2 SMÅ YNDIGE STRIKKEJAKKER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

Design av Tina Hauglund aka Strikkezilla

 

Hvor mangen småjakker brukte dine da de var små? Eller bruker om du har småtroll i hus nå?
Ikkje sant det er et plagg som alltid stappes i vesken sånn i tilfelle? Husker mine hadde en jakke stort sett over alt, i barnehagen, i sekken sin, i mine strikkevesker, i bilen, måtte alltid ha en tilgjengelig hvor enn me var. Er jo så lettvint å slenge rundt de om det skulle bli værskiftet (HELT dagligdags her i vest) eller om de sovnet i vognen, bilsete etc Ja det er som småtepper, kan man virkelig ha FOR
mangen tepper til de små? NEI! Overhodet ikkje 🙂 

 

 

BØLGESKVULP JAKKE
Bildet over
Str 3/6 mnd —> 4 år
NORSK Strikkeoppskrift

Orginalt strikkes denne jakken i “Happy Little DyePot” (Holder til i oslo og hun kan også farge på bestilling)
Eller du kan for vinterutgaven av jakken strikke den i Alpakka Garn etter eget ønsket som holder
en strikkefasthet på 22 m på pinne 3/3,5 🙂 F.eks
Classic Alpaca Wool 🙂 

For en sommerjakke er jo Lerke fra Dale et godt valg 🙂

 

 

 

 

 

 

Design av Tina Hauglund aka Strikkezilla

 

Denne kan du f.eks strikke i PT2 eller Finull, hvis du skulle ønske å strikke den i Merino så er faktisk Solidmerino fra Knitorama et Ypperlig garn! Å ja, eg har strikket barneklær
i dette og det er helt fantastisk! Finnes i noen sinnsykt flotte farger!!

 

 

FRAKKEJAKKE
Str 1/3 mnd —> 10 år
NORSK Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Vel, hva skal eg si? Annet enn at eg virkelig er overveldet!! Eg fikk seriøst såååå mangen meldinger
i går eg kunne ikkje fatte det! Tror eg nå snart er i havn med å svare/takke alle! Utrolig at så mangen er sååå Glade på våre vegne – det rører virkelig helt inn i hjerterota mi! TUSEN Takk til alle sammen <3

Pga alt det som skjedde i går skjønner du nå at det er fryktelig upassende at armene min er blitt “sykemeldt” på ubestemt tid! Da eg fortalte legen min at det ikkje ble ferie i år fordi me skal etter beste evne pusse opp litt her hjemme og ikkje minst MALE sa han skarpt i fra at DET var absolutt ikkje noe eg skulle bruke mine armer til! OVERHODET!! Eg kunne sitte å se på mens eg strikket….
Etter litt frem og tilbake kunne han gå med på at mulig litt listemaling kunne gå greit OM listene lå rett foran meg og eg slapp å løfte armene…Vel, det må man vel få til!??

Han sammenlignet situasjonen med det gode gamle “Stigespillet”; Hver gang eg gjorde en bevegelse som klinket til med skjærende smerte i skulderen var det samme som å rykke helt frem til start igjen!!
Dvs at hvis eg ikkje gjør som eg har fått beskjed om blir jo de skuldrene ALDRI god igjen! Helt gode blir de aldri sa han for overarmsløft er eg ferdig med for alltid….jaja

Anyway, eg håper du har lyst å bli med på litt oppussing fremover?? Ja sånn inni mellom all strikkinga me skal kose oss med! Dette er noe me ALDRI har gjort!! Ali er jo en utrolig AltMuligMann så det er ikkje den ting han IKKJE klarer så på den måten er me ganske godt rustet + at ungene har sagt at de stiller opp og blir med på det de kan gjøre 🙂 Da trengs det jo ABSOLUTT en som kan delegere,
så da får det bli meg! Eg kan sitte her å peke med strikkepinnene!

Eneste problem eg vil tro me vil møte på er hvordan me vil ha! Har vel i løpet av årenes funnet ut at Ali og eg har ganske vidt forskjellige smak når det kommer til Interiør!! Tja, så dette kan nok bli BÅDE spennende og utfordrende vil eg tro! Eg er den som vil (og SKAL!) ha det litt stilrent når det kommer til farger på tak/vegger/gulv – ikkje minimalistisk ellers, men heller litt hjemmekoselig 🙂 Som vanlig så ser eg det helt klar for meg i hodet. Når Ali snakker om hva han vil gjøre er det en del på det mer eksperimentelle, dvs han vil prøve seg frem med ting/farger han har sett og likt…så ja, dette kan absolutt sikker bli både gøy og litt krevende *ler*

Vel, det er fredag og alle vet hva som da må gjøres? Nemlig! Hente hjem litt HelgeKos!
Skal nå ta meg en kopp med kaffi til før eg får på meg ei buksa! Ali har styrt i stua siden halv 8 så når han er ferdig medå fikse og vaske stikker me ned på butikken 🙂 

Det skal ikkje ble så veldig HETT i dag – “Bare” 24 grader og da skal eg vel gjerne klare og få timen min i sola også, jobbe litt mer med brunfargen vettu 🙂 De 2 siste dagen bare BRANT det i huden når eg prøvde å sitte ute så da ble det skyggen da vettu 🙂

I morgen er det KUN meldt 22 gr noe som passer helt supert siden DibHassan skal bli med på Show/Oppvisning med Tae Kwon-Do Klubben. Hadde ikkje vært bare bare å gjøre det i 30 gr!!
Hvem vet? Kanskje hele gjengen hopper på sjøen når de er ferdige? haha DET hadde vært noe det!
Skal bli gøy å se på + at det begynner å bli noen år siden med var nede i havna på Tananger Dagene!
Så ja, bor du i omegn, ta deg en tur ut hit til Tananger på Lørdag! Masse folk, lott og løye!
Har alltid pleid å være en del mat/kaker og andre boder så kos er det jo uansett!
Lørdagen avsluttes med showet “TA SJANSEN” (Til sjøs!) haha

Programmet kan du se HER!

KOS DEG OG HA EN
FORTRYLLENDE FREDAG!

Go`klem fra ei Ydmyk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Kjempeflotte jakker du har funnet oppskrifter på😍. De passer ypperlig til mine barnebarn på 4 år, og ei som kommer snart til verden 😊. Og så må eg få gratulere så mye med kjøp av leiligheten, fantastisk😃. Blir spennende å følge med på oppussingen, kanskje kan jeg komme på besøk å se i høst engang…. 😳😎. God helg til deg og dine, og alle som følger med deg på bloggen 😃. Hilsen Jorunn.

    2. Lykke til med oppussinga, er jo kjekt det hvis dere blir enige om fargane….Hehe. Mannen min brydde seg ikkje, gjorde berre jobben. Eg vet eg var heldig.
      Eg bur i Høyanger i Sogn. I helga skal her være de årlige GØYANGER dagane. Blir det så varmt som nå, blir eg heime. Misunner ikkje de som skal være med på Trappeløpet. Verdens bratteste løp, 1268 trinn langs den historiske rørgata. Der går det unna!! Ha ei fin helg og lykke til med sønnen.

Siste innlegg