PÅ JAKT ETTER EN ENKLE OG TØFF BARNEGENSER?

Reklame | House Of Yarn/ Gullungen og Barnekreft Foreningen

Foto: Vibbedille

Hvis du legger litt godvilje til så vet eg at du klarer å SE hvor mykt dette garnet er, eller hva? Eg skal love, det er det mykeste garnet eg har strikket i noen gang som SAMTIDIG har så godt “hold”!! Det er nok ikkje det første du tenker når du står der å klemmekoser med nøstet i butikken, men eg lover; Det holder virkelig mål! Hvis eg kan si det så er det faktisk sånn! Det er fordi, HVIS eg noen gang har funnet et nøste eg syns er deilig, mykt og alt det der, men som blir…Tja….for å si det på min måte; Tørt og Flatt når det strikkes i, da kan du være sikker på at eg IKKJE anbefaler det for noen 🙂 Sånn er det med den saken! Å ja, eg har noen garn på lista mi som eg aldri mer kommer til å strikke med av nevnte grunn

Gullungen Garnet fra House Of Yarn der i mot, Oj Oj Oj, DET kan eg virkelig gå god for! Uten tvil! For å si det sånn; eg hadde ærlig talt ikkje gidda å strikke en lekker og tøff genser som skal bli en gave om eg ikkje likte resultatet! De som sier/mener noe annet? Ja, de kjenner ikkje meg 🙂 Er det noe eg er stolt av så er det at eg nettopp er ÆRLIG 🙂 Man kødder ikkje med garn og strikking 🙂

Garnet kan du kjøpe på Europris, Sparkjøp, Coop Butikker (De som har garn til vanlig) + det er flere garnbutikker og nettbutikken som har tatt det inn 🙂 Garnet finnes ikkje i så mangen farger, men de 8 stk som er, ja de er til gjengjeld lekre! Hva mer kan man liksom be om?? Jo da! For hvert nøste du kjøper så går det 5 kr direkte til Barnekreft Foreningen!! Finnes det i grunnen noe viktigere enn det?? Eg syns det er fantastisk å kunne HJELPE bare ved at eg strikker og kose meg

Nå i september er det GULLSLØYFE AKSJONEN og du kan også støtte den HER om det skulle passe deg bedre, ja hvis du f.eks ikkje strikker 🙂

 

 

Foto: Vibbedille

Eg har i allefall klart målet eg satte meg da eg sto opp! Jepp, nå er bolen ferdig og har god gang på første erm og kommet meg nedover og fått unnagjort noen fellinger! Du kan si det går så det griner!

Hvis eg ikkje tar mye feil kommer dette til å bli en perfekt gave til lille/store Alma Sofie som blir 2 år senere i måneden for denne genseren skal nemlig også ha ei hette! Har hørt rykter om at hun liker nettopp det kjempegodt 🙂 Hvis det er mulig så MÅ hun ha arvet det fra meg!?? Så og si alle gensrene og jakker eg har på meg har nemligen hette! Elsker det 🙂

Oppskriften på denne genseren kan du kjøpe HER, den heter Jona Stripet Hoodie 🙂
Oppskriften går fra størrelse 2 år til 10 år og den har en strikkefasthet på 20 m pr 10 – Derfor var nettopp Gullungen Garnet perfekt på pinne 4 mm for meg. Hvis du trenger oppskrifter til ditt nyinnkjøpte Gullungen Garn så ligger det hele 12 GRATIS og norske strikkeoppskrifter
HER
Helt klare til å printes eller lastes ned! Vær Så God! ENJOY
<3

 

 

Foto: Vibbedille

Tja, what to say?? Det er starten på september og det er tydelig at høsten så vidt har startet! Første tegn på det er at nå kommer alt det som IKKJE var planlagt plantet i krukken opp, og det VOKSER noe så dualikt også!! 3 flotte Solsikker er gevinsten fra vinterens fuglemating og snart….

 

Foto: Vibbedille

….blir det også brødbaking på timeplanen!! Oh Yes, Korna, de er på plass så eg kan snart sette
i gang! En ting er sikkert  og det er at eg har fått FORBUD om å tømme kilovis med fuglefrø
i krukkene til vinteren….Noen gode forslag til fuglemating på en terrasse UTEN at det blir
for mye søl og gris?? Gode Tips mottas med stor takk!

Kan ikkje la være å mate de små fjærkledde når det blir kaldt!

ENDELIG ser det ut for at kan få meg litt etterlengtet ME-TIME!! Trodde eg skulle få det tidligere så kl 11.45 satte eg meg godt til rette med kaffi og strikketøy, satte på “OZARK” serien og gikk inn i kosemodus….vel…..når er klokka snart 18.30 og eg har ennå ikkje sett ferdig første episode…Noen ganger er det bare skytteltrafikk gjennom stua, er det ikkje den ene, ja så er det den andre eller tredje! Nå når det ble rolig, ja da satte eg meg til å blogge i steden for…Noen ganger er det da enklere å skjønne at eg har behov for å være litt i fred haha *FamilieLivet*

Men du? Kos deg nå og nyt resten av søndag! I morgen er det igjen mandag og full rulle!

KOS DEG!

Go`klem fra ei Positiv Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikekopskrift #gullungengarnet #gullsløyfeaksjonen #barekreftforeningen #houseofyarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger

5 kommentarer
    1. Hei! Her hos oss mater vi selvfølgelig fuglene også. For å unngå søl under materen på terrassen, så laget mannen min en “miniplatting” på ca 50×50 cm og beiset den i samme farge som terrassen. Den ligger rett under materen og det fungerer supert! Er enkel å fjerne når matesesongen er over. 🙂

    2. Blir en flott genser med nydelig fargekombo 😊
      Kunne du si litt om stripestrikk, gjerne med bilde? Ser du liker godt striper, og det gjør jeg og, er bare ikke glad i å strikke det. Teknikken å strikke striper uten hakk har jeg praktisert lenge, og det fungerer jo bra. Problemet mitt er overgangen med trådbytte – har både forsøkt å tvinne, ta med trådene oppover/nedover og også kutte tråden hver gang for så å sy inn trådene til slutt. Det er jo ganske mye arbeid, men det blir et langt penere resultat for meg enn å tvinne. Lurer da på hvordan du gjør det? Har forsøkt å google akkurat dette, men ikke funnet en god beskrivelse 🙄

    3. Nina: Vet det er mangen som sliter med å få hakk i fargeskrife på striper. Dette er ikkje noe eg har hatt problemer med, men tror ikkje eg gjør noe spesielt for å unngå det. Eg tvinner gammel og ny farge, dra litt godt inntil før eg fortsetter med ny farge. Selv syns eg ikkje det blir noe hakk, ikkje nevneverdig i allefall. Klipper kun trådene om stripene blir for brede.

      Mens skal absolutt ta en sjekk på dette og tilbake til det 🙂

    4. Ja nå var det jo ikke hakk som var problemet – får fine og jevne overganger, men synes det ikke blir ordentlig pent når jeg tar med meg tråden oppover – har som sagt ikke funnet en forklaring for det på nett. Mønsterstrikk med flere farger blir jo noe helt annet. Med striper – spesielt den bredden du har der, synes jeg det blir en “streng” på baksiden jeg ikke liker spesielt godt. Finner som sagt ikke rette teknikken for dette 🙄

    5. Nina: SÅ lenge eg velger å ta tråden med meg så blir jo trådene bak like lange som stripa er bred. Den er tvint, men eg dra den så langt inntil som eg får den, men den er jo der.. Så lenge stripene ikkje er for brede er det intet problem. Har aldri tenkt at det muligens kunne være en annen løsning på det? Ja for uten å klippe og feste for hver stripe, men det vil eg tro blir mindre pent 😉

Siste innlegg