MYK GENSER OG HERLIGE KJOLE – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Maria Laxdal Prytz

 

Det levner absolutt ingen tvil om hva som er på full fart inn i motebildet denne høsten! Ja eg fikk det nemligen KRAFTIG i fleisen da eg suste innom Pysj&Kosedress avdelingen på Cubus i går! ALT innen for denne kategorien av klær var for det meste PUSEMYKE!!! OMG sier eg bare!!

SkrekkSenario: Der sitter du vettu å koser deg i sofakroken en mørk oktoberkwell, vinden uler rundt husveggen og du virkelig gnuger deg godt inn i årets kjøpte kosedress og virkelig nyter at den er sååå myk på den nydysja kroppen din, bordet og ellers hele stua er fylt opp med stearinlys, det er fyr i peisen og alt er bare skikkelig koselig…..HELT til du strekker deg over bordet, i ført den deilige nye kosedressen (i POLYESTER og ACRYL) for å forsyne deg med mer kakao….SWOSJ sier det da du passerer stearinlyset på bordet og med ett sitter du der….NAKEN foruten noen smelta tråder som dingler rundt halsen din…

For å være på den sikreste sia, STRIKK deg heller de deilige myke koseplaggene selv!! Det finnes deilig alpakka og deilig ull som er like myke og gode + de er noe mer brannsikre enn å bare ikle seg PLASTIKK! Ikkje bare det? Svettelukt blir også sååå mye verre i sånne kunstige plagg, abslott ikkje flatterende i det hele tatt haha Men, som me alt annet eg skribler ned;
DETTE er mine meninger, men det er fakta at Polyester brenner,
eller smelter til huden din og det skjer med et knips 🙂
(Bare les HER)

Genseren over kan du enten strikke i dobbel AIR fra Drops eller
i enkle tråd PUS fra Du Store Alpakka 🙂
Valget burde jo være ganske så enkelt 🙂

 

HILDEGENSEREN
Bildet over
Str Small —> XL
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Maria Laxdal Prytz

Deilig kjole, eller en skikkelig god og lang genser(?) Deilig til en ullongs foran peisen 🙂
Eller om du vil være snaisen og lekker på jobb? 🙂

 

FLETTFRIDKJOLE
(Barn og Voksen)
Str 1 år —> XL
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Veeel, planen i går, ja foruten å spise ute var å BARE slappe av og strikke på det nye strikketøyet….Men fra me gikk fra restauranten gikk det egentlig i ETT frem til klokken halv 8 cm! Da me kjørte hjem fra by`n havnet me MIDT i rushet så det tok sin tid kan du trygt si, derfor var me ikkje hjemme før over klokken 4, eg hoppet rett i dusjen for eg var ganske så sliten og hadde planer om å bare sitte å slappe av frem til eg la meg, men som eg nevnte skulle jo DibHassan på trening, ergo; Ut å kjøre halv 6, men heldigvis kjørte Ali å hentet han alene kl 21. Men hele ettermiddagen og kwellen gikk sånn stykke vis og delt. Ble KUN strikket litt over ei stripe på den lille genseren så det må eg gjøre noe med i dag!

I går kwell før eg la meg spurte Ali om me skulle bake i dag, “Det kan me sikkert”, svarte eg, selv om eg egentlig ikkje tror at eg orker akkurat det! Dessuten er det ikkje bare bare å jobbe sammen med en som er kokk på hjemmekjøkkenet. Kun de som har gjort det, vet hva eg snakker om haha Blir nok heller til at svinser litt rundt i leiligheten og heller “gjør” noe før eg så setter meg godt til rette med strikketøyet hehe ENESTE eg må gjøre i dag er å kjøre ned på posten med premien fra forrige ukes Give Away. Var meninga å sende den i går, men eg glemte det rett og slett 🙂

Ali sto opp tidlig i dag, men han la seg igjen da Dib var ute av dørene ergo sitter eg her alene akkurat nå så eg tror bare eg starter med å rydde litt sånn her og der. UTROLIG hvor mye som blir lagt fra seg rundt i hele leiligheten! Ungene er eksperter på området, da spesielt Dib! Han kommer gjerne ut fra rommet med noe i hendene, står her å prater ei stund og før han snur og går inn igjen legger han det han bare midt på spisebordet, det samme gjelder på kjøkkenet, gangen og badet…Skjønner ikkje greia liksom!? Når eg føler smårotet er under kontroll skal eg sette på en maskin med sengetøy og SÅÅÅ skal eg strikke og hvis det skulle vise seg at Ali etter hvert trenger litt assistanse så skal eg trø til 🙂

Tenker eg starter med å pakke inn pakken som skal i posten før eg glemmer det igjen!!
*Gullfiskhukommelse*

KOS DEG MAX OG HA
EN SKJØNN TIRSDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift  #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg