HVA MED Å STRIKKE SEG EN SHORTS? -NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Ser her du! Nå kan du enkelt strikke deg din egen short! Stilig, ikkje sant? Strikkes ovene fra og ned, kan ikkje tenke meg at det skal være noe vanskelig(?) 🙂 I mitt hode så tenker eg sånn; Du kan strikke deg en hverdagsshorts, sommershorts, vintershorts og finshorts og sikker til mangen andre anledninger, alt etter hvilke behov du måtte ha. Ja for du? Du kan jo like greit ha ei ullstrømpebukse under en ullshorts som du har det under et ullskjørt. Ingen har sagt at me ikkje kan bruke shorts om høsten og vinteren så her er det bare å svinge pinnene 🙂

 

Orginalt strikkes den i PICKLES BOOBOO – Nå er det % på garnet, men dog i litt få farger.
Det positive er at garnet er på 100 m pr 50 gr med en strikkefasthet på 23 m, så ka e vel nauå
då seie eg bare?? Det myldrer jo av garntyper du kan strikke den i! Er sikker på at du har noe som passer i en kurv hjemme! Nå kjenner eg ikkje så godt til hvordan plagg i dette garnet blir etter vask
og bruk, men Merino tror eg er lurt å styre unna? Ser for meg at det sikkert kan bli “sitterumpe”
i shortsen, men et godt ullgarn vil nok bli Bingo! Strikk den litt fast så blir det Goddi Goddi 🙂

Du vil trenger fra 6 til 10 nøster, alt etter hvilken størrelse du velger

 

 

 

SOLSHORTS
Bildet over
Str XS – XL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Anna & Heidi Pickles

 

Her har du samme shorts til Baby-Barn og Ungdom! Jepp, nå kan hele slekta få seg en lekker shorts! Fra den aller minste og til den største 🙂 Masse koselig strikking!

På barnevarianter trenger du mellom 2 til 6 nøster alt etter hvilken størrelse du velger

SOLSHORTS
Str 1 år —> 12/14 år

 

 

 

 

 

 

* * * *

 

 

Vettu ka?? I går kwell ble det ganske magisk her ute!! Eg mener; SEEE på den himmelen og DEN månen da!?!? Åsså ble det heeeelt vindstille ja og ganske så stille ellers også. Eneste minuset var at det manglet 10+ grader på gradestokken! Litt for kjølig med 13 gr hvis man vil sitte ute!

 

På en helt annen side MÅ eg jo skryte av den nye mobilen! WOW for et kamera sier eg bare!! Her har eg virkelig ZOOOOMET inn og med andre mobiler eg har prøvd dette så har månen blitt en skurrete prikk! Dette bildet ble jo så og si perfekt i min fotoverden. Det eneste som kunne ha gjort det bedre måtte være et speilrefleks!(?) Klarer du dette med din mobil??
 


Bildet over ble tatt ca 22.30 og…..

…dette ble tatt kl 00.50! Har aldri altså kunne tatt slike nattebilder før 🙂
Må si meg meeget godt fornøyd 🙂

Anyway, i går ettermiddag durte Amira og eg ut på litt handel! Ali var hjemme og skulle skifte bremsene på bilen hennes, så da er det jo innafor at damene shopper……MALING!?? hehe

Jadda GODE tilbud MÅ jo benyttes og på Obs Bygg hadde de Lady bla bla bla til kun 174 kr for et spann med 3 liter, det har eg hørt er veldig billig hehe Det er bla denne (grå)malingen me har brukt ute
i lillegangen og da kjøpte me også maling til den store gangen (Hvit) Men så kom me jo på at me har ei ganske stor stue og ble redd for at me ikkje hadde nok + at Amira vil også male sitt rom. Da trengs det litt mer seriøse mengder maling + at det er jo greit å ha på lur! Ja for me har jo f.eks en lilledo som kunne trengt et strøk + et ganske stort vaskerom. De rommene skal me ikkje tenke på en gang før gangen og stua er ferdig for det er det VIKTIGSTE! Etter det skal me begynne å TENKE på kjøkken
og de rommene me galant kan lukke døra til kommer heeelt til slutt! Rommet til Amira er overhodet ikkje stygt, men hun vil ha det en annen farge så det er ikkje noe hast 🙂

DibHassan har pr i dag et fin blåfarge på rommet sitt (Det er fra forrige eier) og han hadde ingen mening om han ville skifte. Tror egentlig han tenker ut i fra hvor mye styr det blir i prosessen
og tar vurdering ut i fra det og DA er ikkje veggfargen sååå veldig viktig 🙂

Sånn helt inn i en annen verden; SALLAN for en spennende kamp i går kwell! JuHuuu Jublet høyt da Brasil vant og gikk videre! Ali gikk glipp av HELE kampen stakkar! Han sto ute til nærmere kl 23 med Amira sin bil, det var noe mer omfattende enn først antatt! Uansett blir det en syk kamp på mandag når Brasil møter Mexico!! Hekkan altså! Da tror eg ingenting kan holde Ali vekke fra skjermen!

Vel vel nå er jo dagen i gang og da eg sto opp halv 9 var Ali allerede i gang med Amira sin bil! det er kun bremsene og sånn som skal skiftes, men det tok som sagt tid med henens bil så han fortsetter
i dag så det spørs hva tid me får hjem HelgeKosen. Me skal jo kjøre til Stord i morgen! Jaja me får ta det som det faller seg for me har jo ferie 🙂 Verre er det jo når andre “henger” ting på oss som må ordnes, men kan me ikkje ja så kan me ikkje 😉

Hmmm tro om eg orker en kopp kaffi til? ME ER TOMME FOR MELK!! La ikkje merke til det i går så her sitter eg med SVART kaffi og det er ikkje godt om morningen! Amira har jo vår bil siden Ali mekker på hennes så da sitter eg her uten melk…..og svart kaffi!! URK!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT SOMMERDAG

Go`klem fra Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knt #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #shorts #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg