RESTEGARN JAKKE – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Marianne J. Bjerkman

Hvis du har noen nøster KidSilk fra f.eks DropsGarn så er du egentlig veldig godt på vei! (Det trengs ca mellom 1100m og 1500m-alt etter hvilken størrelse du strikker). Regner med at du som alle me andre har en del alpakka rester? Ja da har du det du trenger! Hele jakken strikkes nemligen med 1 tråd KidSilk og 1 tråd alpakka 🙂 Sammen skal disse 2 tråden ha en strikkefasthet på 15m/23 row.

Dette er virkelig en flotters mulighet til å få unna noe av alle resten
du har spredd All Over The Place!

 

 

Designet av Marianne J. Bjerkman

Det er beregnet at du skal ha ca 40 cm i +vidde på denne jakken, dvs, ta f.eks meg; Eg er ca 96 cm rundt brystet + 40 cm = 136 cm, det er vidden min jakke måtte hatt 🙂 Ahaa tenk deg denne jakke og et par deilig litt tjukke alpakkasokker (JA; det går an!)  som du skyver litt nedover leggene slik at de ligger litt i bølger uten på pysjbuksa! Mmm det er perfekt til en sur høstkwell! PERFEKT!

RESTEFEST JAKKE
Bildene over
Str 119 cm til 148 cm
OVERSIZED

* * * *

Ok, det er mandag! Som eg tidligere har påpekt er dette dagen det stønnes og klages mest over, men, selv om eg EGENTLIG får det litt travelt i dag har eg valgt å se positivt på dagen selv om det altså er mandag!! Du ser det, det begynner ny sesong av Bloggerne i kwell og den gleder eg meg til! Men før eg kan sette meg ned i kwell blir det en del kjøring; DibHassan kommer hjem ca kl 15, Colosseum kl 16, så er det hjem igjen og 17.30 er det avgår til trening!
Heldigvis henter Amira han kl 21 🙂

Anyway, i går plukket eg igjen opp FlamingoJakken fra kurven og det var så deilig! Ja nå har eg virkelig fått NY giv så eg håper dette går fort! Eg skal nemlig ut på noe veldig kjekt 25.september og da skjønner du hadde det vært utrolig kjekt å hatt på meg denne jakka! Hvor eg skal hen?? Åååå et sted som alle StrikkeGalne drømme om å ta seg en tur og eg er så HELDIG at eg får lov!! Vær du sikker, eg skal ta deg med via SnapChat og du kan bare GLEDE deg! Men, altså dette vil da si at eg har MAX 14 dager på meg å få ferdig denne jakka!! (Den må vaskes og tørkes også!) Hmm hvis eg setter inn høygiret og har stødig kurs bør det selvfølgelig la seg gjøre. La oss si eg har vel 10 cm igjen på bolen + 2 ermer….? Hvis eg bare får nok strikketid på dagtid kan dette går!! Eg må uansett prøve, derfor har eg egentlig ikkje tid å sitte her å skravle! Må nesten bare sprinte innom om badet å få av pysjen og på med passende klær så er det bare å sette i gang hvis ikkje Ali har andre planer!? Vel, det gjenstår å se 🙂

KOS DEG OG HA EN
SUPER MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #oattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg