BLIR DU MED PÅ SOMMERENS STRIKKEEVENTYR?

Design av Bitta Mikkelborg

 

Da er me i gang, i år som i fjor og året før det og året før det….Ja du skjønner tegninga, dette er noe me strikkere venter og håper på hvert eneste år! Snakker selvfølgelig om Bitta sin herlige Klutealong!! Ja du tror gjerne det “bare” er en klut lizm, men HALLO!?? Eg skal fortelle deg en ting en, trenger du “bare” en klut ja da kjøper du deg en 2-pakk på Rema og er fornøyd med det, men vil du ha en KLUT med store bokstaver, ja DA strikker du Bitta sine! Uten noen form for diskusjon, eg bare nevner det!

Dette er en along for alle! Alongene til Bitta er litt variert i vanskelighetsgrad, men om du skulle trenge litt hjelp, ja så har du jo Gruppa til Bitta hvor du kan spørre om hjelp:) Alltid hjelp å få 🙂

Eg har flere Pdf-mapper med de tidligere KluteAlongene og eg har seriøst strikket MANGE Kluter!
Ja eg gikk t.o.m til innkjøp av en koffert på Søstrene Grene kun for å oppbevare Klutene i! Etter hvert har noen blitt til skjønne gaver som har vært til stor begeistring 🙂 Noen sparer eg fortsatt på for de skal pynte opp vårt kjøkkenet når det blir pusset opp 🙂 Så JA; det er utrolig fint med en slik lekker klut på vasken og ikkje minst er det veldig kjekt å strikk! Det går kjapt og så er det et supert lite strikketøy som er perfekt for utestrikke som på stranda f.eks 🙂

Vettu hva? Hvis du ikkje allerede er med, ja da må du virkelig bli med og ha en skikkelig koselig KluteSommer sammen med en haug av likesinnede!

 

 

 

FORGLEMMEGEI
Bildet Over
Sommerens først Klut
Gratis Strikkeoppskrift

Eg strikket alle mine kluter i Petunia bomullsgarn, men eg vet at garnetElise er det virkelig STORE Klutegarnet og det kan du kjøpe HER og HER 🙂

* * * *

ENDELIG! En mandag som er like herlig som alle de andre dagene i uka!
0 stress 0 kjøring og 0 henting – Ahaa det ER så skjønt med ferie!!

Eg ga beskjed til Ali i går da eg la meg at om han sto tidlig opp, ja så måtte han vekke meg senest halv 10, men eg våknet av meg selv litt over 9 🙂 Lå i sengen å lyttet! Kunne høre ting ble skjøvet over gulvet, ja eg hørte liksom at noen ryddet! Ganske riktig! Da eg sto opp var den store gangen TOM!
Ali hadde stått opp litt over 7 og satte i gang så nå er han klar til maling! JuHuuu
Eg er litt redd for at han skal slite seg ut for han tar jo liksom ingen pauser! Eg prøvde meg i helgen at han kunne slappe av, men hva skjedde? Jo han beiset hele terrassen! Vel vel….

Ta en titt:

Slik ser altså en gang ut…..10 år uten å gjøre en dritt!! Ånei, eg HÅPER du skjønner at det slettes ikkje har stått på oss, men lover og regler måtte følges og me fikk ikkje lov å gjøre en tøddel og ikkje var denne type oppussing prioritert av Huseieger heller, nop, det var slettes ikkje nødvendig! Vel…

Gjett om eg er sjeleglad for en arbeidsvillig mann! Gleder meg sykt til at ALT dette er lyst og fint!
Kan nesten ikkje vente og eg vil tro at det er en STOR forbedring til kwellen! *Lykke*

Selv har eg ikkje så mye å gjøre når hele gangen er okkupert, men eg har en genser som MÅ bli ferdig! Ellers har eg jo muligheten til å nyte terrassen, men eg får litt dårlig samvittighet om eg sitter ute
i sola og Ali står inne å maler….så eg får se hva eg finner på 🙂

DibHassan skal til Skoletannlegen i dag, eller kun til Tannpleier så han sa han kunne gå ned alene
og det er han jo stor nok til nå. Han går og har rens noen ganger i året grunnet reguleringen 🙂
Selv må eg ned på butikken en tur så kanskje me går sammen 🙂

Tja eg kan jo starte med å komme meg ut av pysjen!!
Me får tastes litt senere 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE SOMMERDAG

Er allerede 20 herlige grader her og full sol!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. God morgen😊 ja, den klutalongen til Bitta, det er et must😊 sitter alltid klar når mønsteret slippes😊 og det er så koselig å strikke samstrikk👍 Jeg har og vært med på de siste årene som hun har hatt Adventsmysteriet😊 Det er og blitt en rutine man gleder seg til😍 Her i Krisriansand ligger vi foreløpig på 28 grader (hjemme hos meg på terrassen) 😳🙄 det blir alt for varmt for min del, men pleier å nyte de siste kveldstimene der, og det er både deilig og avslappende 🌥 De har også meldt at denne varmen skal vare en uke til🙄👀 så jeg tenker at jeg kan sende noen grader videre til deg😊👍☀️ Ha en fin dag i varmen☀️☀️☀️

Siste innlegg