MARTIN THE HOUSE ELF – HEKLE & STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Knitamiracle By Nelly

 

Please meet Martin, the House Elf! 
“Martin is a good luck charm for the house he lives in! 
In daytime he observes all the household members from his hiding place. When all the family goes to bed he comes out and starts tidying up. He hums his favorite song under his breath and goes on putting the toys and books away, watering the flowers or polishing silver. He can nibble at some sweet cookies or drink a couple of milk drops. Then he goes to the children?s rooms to straighten the bedcovers and give a pat on the sweet sleeping heads. Then when all the chores are done his consciousness is clear he goes to bed.”
Nelly Shkuro


Så, hva sier du? Klarer du deg uten en Martin eller?? Kjenner at det hadde vært herlig med en liten (stor?) alv i hus 🙂 Eg elsker jo å strikke slike figurer så dette er veldig fristende! Kunne jo gitt en i gave til noen som virkelig misliker husarbeid sterkt! Eller, begge ungene kunne fått hver sin til å sitte øverst på hylla og om natta kunne den stelt og ryddet rommet! Så lurt! Den som TROR får se! Livet er fult av magiske ting som me ikkje alltid ser, de bare skjer rett foran nesa vår! Begynn å NYT øyeblikkene, vær litt barnslig, LEV og sett pris på nære ting og tillat deg til å bare føle 🙂
Det ER magisk
<3

 

MARTIN THE HOUSE ELF
Bildet over
Ca 35 cm høy
Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Designet av Knitamiracle By Nelly

Vettu hva det beste er når en designer lager noe sååå skjønt som denne Martin?? Jo det er at hun designer den som både strikke OG hekleoppskrift! Dvs ay ALLE kan lage seg en! Det er nemligen ikkje alle som kan eller liker å strikke, det finnes også en hel verden av de som elsker å hekle! Her har du altså muligheten til å lage deg noe fint, enten du strikker eller hekler – DET gjør meg glad 🙂

På den som strikkes er strikkefastheten 30m/40 row, men sånn heeelt egentlig så tror
eg ikkje det betyr så mye, for Martin blir jo bare enten større eller mindre.
Tror der i mot ikkje eg hadde strikket den for stor.

Begge oppskriften består av OVER 20 sider!!! Det er GODE instruksjoner + et 10-talls med bilder som viser hver minste detalje om hvordan det skal hekles/strikkes. Alven som strikkes kan BÅDE strikkes rundt på rundtpinne/magic loop eller flatt med 2 pinner, så ja,
dette er vel oppskriftene som gir deg ALT!

 

MARTINE THE HOUSE ELF
Ca 30 cm høy
Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

Da eg våknet første gang i dag kl halv 7 (Fysj så klamt det var!) trodde eg det var søndag og tenkte; ALDRI om eg står opp nå! Det skjer bare ikkje! Snudde dyna, ristet puta, dunket opp vinduet litt mer og sovnet klask igjen! Våknet på ny kl 9 da var eg noe mer våken og det gikk opp for meg at det var LØRDAG – Der med spratt eg (ønsketenkning!) ut av senga og kom meg ut på kjøkkenet, klikket på kaffien og subbet så videre ut på badet 🙂 God Morgen! Jentene var også våknet så ganske snart var det liv i Tacorestene fra i går gitt 🙂 I følge ungene finnes det ikkje noe bedre frokost enn KALD Taco eller pizza! Vel vel, eg nøyer meg med kaffi og Ingefær Shot da 🙂

Eg sa til Ali i går da eg la meg at I DAG må eg har en rolig dag! Det var jo også planen i går, men så endte me opp med å vaske og rydde ALL OVER!! Eg tok jo kjøkkenet før Ali sto opp og det tok jo sin tid, da var jo min plan etterpå å bare slappe av. Tydeligvis ble han inspirert da han sto opp og ga seg i kast med badet! Han spurte om eg bare kunne ta bort en del av de klærene som lå der ute slik at han kunne vaske. Ja du har jo sett før hvor mye klær eg kan ha liggende der!! Da kan du si eg også var i gang!! Etter at klærene var sortert ga eg meg ut med skapet!! Opp på skapet så det ut som om alt som lå der ballanserte på toppen av hverandre-KAOS!! Vettu?? Totalt plukket eg ned hele 16 tomme doroller fra toppen av hylla!?? Synderen?? Dib Hassan!! Han sitter nemligen på do og prøver å treffe opp på skapet, å ja, han treffer nok hver eneste gang!! Etter at Ali hadde ryddet og skurt dusjen var det et HAV av shampoer og div på gulvet….det måtte også sorteres!! Alt med små rester ble kastet, det får da være måte på hvor mangen flasker man skal ha INNE i dusjen! Som regen når Dib har dusjet ligger alt i bunnen av dusjen fordi han dunker i alt!!

Me hadde lovet å ha Taco`en sånn noenlunde ferdig når jentene kom, men plutselig skulle de komme tidligere enn antatt så da var det bare for oss å kaste oss ut på kjøkkenet igjen! Ali tok ansvar for kjøttet og eg tok grønnsakene…Da me endelig skulle spise var eg totalt slips!! Derfor ble det altså ikkje så mye strikking i går som planlagt, men Flamingoen vokser sakte men sikkert
og eg nærmer meg beina 🙂

Begge ungene forsvinner ut av dørene snart så da er det i allefall ingen som roter, ergo: Ingenting å rydde så da satser eg på å få sitte her og bare strikke og slappe av! Ali skal styre litt med maten han skal lage til i kwell da, men det tar nok sikkert ikkje hele dagen 🙂 Siden sola skinner finner han sikkert på noe annet han kan jobbe med vil eg tro! Han har problemer med å sitte i ro til tider!

Nå skal det bli en liten shaining av meg selv på badet og såååå……STRIKKINGS!!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG LØRDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #hekleoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Hei! Jeg er hjemme alene i helga og det er ikke ofte at det skjer. Så i går ettermiddag og kveld satt jeg spikra fast foran tv`n og så på strikkepodcaster mens jeg strikka 🙂 Jeg har sett bittelitt på strikkepodcaster tidligere, men var ikke klar over at vi har så mange dyktige strikkepodcaster her i landet vårt 🙂 Har ikke det vært noe for deg, Vibbedille? Jeg er sikker på at det er mange som er enige med meg at det har vært kjekt å sett på podcaster med deg 🙂 Du har så mye kunnskap om mønster og garn, og jeg er sikker på at du er like god til å snakke som å skrive 🙂 Så det håper jeg du begynner med engang, eller hva sier dere andre faste lesere av Norges beste blogg? Jeg er sikker på at Vibbedille kan lage Norges beste strikkepodcast hvis hun vil <3

Siste innlegg