DEILIG STRIKKEBUKSE TIL BARN – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT


Designet av Tina Hauglund

Nå gjelder det å “få gang” alle de barnehagebuksene du egentlig skulle ha strikket i løpet av sommeren! Behovet oppstår rett rundt neste sving og EG har nå i allefall tenkt å gjøre noe med akkurat det! I grunnen, så har eg en del (noen, i allefall) strikkeoppskrifter på nettopp barnebukser og det er virkelig det aller BESTE plagget du kan strikkes som du ikkje finner tilsvarende av i en av kjedebutikkene! Å nei, etter min mening “går det ikkje like greit” med ei fleecebukse!! NO WAY! Ei skikkelig ullbukse er absolutt på sin plass under f.eks regnbuksa
når det er slaps til knærene ute!

Dessuten er det også som eg pleier påpeke ei perfekt kosebukse til å leke rundt i inne i barnehagen eller på ellers litt kalde gulv 🙂 Når det legges til litt snertne detaljer, ja som litt knapper, blir buksa med ett litt finere og med en skjønn genser eller bluse/skjorte til
er man kledd til det meste 🙂

 

 


 
Designet av Tina Hauglund

Planen min, eller tanken er, OM eg har nok garn igjen fra genseren eg strikker så vil eg strikke ei slik bukse! Hadde vært midt i blinken sammen, et skikkelig godt sett til vinteren. Spørsmålet er jo bare OM eg rekker å bli ferdig innen den planlagte datoen?? Hmmm

Genseren på bildet over her finner du HER! En skikkelig lekker og enkel sak ser du 🙂

 

FRIDATIGHTS
Fra str 3/6 mnd til 10 år

 

 

 

 


Mens eg satt her å bladde i Tina Hauglund sine oppskrifter kom eg PLUTSELIG på hva eg har i min egen bokhylle!! “Ullungen” er ei skikkelig Digge Di Digg bok om du elsker å strikke til barn! Utrolig mye deilig inni her ser du 🙂 Boka kan du forresten kjøpe
HER! Mmm
Julegave til seg selv fra Julenissen??

 

 

Eg tenkte, hvis eg ikkje har nok garn av det som er igjen, kan eg godt strikke en “Liten Enkel Short”!! Ja, ikkje sant?? Da går det jo an å f.eks ha på seg ei grå strømpebukse, shorts og genser! Hadde jo blitt et super fint antrekk til både den ene og andre anledningen 🙂
Da har eg planene klare!!

Denne Shortsen kan nå også kjøpes som enkel oppskrift, du finner den HER!

 

* * * *

I dag er en sådan dag hvor eg egentlig bare tenker; “Jaja, dagen i dag er nå i det minste bra nok.” Hva som skjer i morgen eller neste uke tenker eg ikkje på en gang, Hvorfor? Nei, for DA ser du, da blir jo ikkje dagen i dag GOD og det er DET som er det viktigste, eller hva??De neste par månedene innebære flere runder på SUS på diverse avdelinger…Egentlig 2 kjipe avdelinger syns eg; Nyreavdelingen og Endokrin Kirurgisk avdeling…SItuasjonen min på disse 2 plassen er litt sånn Bob-Bob, en annen avd som eg heller ikkje liker så godt er Gastro...
Too Much
, rett og slett…

ANYWAY, eg er klar for å kaste meg over erm nr 2! Swusj Swusj så skal den være ferdig og i morgen MÅ eg har hetta på pinnene! Ja eg må jo få opp tempoet nå om eg også skal strikke bukse, ja enten den nå blir kort eller lang…*Søknad om 48 t døgn er sendt avgårde*

Utover det er i grunnen planen å bare ta meg en dusj når eg først har svelget noen kyllingvinger! ENESTE problemet eg har med det er at eg har INGEN av mine favorittpysjer rene!! Eller, de ER rene….INNE I VASKEMASKINEN…planen var å henge maskinen på terrassen i sola, men eg glemte den ut og Ali som sto å jobbet i gangen GLEMTE å gi meg beskjed når det plinget…
Vel Vel...

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL, MED ELLER UTEN PYSJAMAS

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #barnestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg