SNØHETTA – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av SiSiVe AS

 

Det er vel et par år siden eg først gangen så eg slik type anorakk og det er flere varianter!! De er såååå fine!! Nå er alle samlet under et tak, ja hvis du stikker inn HER en tur finner du utrolig MYE flott!! Det som eg vet mangen verdsetter er når garnkostnadene ikkje blir skyhøye! Disse er strikket i godt garn, som også eg har i hyllene mine så dette blir noen deilige gensere og anorakker til både store og små 🙂

Å du? Dette er også utrolige Julegaver!! Strikk f.eks til barn, barnebarn, tantebarn osv
Eg vil på stå at dette blir absolutt de FLOTTESTE gavene under treet 🙂

 

 

 

SNØHETTA ANORAKK OG GENSER
Bildet over
Str 2-14 år
Strikket i Drops Lima
Kan også kjøpes som Garnpakke
HER, da får du garn, oppskrifter, knapper og merke til å sy på
Oppskriften inneholder både anorakk OG genser 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av SiSiVe AS

 

 

SNØHETTA ANORAKK OG GENSER VOKSEN
Bildet over
Str S –> XXXL
Strikket i Drops Nepal
Garnpakke på genseren finner du
HER
og til anorakk
HER

 

 

 

 

 

* * * *

Sånn EGENTLIG hadde eg en liten plan om å slenge meg på sofaen en time eller 2, meeen så poppet muligeheten for litt ME-TIME helt pluselig opp så da sitter eg her å surrer i steden for!! Det gjelder
å utnytte muligheten kan du trygt si for her er det høyt tempo det meste av dagen!

Ali kapitulerte og lurte seg under dyna, Amira er på jobb og DibHassan gikk i grunnen bare rundt her
å surret han også før han plutselig ble invitert med ut på shopping sammen med nevøen vår, derfor sitter eg nå her alene og ser på det SPRØESTE eg vet som ruller på TV; Svenske Hollywood Fruer! OMG!!
Eg gir i grunnen ikkje 5 øre for hun der (The)Gunilla, men hekkan for et hespetre! haha At hun er vanvittig sjølgod og ikkje har et snev av selvinnsikt er vel og greit nok, men fytti katta som hun behandler andre mennesker! Blir i grunnen VELDIG flau på hennes vegne når eg ser henne og eg gremmer meg, men samtidig så bare må eg se på hu og!! Får meg mange gode latter kan du si MoHaaa

 

Viser bare at det er svæææært lite å se på Tv i disse ferietide…(Hører faktisk på Radio hele dagen!)
MEN HEKKAN HELLER!! Fredag kan ikkje komme fort nok ass! DA er planene i orden: INGEN som ikkje skal se
(og holde kjeft) “Orange is The New Black” har ingen adgang i stua!! Da er fjernkontrollen KUN min!! Eg skal se HELE sesongen fortløpende – kun innlagte tissepauser og noen timer med søvn! DÆTS IT!
Så ja eg skamgleder meg til helga! Husker eg ble litt skuffet av sesongen som kom i fjor sommer så eg krysser pinnene for litt med fart og spenning i år 🙂 I starten syns eg det var teit å sende en sesong i året, men nå er det blitt noe eg gleder meg til i Netflix-Verden hele vinteren 🙂 Savner en god serie ser du!
Har du Tips om en forholdsvis NY serie HYL ut i kommentarfeltet! PLIIIS!!!!

Har i grunnen ikkje blitt så mye malt her i dag…De skulle ta biinngangen + dovinduet (Begge deler hadde TJUKKE lag med blåmaling og gulmaling) Ali ordnet døra i helga, fikk bort ALT maling + han pusset døra, klappet og klar for maling. Nå de kom i dag var de forberedt på å gjøre denne jobben og ble faktisk glad for at det ble gjordt! DA syns jo eg at DE kunne gjort det samme med dovinduet, ikkje sant?? Neida, der har de bare dundret i vei med hvit maling!! Opp på ALLE de andre lagene!?!? Vettu?? Det ser faktisk ikkje bra ut, det er klumpet og slettes ikkje fint…Ali sa bare at eg ikkje skulle bry meg, han orker ikkje diskutere noe mer så hvis det ikkje er bra når det er ferdig tar han å får bort malinga og gjør det selv,
enkelt og greit uten noe masse mas! Men, det skal da ikkje være SÅNN?!?!

Litt historie: Det ble bestemt av Sameiet at leiligheten skulle males grå i 2015, de første begynte å male umiddelbart. Me informerte huseier om dette og de lovet og lovet hver høst at “Til våre…” Nå når me kjøpte leiligheten var Tilstandsrapporten ikkje så bra angående kledningen på terrassesiden. Derfor fikk me det inn i kjøpskontrakten at selger skulle stå ansvarlig for hele fasaden (Skifte kledning og male)
Selger har nå leid inn et malerfirma som har tatt jobben, men det betyr ikkje at me skal finne oss i all slags resultat, noe me heller ikkje gjør….De sto f.eks å malte UTEN å tape!! Da spurte Ali om HAN kunne få tape for å unngå gris, jo da han kunne bare tape. Ikkje bare gikk det da raskere å male, men det ble heller INTET søl! PÅ ytterveggen malte de 2 strøk, og når de var på vei bort med liften går me ut for
å kikke (Litt overrasket at de var ferdig!) Og HVA ser me?? Jo hele den RØDE veggen lyser gjennom gråfargen!! Etter MYE om og men satte de liften tilbake igjen og malte strøk nr 3!

Er dette vanlig at en kunde (Altså oss) må passe mye på??
De er 3 stykker som maler, han ene som er norsk er ganske fortvilet for det er ingen tvil om at han legger sjela si i jobben, men han står også på en måte å stanger hodet i veggen…Syns faktisk synd på han! Men Ali, han gir seg ikkje for 5 flate kan du haha!

Jaja, eg får ta å shaine litt her i sofakroken før ungdommen kommer tilbake og etter på er det fortsatt KUN strikketøyet som gjelder! Gjett om det blir fint eller?? SHIT! Eg GLEDER meg til å ta den på!!

KOS DEG OG HA EN
MAGISK MANDAGS KWELL

Go`klem fra ei Overrasket og Glad Vibbedille 🙂
#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #sisivias #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg