagget du skal strikke. Det er det lureste. Nå gjorde eg det på genseren min siden eg likevel var kommet så langt, men TENK om eg fant ut at den f.eks kom til å bli 150 cm rundt brystet!?!?! Ja da måtte eg rekket opp! Å gjett om det har skjedd før?? JA det har det! Skikkelig surt! Men NÅ er eg trygg på at det aldri mer kommer til å skje! Woop Woop!

 

 

 

Kan jo bare avslutte med å si at det er denne du alltid har manglet i strikkeutstyret ditt! hehe I allefall har eg gjort det hehe Strikkekalkulatoren kan du kjøpe HER og du vil aldri mer BOM-Strikke noen ting!
Så enkelt og så greit!

* * * *

Bare for å ha det sagt så er det 27 gr nå kl 10 – Så ja, NOK en HET dag i vente 🙂 Da passer det jo så elegant at mensen var på plass i dag da!! Krysser fingrene for at migrene uteblir de neste dagene!!
Det må i allefall ikkje bli på lørdag!! Da skal nemligen DibHassan bli med på Tae Kwon-Do Show
og Oppvisningen på bryggene her i Tananger!! Det kan jo bli kjempestilig og eg VIL se det!

Dagen i dag da kommer til å bli noe spesiell! Me skal nemligen gjøre noe som me ALDRI har gjort før
i det hele tatt og eg har i flere år tvilt på OM me i det hele tatt noen sinne kom til å gjøre det!!
Men, altså; dagen i dag blir på en måte en dag hvor flagget for all fremtid bør heises! JuHuuu
Kjenner det kribler godt i magen og på en måte skal eg være glad når det hele er overstått samtidig som eg tror kanskje eg kommer til å gå med hodet OM enda mer hevet enn før hihi
Kanskje me bør ha ei kake i dag?? Eller, muligens me legger feiringa til helga!?!? HAHA
Me får se 🙂

Noe som ER deilig er at armen er noe mer rolig i dag enn i går! I går kjentes det ut som TANNVERK
i hele armen og skulderen, men det var nok gjerne en reaksjon på selve sprøytene på tirsdag 🙂
Uansett om den er direkte vond eller ei så skal det holdes i ro…

Jaja eg får vel begynne å forberede dagen da?? Hmm tro hvor eg skal starte??
Kom deg nå ut om været er bra og NYT hele dagen 🙂

KOS DEG!
Husk Faktor!

Go`klem fra ei MEGET spent Vibbedille! 🙂

#strikk #strikking #knit #strikkekalkulator #ritogarnoghobby #strikkefasthet #strikkprøvelapp #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Så smart verktøy. Eg er fornøyd med strikkeveska eg skreiv, så det spørs..
      Ka i all verden skal skje hos dere? Vi får vel vite det vi og????

Siste innlegg