PERFEKT GARN TIL BARNEPLAGG – NORSK OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn/ Gullungen og Barnekreft Foreningen

Designet av Brit Frafjord Ørstavik/ House Of Yarn

La meg bare først som sist si at eg DIGGER det nye Gullungen Garnet!! Ja, eg vet eg er sponset, men hvis du husker hvor mangen ganger eg har sagt følgende her på bloggen;

Eg vil ALDRI la meg sponse av noe eg ikkje kan gå god for!”
-så derfor kan du bare ta meg på ordet at dette er GENUIN skryt!

Som eg sa så var garnet overraskende deilig å strikke med og strukturen blir så jevn og fin! HVIS eg skal si noe minus i det hele tatt må det være at eg skulle ønske det var i mangen flere farger 🙂
Garnet er en deilig blanding av Merino, Bomull og Alpakka, så ja,
det er absolutt et lunt og godt garn til vinteren!

Anyway, nå er det komme hele 11 deilig oppskrifter til nettopp Gullungen Garnet!! Ennå bedre?? ALLE de 11 oppskriftene er GRATIS og selvfølgelig på norsk 🙂 Noe mer du måtte ønske?  

 

SIRI SVINGSKJØRT
Bildet over
Str 1 –> 6 år
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Kari Haugen/ House Of Yarn

 

DAGNY DANSEKJOLE
Str 1 –> 6 år
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Hrönn Jónsdóttir/ House Of Yarn

 

SUSE SELEBUKSE
Str 1–> 6 år
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift
Dette er MIN favoritt!!! JuHuuu

Eneste eg syns du bør gjøre er å ta en kikk HER, ja for å se hva betydningen av å kjøpe noen nøster Gullungen Garn vil ha å si for mangen barn og ungdommer 🙂

 

 

* * * *

Etter at eg ga gass på energigenet tidligere i dag er eg ganske utslått her eg sitter å glipper med øynene, ja eg vurderer en liten blund på sofaen kan du trygt si! *Gjesper* Ali på sin side har bakt et hav av pizzahorn og vanlige pizza så nå blir nok fryseren smekkfull! Kjekt med slik mat på lager 🙂

Eg har de siste timene sittet her å koset meg med det nye strikkeprosjektet mitt og det er skikkelig herlig med stripestrikk, ikkje minst hjelper det på motivasjonen! Genseren eg strikker er top/down med raglanøking og det er jo det beste eg vet! Får ofte meldinger om at vedkomne syns det er vanskelig å strikke den veien pga selve økningene i raglan. Eg skjønner hva det menes for selv kjørte eg bare på med mine egen økninger som eg hadde lært, men har etter hvert fant eg ut at det var på tide å bare lære forskjellen på økingen før og etter maskemakøren 🙂 DET tenkte eg å vise deg, men det får bli i det neste innlegget i så fall 🙂 Nei, det er ikkje vanskelig-mulig litt kroket i starten, men resultatet blir fullstendig Upåklagelig 🙂 Vel verdt å lære seg 🙂

Tja, der stakk jammen meg Ali ned i garasjen for å fortsette på ryddeprosjektet sitt, Hmmm trooo om eg skal benytte sjansen til å slenge meg på sofaen?? Vel, DibHassan kommer vel snart veltende inn dørene for å bare snappe seg litt mat, ta treningsbag`en på ryggen og spurte til treninga! Så det spørs jo hvor mye eg hadde fått blundet??

Har du noen gang hørt om lydløs ungdom?? haha

Litt spennende for Dib for i dag skal ha være Instruktør før Barnepartiet og det er rett her nede på Barneskolen. Helt perfekt for da ordner han seg selv. Om mandagen er han Instruktør for ungdomspartiet som han selv trente på frem til før sommeren. Mangen endring bare de siste månedene med andre ord. Sine egne treninger har han med NM-Laget og Seniorlaget(Svartbeltene). Han innrømte at treningen var en god del hardere, men….
Han ELSKER det!! SÅ da så 🙂

Tro eg tar å svelger ned resten av kaffikoppen min her men eg vurderer en kwil eller ei, EGENTLIG syns eg det er så bortkstet tid selv om det mangen ganger er sååå deilig! Hvis eg bare holder ut en liten halvtime pleier det å gå over og hvis eg i tillegg skvetter iskaldt vann i ansiktet våkner eg litt, på den måten får eg jo MER strikketid og det er jo det me hele tiden etterlyser! MER TID!

Har også vurdert OM eg skal stikke ned på Strikkekafèn i kwell?? Hmmm første kwell etter sommeren…Er jo veldig koselig, men eg får se hva eg gjør. Det er i tilfellet fra kl.18-20 nede på Kystkulturen/ Melingssida her i Tanangers Indre Havn! ALLE er velkomne, DU også 🙂

KOS DEG OG HA EN
FORTRYLLENDE KWELL

Go`klem fra ei søvnig, men optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #gullungengarn #houseofyarn #barnekreftforeningen #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg