TRENGER DU NYTT I BARNEHAGE GARDEROBEN? – STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Maria Socha

 

Skal me bare fortsette der me slapp i Dette Innlegget? Er det noe som er kjekt å strikke så er det klær til denne garderoben! Noe skal ligge i en kurv hjemme i gangen, noe i sekken og selvfølgelig må det ligge noe på hylla/i skapet i barnehagen!  La oss si et barn på 2-4 år som går i barnehagen de trenger jo ikkje bare EN tynn ullgenser, eller ei ullbukse osv NEIDA, de trenger faktisk flere og dette gir jo deg som er f.eks mamma, tante etc en unik mulighet til å bare kose deg max med alle typer ullplagg til barnet!

 

ER ikkje det gøy vel? Husker så godt når både Amira og DibHassan var barnehagebarn – Ååååå du hildrande hardanger men eg koset meg!! Ikkje bare det, men som kjent så elsker de fleste barn FARGER og masse mønster, mekk noe selv f.eks, mer unikt kan det jo ikkje bli!

 

WASZKA
Bildet over
Str 6 mnd —> 8 år

 

 

Designet av Maria Socha

 

Små jakker er et stort must! Lett å ta av og på, ikkje minst for barnet selv! Stæsj jakken opp med snåle/lekre knapper, eller kanskje du har en fin figur eller noe?? Ja noe som barnet f.eks liker, da kan du bruke Intarsia teknikken og strikket det inn på ryggen slik som eg gjør med min jakken.

Da må du i tilfellet strikke jakken frem og tilbake, men mulighetene er uendelige 🙂

 

NINI
Str 6 mnd —> 8 år

 

 

 

Du kan trygt si at EG ble inspirert når det kommer til Barnehagestrikk i dag! FIkk nemlig besøk av den skjønneste 2 åringen eg har snakket med!! Lille/Stor O. er bare 2 år gammel, men akk så forstandig og ikkje minst fornuftig 🙂 Har aldri truffet han før, bare hørt utrolig mye om han fra Amira, ja for Amira er hodestups forelsket i han og hun er selvfølgelig “Tante” til denne “spiseoppgutten”!
Det er bestevenninnen hennes som er mamma`en 🙂

 

Han kom inn her i stua og krøp rett opp i Go`stolen til meg og ga meg en god klem! Ble ganske satt ut for eg har aldri møtt en så trygg unge før! Han gikk rett hjem hos meg kan du si, for ikkje å snakke hos Ali. De 2 lekte og skravlet sammen og hele samtalen hørtes jo ganske så fornuftig ut hehe

 

 

 

 

Fikk nå i allefall bekreftet at Steinbedet me laget er et STOR suksess!! Jupp! Her kjørte med “båter”, det var mange “fugler” opp i her og ikkje minst kunne me bygge “hus”! Dette er jo bedre enn sandkasse!! Intet gris eller søl over alt, bare rene og pene steiner 🙂

Du kan trygt si at han og eg hadde det skikkelig kjekt mens me lekte 🙂 EG måtte ta meg i å tenke at DEN genseren hadde jo vært skjønn til ha osv

Så ja, eg tror nesten eg må se denne lille mannen her som en perfekt
kandidat til litt barnehagestrikk fremover 🙂 Ingen tvil 🙂

 

 

 

Etter at Amira og de dro ut på shopping hadde eg fylt opp batteriene mine litt og da tenkte eg det kunne være greit å skåre litt mammapoeng og ikkje minst konepoeng! Ali gikk nemlig å la seg og da fikk eg kjøkkenet for meg selv! Eg satte i gang og laget ei stor form med PestoKylling m/pinje og hvitløk + ei skål med en himmelsk salat! Oppskriften på alt dette finner du HER

 

 

 

 

Det er var utrolig varm i dag også! På det varmeste var det 30 gr, men det blåser stiv kuling så det aller meste fyker vilt på egen hånd! Gjorde et tapper forsøk på å prøve å vise vinden i et bildet! Eg vet innstillingen finnes på den nye mobilen min, men eg fikk det ikkje til!

Vel vel, ingenting å si på utsikten da!?

 

 

 

Hadde jo egentlig planlagt en reprise fra i går, men det blåste for mye til det! I tastende øyeblikk er det 28 gr, men HELT overskyet og en syk vind! Se at himmelen bygger seg opp ut i havet og det kan se ut som tordnevær! Håper virkelig at det kommer MYE regn om det skal lyne for er det EN ting me ikkje trenger så er det flere branner! Ser jo for meg at den lille toppen me har foran oss her tar fyr! Ja DA ligger me syltynt an! Får krysse fingrene, men det blir jo herlig etterpå –
Friskt og godt 🙂

Nå straks er DibHassan hjemme og da skal me gomle den gode middagen! Ali fikser pasta`en nå siden eg laget alt det andre. ETter middag blir det garantert en dusj og ren pysj 🙂 Planer for kwellen er å starte på ses 6 av “Orange Of The New Black”. Det får bli hvis Ali ikkje har tenkt å sitte å skravle hele kwellen haha Strikking blir det uansett!

KOS DEG OG NYT
EN FRESH OG HERLIG KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #barnehageklær #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg