LEKKERT SJAL I LAMMEULL – GRATIS OG PERFEKT OPPSKRIFT FOR EN NYBEGYNNER

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

Designet av PixenDK

 

Eg får en del mail og meldinger fra en del av dere som leser bloggen min og i går fikk eg en skikkelig koselig en!! Det var fra et jente som heter Stine, hun har nettopp fylt 19 år og har nylig lært seg å strikke.
Eg ELSKER denne type mail!! Det er så kjekt og ikkje minst motiverende når flere og flere unge tar strikkepinnene fatt og Stine ønsket så veldig gjerne å strikke et enkelt, men likevel fint sjal.

 

Da eg kommer over dette sjal så eg at det i sin enkelhet er utrolig lekkert! Mulig fordi eg ELSKER rillestrikk!! Sjalet er ikkje på norsk, men kun på dansk. For slike som meg som har litt problemer med det danske språket så finnes det ordlister med oversettelser fra dansk til norsk 🙂
Da er det jo bare legge opp og svinge pinnen 🙂

 

Sjalet er strikket i New Zealand Lammeull og Tynn Alpakka (Du kan fint bruke den fra Drops).
Du trenger en hespe med NZ og 3 nøster Tynn Alpakka (3 farger, altså 1 nøste i hver farge) Hvis du vegrer deg for å bestille garn fra utlandet kan du i steden for NZ f.eks bruke
Røros Lammeull (Dette får du kjøpt på Husfliden blant annet) eller du kan bruke Vilje Lammeull fra Hillesvåg (Dette er noe tykkere enn NZ så sjalet blir muligens litt større) Uansett hvilket garn du måtte velge så er det jo bare å sjekke din egen strikkefasthet 🙂 I følge oppskriften skal strikkefastheten være 22m/10 cm på pinnenummer 
3,5 mm. Prøv deg frem med forskjellige pinnenummer til du har samme, eller omtrent samme strikkefasthet så går det nok bra 🙂

 

 

 

MIT SJAL
Bildet over
Str ca 200 cm X 48 cm
Dansk Strikkeoppskrift

* * * *

Eg har slitt med valgets kvaler de siste 2 dagene! I går var eg sikker på at eg hadde bestemt meg, meeen i går kwell klikka det fullstendig og eg måtte på nytt raide Garnrommet!! I forhold til hva eg leita etter konkluderte eg med at eg ga bort og solgte for mye garn her tidligere haha PLUTSELIG var eg totalt “utsolgt” for akkurat de fargene eg hadde behov for!! Satt meg litt sånn surmulen inn igjen i Go`stolen da eg kom på at eg ikkje hadde sjekket KAUNI beholdningen min, kanskje det var noe riktige rester der??
 


Vel, det var dette eg fant og dro med meg inn i stua – MULIG eg nå er reddet!!

 

Selve jakka eg strikker på strikker eg jo i Garnet Falk fra Dale så det første eg gjorde var jo å sjekke fargekartet der, meeen det var ikkje helt de rosafargene eg var på jakt etter. Hadde det vært det ville jo problemet vært løst med èn gang! Bortsett fra at eg måtte ventet en dag eller 2 🙂 Nå spørs det bare hvordan Kauni oppfører seg og ser ut sammen med Falk!?! Har i allefall funnet ut at eg må strikke med dobbel Kauni for å få noenlunde samme strikkefasthet.

 

Selv om klokka ble myyyye mens eg satt her i går kwell/natt måtte eg bare gjøre ferdig nøstene slik at de var klar med dobbel tråd 🙂 Fikk omtrent ikkje strikket en maske i går kwell for eg ble sittende i flere timer å regne, neste slitt ut Huawei sin kalkulator. Det er søren ikkje bare bare å tegne noe for så å få det til
å passe inn på en rygg! Er utrolig mangen hensyn å ta, ja for eg vil jo ikkje ende opp med en jakke med slep heller!!! Tror virkelig eg har klart det, jakken kommer til å blitt noe lengre enn den
Forrige Jakken, men det er ikkje noe minus siden eg ALLTID har hatt lyst på en noe lang og god jakke! (KÅPE!?!?)

Mens eg satt her og til tider kokte litt i go`stolen begynte Ali å VASKE stuetaket!?!?! Sånn nesten midt på natta! Han ville bare teste ut hvor DET gikk! Det var ikkje bare bare, men da eg klarte å overbevis han om at Salmiakk er tingen for vårt tak gikk det så meget mye bedre 🙂 Nå ser taket der i mot helt JÆ….ut!
Jammen glad for at det skal males hehe

Men nå er eg SÅÅÅ annige på å både teste ut Kauni`en og ikkje minst designet som eg har tegnet!!
En ting er i allefall helt sikkert og det er at eg kommer tll å ende om med en jakke som er UNIK!
Ingen kommer til å ha lik og det er jo motiverende og ikkje minst gøy 🙂

Tror bare eg kan legge vekk Blomsterbia eg hadde tegnet *ler*

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUPERFIN DAG DU OGSÅ

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Du frister meg veldig med sjaloppskriftene! Dette over MÅ jeg ha, men….. jeg har jo mer enn nok sjal, eller blir det noen gang nok….. Takk igjen for trivelig blogg som jeg leser med stor glede!

    2. Toril: Takk skal du ha 🙂

      Her i dette landet er det jo en sjaldag hver dag så NEI man kan ikkje ha for mangen 🙂 Man må jo ha muligheten til å velge et nytt hver dag så i teorien kan man ha 365 stk uten at det burde være et problem 🙂 Sånn ser eg på det når det gjelder de fleste strikka plagg 🙂

Siste innlegg