ÅRETS KULESTE OG LEKRESTE LUER! STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn/ Knit At Home

Designet av Raina K.

Dette er virkelig luer som er utrolig KJEKKE å strikke, åsså blir det jo bare så lekkert!! Det å strikke med Two-Color Brioche teknikk gir deg en mulig til å få ei “2 i 1” lue! Jepp, den blir like FLOTT på vranga ser du bare i omvendt fargekombo! STILIG, ikkje sant??

Trenger du litt starthjelp? HER finner du en film for nybegynner av Brioche Teknikken og HER finner du en som kan vise deg hvordan du strikker samme teknikk bare med 2 farger 🙂 ALLTID spennende å lære noe nytt og spennende, ikkje det??

Når det kommer til hvilket garn du skal velge har designeren oppgitt både Karisma og Lima som gode kandidater, personlig liker eg veldig godt å bruke Merinogarn til slikt mønster fordi eg føler hele mønsteret blir så klart, tydelig og “rent”, skjønner? Et deilig Merinogarn som eg liker veldig godt er DETTE og DETTE, jadda, blir suverene Julegaver av slikt vettu 🙂

Strikkefastheten på luene varierer mellom 20 og 20m på 10 cm, så husk å sjekke din egen 🙂

 

LESS CHESS MOVES HAT
Bildet over
One Size

 

 

Designet av Raina K.

 

DIAMONDS HAT
One Size

 

 

Designet av Raina K.

 

PORSELAINE HAT
One Size

 

 

Designet av Raina K.

 

LITTLE TREES HAT
One Size

 

 

Designet av Raina K.

 

MINIMALISMUS HAT
One Size

 

 

 

 

* * * *

Ååå det var bare å komme seg litt halvtidlig ut av senga å få gang på dagen, det er MANDAG!! Noen ganger føler at mandagen alltid har en negativ undertone? Ser da spesielt på de vanlige statusene bla på FB; “Jaja så var det mandag igjen bla bla…” “Nok en mandag…” Det er liksom litt negativt ladet, lagt merke til det?? Men vettu?? Mandager er jo helt super! Det er jo første steget mot ei ny og herlig helg. Hvis DU vil mandagen skal bli bra så gjør noe med det, ikkje la deg påvirke av negativt ladet FB-Statuser *ler hjertelig*

Eg skal STRAKS i gang med litt sånne KJIPE ting som bare er greit å få unnagjort, ja som f.eks å ringe forsikringen og påpeke feil som blir gjort og som eg vil/må få ordet før et nytt forsikringsår starter denne måneden! Er SÅÅÅ lei av at det alltid er FEIL trekk som blir utført, skjønner ikkje hvordan det er mulig å gjøre det måned etter måned….Når du så først ringer dem så er det å få nye regning og når den heller ikkje stemmer, ja så går jo dagene mens du prøver å få tak i rette vedkomne igjen…HELDIGVIS har me en egen og veldig ok kundebehandler som er like fortvilet som oss at dette ikkje snart er i orden…I 2016 klarte med å betale forsikring både 2 og 3 ganger pr måned!! Dette ble oppdaget i slutten av året, ergo hadde me allerede betalt for HELE 2017!! Jepp, det er mulig! Da me startet forsikringsåret 2018 som startet i september 2017 skulle me jo tro at alt var plankekjøring og at “alle feila fra fjor” var ordnet?? Vel, me er ennå ikkje ajoùr i forhold til å få riktig regning…og nå starter forsikringsår 2019…Jaja, nye muligheter?

Etter det har eg et par kjedelige, men viktige mail som eg må skrive og få av gårde! Har utsatt det lenge nå og det er virkelig på tide å få det gjort!! Etter på kan eg bare Puste Ut og klappe meg selv på skulderen for BRA innsats for så å fortsette på ermstrikking!!! Som eg sa i går så går det virkelig unna på små ermer, få masker og striper er en god komb for raskt strikk kan du si 🙂 Målet er selvfølge å komme i gang med erm nr 2 før eg køyer i kwell! Så ja, mandager er da slettes ikkje så ille som øvrigheta vil ha det til 🙂

I kwell er det ny runde med kjøring til trening, jammen blir det og dyrt fra 1.oktober…Jadda, nå begynner det snart å bli kun de rikeste av de rike som har råd å KJØRE bil! Me andre kan ha bilen til pynt i garasjen til minne om den gangen me var en del av det store samfunnet… HALLO liksom!?!? Hvor er rettferdigheten liksom?? Neste måned kan eg like godt ta TAXI når eg skal til fastlegen min som har kontor i nabokommunen med passasje gjennom Stavanger (Ja me kjører noen 100 meter inn i Stavanger kommune før me kjører ut igjen, ergo må eg gjennom 2 bomstasjoner). Husker du eg nevnte at den lille økinga me fikk i årets lønnsoppgjør utbetalt i sommer kommer til å forsvinne igjen før me får gleden av den? Jepp, det er i en eller annen bompassering den blir lagt igjen + mange flere kroner…Det eneste me kan gjøre UTEN å passere en bom er å kjøre ned til Rema og Kiwi, men der er det plutselig blitt ganske heftig prisstigning på temmelig mangen varer!! Et eksemler er de frosne seiepakkene til Lerøy…Det er bare 2-3 uker siden de kostet 18 kr pr pakke, nå koster de PLUTSELIG 26 kr!?!? OMG! Hele 8 kr bare SÅNN liksom?? Dette er et godt eksempler i vårt tilfelle siden Milo spiser dette hver dag…Tro om eg må ha katta på slankeren hehe En annen ting eg kommer på i farten er f.eks 1 maisboks, ikkje så mangen ukene siden den kostet 4.90…..Nå? Joda, nå koster den 10 kr.
Hva er det EGENTLIG som skjer??

Er du prisbevisst når du handler? Om ikkje annet på den måten at du SER hva ting koster slik at du reagerer hvis prisen plutselig endrer seg??

Oh MY! Nå går skravla løst på meg her i kaffekoppen!
Tror eg må komme i gang så da gjenstår det bare å si:

HA EN STRÅLENDE
FLOTT MANDAG!!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #briocheknit #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger 

5 kommentarer
    1. Veldig prisbevisst. Så irriterer meg grenseløst at jeg stadig vekk må betale mer for maten. Kjøper ofte halvpris-varer og prøver å få mest mulig på tilbud. Ikke bare prisen jeg irriterer meg over forresten, men utvalget også. 😛 I alle andre land har de 8-10 ganger så mange varer å velge mellom. Her må vi nøye oss med de 5000 som Orkla mener vi skal ha. 😛

    2. Brioche = Patent på ‘godt norsk’ *S* Kanskje litt mindre ‘skremmende’ for dem som ikke kjenner den ‘utenlandske termen’ *S*

    3. Jepp, veldig prisbevisst, så her blir det enda en tur over til Sverige i løpet av september. Både for pris og utvalg. Norske matbutikker er egentlig ganske kjedelige i vareutvalget, så da blir prisen bare en bonus ved å dra over til Sverige.

    4. Mona Digernes: Stemmer det, men det er nok av de som blir vettaskremt og tar automatisk avstand fra patentstrikke hehe Derfor tenkte eg at ved å skrive det på engelsk så mulig det pirret nysgjerrigheten nok til at de prøvde uten automatiskt å innse at det faktisk er patent hehe 🙂 Er lov å håper hehe

Siste innlegg