STRIKKE TIL GUTTEBABY? – GRATIS NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

Designet av Kari Haugen/ House Of Yarn/ Dale Garn

Da ungene var små strikket eg MYE baby og barneklær, eller dvs, eg strikket MYE til Amira, men når DibHassan ble født syns eg straks det ble vanskeligere….Helt ærlig syns eg ingenting om det lille som var av litt mer typisk guttestrikke! Men nå?? Ahaa nå har det virkelig kommet seg og eg skulle ønske det snart kom en liten gutt til verden i nærmeste krets! Da vet eg akkurat hvor eg skal plukke med meg masse flotte oppskrifter!! Inne hos House Of Yarn finner du
nemlige alt du har lyst på og mer til!

I oppskriftene over er det Baby Ull som er brukt og det garnet finner du HER!
Utrolig mange flotte farger!

ELIAS BABYSETT
Bildet over
Størrelse 0 til 18 mnd
Gratis Strikkeoppskrifter

Oppskrift på Elias Kosepose plukker du med deg HER! (Str 0-9 mnd)

 

Designet av Kari Haugen/ House Of Yarn/ Dale Garn

Elsker fargene på settet over! Det er nesten så eg vurdere eg genser i Baby Ull til meg selv!

DAVID BABYSETT
Størrelse 0 til 2 år
Gratis Strikkeoppskrift

Oppskrift på David Babyteppe finner du HER! (Str 70 cm X 80 cm)

* * * *

Nå har eg kun noen få pinner igjen på hetta og så blir det kanter og noen knapphull og DA dukker det opp et nytt spørsmål; Hvilke Knapper skal eg da velge?? Har bare 100`vis av knapper…HERLIG! Kanter og knapper er liksom prikken over I`en, blir som å ramme inn et bilde 🙂 Ser ikkje ut som eg klarer å strikke ei bukse til denne hettegenseren, men kanskje eg klarer ei lue? Jaja, må ikkje blir for optimistisk nå for det skjer at montering tar sin tid…
Dessuten skal det være en gave allerede neste søndag 🙂

I går ble det jaggu alt for lite ME-TIME og nå har eg seriøst behov for litt! Det å bare ha ei stund for meg selv en times tid før eg legger meg er neimen ikkje nok! Ali har problemer med å sitte i ro har eg funnet ut! Han er skikkelig giret hele tiden og finnes stadig på noe å gjøre så da blir det mye frem og tilbake i full fart, fikse og ordne, men i dag må eg få han til å roe ned med et eller annet 🙂 For som sagt så har eg problemer med å slappe av med mye styr rundt meg.

I går våknet eg jo med et ganske blytung hodet og eg satt bare å dormet i flere timer før eg måtte velge mellom å legge meg igjen eller ta meg en dusj. Vettu hva?? Nå har eg flere ganger våknet med migrenehode og etter 1, av og til 2 Ingefærshot så har det gitt seg helt – også i går!! Det er ganske magisk og ikkje minst har det hjulpet meg med kronisk kvalme! Min egen oppskrift på Ingefærshot finner du HER, har endret litt på den siden eg startet med dette i januar:)

I dag hadde eg alarmen på for å ikkje sove for lenge, det er ofte da eg våkner med blyhodet selv om kroppen gjerne trenger noen ektra timer. Eg våknet t.o.m FØR alarmen, noe som er en kjempefordel for da vekker eg ikkje Ali, ergo er det mulighet for en morning alene hihi Så her sitter eg da og bare nyter stillheten….håper det gjerne varer et par timer til haha

Før eg i det hele tatt tenker på å kaste meg over innspurten på genseren så må eg på badet og få styr på den nyvaska kråkereiret mitt! Uansett når på dagen eg vasker det blir det til at det fortsatt er fuktig når eg legger meg—> Extra krise! Nå gjelder det bare å børste det litt forsiktig opp for så å “gre” gjennom det med glattetanga, da blir det bra. Liker ikkje å bruke den tanga for mye for eg liker å ha litt volum rundt hodet (Ønsker meg også i år ei krølltang til jul…) EGENTLIG så kunne eg tenkt meg å tatt litt store permanentkrøller i det!!! Gjorde det i…hmm…ca 97, da hadde eg like langt hår og eg tok permanent!! OMG!! 2 ganger måtte eg gjøre det for håret var egentlig for langt og tungt! Men HEKKAN for en løvemanken det ble, vil ikkje ha reprise på det da det var små krøller og eg endte med å klippe meg kort etter noen uker! Det som er, eg burde nok lært meg å lage sånne store krøller med glattetanga, men eg får det ikkje til…SÅ knedet! haha

Jaja, eg får svinge meg en runde på badet før eg virkelig skal gå inn for å bare nyte søndagen for alt den er verdt rett og slett! Satser på at det blir en rolig en 🙂

KOS DEG OG HA
EN FORTREFFELIG DEILIG SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #garn #dalegarn #houseofyarn #eliasbabysett #davidbabysett #babystrikk #barnestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg