CASUAL OG SKIKKELIG DIGG GENSER – RAUSE STØRRELSER

Reklame | House Of Yarn/ Floke Frisør

Design av Carol Feller

 

Lyst på en casual og veldig enkel genser? Leke litt med garnkvaliteter?
Da er dette genseren du strikke vil eg si, den har også veldig rause mål så her er målgruppen mye større enn når str XL er f.eks 98 cm rundt brystet hehe Latterlig flaut vil eg påstå haha Gi meg skikkelig mål slik at me som er noe mer dryge OGSÅ kan få en løs og ledig kosegenser 🙂
LOVE IT!

 

Her brukes det 2 tråder på pinne 5 mm, eller den pinnen som måtte gi deg 17 m/24 row 🙂
Hvisker litt i øret ditt; Prøøøvelapp!

 

Du kan f.eks strikke med en Opal lignende tråd og en tråd som er noe tykkere (ca 112 m pr 50 gr) som f.eks Lerke, ECO Wool, Pure Lino, Falk, Classic Cotton Merino eller det garnet du liker best! En idè er f.eks å bruke den tjukkeste tråden i noe garn som har Mohair i seg! DA blir det deilig, bare sånn bitte
litt pusete
<3 Bruk den kvaliteten du vil, men eg hadde beholdt den tynne tråden i ren ull (Sokkegarn) fordi det er stødig og genseren beholder fasongen bedre.

 

Etter hva eg syns/ser så er denne genseren glattstrikket og SÅ vrenger du den før du strikker på kantene. Har strikket en genser på den måten for noen år siden og eg likte veldig godt uttrykket den fikk, ja litt sånn urbant og veldig casual!

 

 

 

 

 

Design av Carol Feller

 

 

MARGILA
Bildene over
Fra 83 cm til 153 cm i brystvidde

Bruke Koden: “STOLENSTITCHES18” og få 10% på oppskriften frem til 25.august`18

* * * *

JuHuuu i dag er det ENDELIG tid for å komme meg til frisøren igjen!! Selv om eg vet at eg etterpå er dønn sliten så er det så verdt det! Deilig mens eg er der og når eg kommer hjem er det bare å ta seg en god kwil før formen er back in business igjen 🙂 Eg vet eg skal fargen bunnen, men om det blir striper
i tillegg er eg litt usikker nå – Får se hva som skjer 🙂 Nå har eg i grunnen hatt striper ganske lenge
og har vært inne på tanke å farge det tilbake til èn farge, altså mørk brun som er min egentlige farge….?
Selve prosessen med å få så pass lyse striper som eg nå har tok jo litt tid så på den andre siden syns eg det er synd å bare farge rett over de! Mulig eg tenker rart, men eg får høre litt med Eirin hva hun syns.

 

Som vanlig er det Floke eg skal til, det er en sertifisert GRØNN salong som driver med
Helse og Miljøvennlige produkter 🙂 Det er virkelig en salong du kan slappe av i! Ikkje er det noe stress, kjas og høy musikk! Alt er bare så behagelig, ja alt fra deilige dufter til behagelig musikken som er som en balsam i salongen – så ja, eg unner virkelig alle en god frisørtime i en Floke Salong 🙂

Selv om eg har god tid tror eg bare eg hopper i dusjen og begynner å gjør meg klar, ja så kan eg heller strikke litt frem til eg går 🙂 Det gjelder å prøve å lade seg litt opp også 🙂 Formen var ikkje helt på plass da eg sto opp så eg var veldig i tvil OM eg skulle kjøre helt inn til byen…Men eg satser på at formen er skikkelig på plass når det er på tide å kjøre 🙂

Ute REGNER det! Det er jo utgjort når eg først skal til byen! Syns nesten alltid det regnet når eg skal frisøren!?? Hmm men men det skal nå klarne opp i følge værmeldingen. På den andre siden er det jo HELT supert at det regner og sånn sett så burde det jo ha regnet hele dagen – MASSE!

DibHassan da!! Han var tidlig oppe for å ta bussen til noe treningskamerater. De planla tidligere at i dag skulle de til Stokkavannet å badet! Mangen fine plasser der, men synd at det regnet da!! Men siden han har arvet min optimisme så pakket han bag`en og la i vei 🙂 Satser på at de får en fin dag 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTTERS DAG

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #casualsweater #urbanstyle #urbanfashion #cozysweater

1 kommentar

Siste innlegg