PERFEKTE TØFLER – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Ram Wools Yarn Co-Op

Her har du virkelig de perfekte tøflene som er supre i f.eks Julegave!! Heller ikkje de verste å strikke + at de blir så gode å ha på, ja det kan du neste se at de blir 🙂 De er strikket i Ullgarn som selvfølgelig har forsterkning, ca 100 m pr 50 gr og garn du kan bruke er f.eks DETTE og DETTE Strikkefastheten på tøflene er 24m/10 cm på pinne 3,75mm. Du bør absolutt sjekke din egen strikkefasthet når prosjektet er så lite som en tøffel,
kan fort ende opp med noe som passer en elefant 🙂

UPPSALA SLIPPERS
Bildet over
Fra str Små dame til Store Herre
Gratis Strikkeoppskrift

* * * *

Ok, tirsdag og det regner fortsatt, formen er ikkje helt på topp så eg har tatt på meg headset m/musikk og anstrenger meg litt for å komme meg litt i “bobla” mi for å komme til hektene før eg starter dagen. Dagens, eller utsikten eg våknet til er nemligen denne;

Eg mener, t.o.m rosene på bordet har tatt kwell…Kan jo ikkje følge med på alt heller i disse dager haha Så til de som har litt problemer med å skjønne hvorfor me ikkje er mer ute for tiden, eller som ikkje kommer på besøk eller vil ha besøk, så ja; Dette er vel egentlig en mer enn bra nok grunn?? Eller?? Nå prøver me så godt me kan å rydde etter hvert samtidig slik at andre hjørner av leiligheten skal være ryddig sånn at ikkje alt blir oppussingskaos, men det er uansett ikkje så kjekt ha folk her nå?? Eller, er eg kanskje vanskelig?? Hmm Vel, vel, kan ikkje nekte for at eg gleder meg til me er ferdig!

Var ikkje meningen å ta en vegg allerede nå, men siden Ali har malt døra på akkurat den veggen tok han veggen før han monterer døra igjen. På den måten unngår han å måtte tape de nymalte dørkarmene 🙂 Taket skal tas først egentlig så det vil eg tro bli det neste 🙂 Gleder meg mest til veggen rett frem for den blir en HELT annen farge! Jupp, tror det blir ganske så fint ja 🙂
 

 

 


Her om dagen poppet det inn noen herlige bilder fra niesen vår! Lille snuppa som blir 2 år nå i september passet endelig genseren eg strikket til henne i fjor 🙂 Det er så herlig å se, ja en skikkelig PREMIE er det å se det man har strikket bli brukt 🙂

Innlegget fra i fjor med 2 slike gensere kan du se HER 🙂

Men nå skal eg ta meg en tur på badet og freshe meg litt opp så kommer nok dagen seg vil eg tro 🙂 Har i grunnen god fart på Flamingojakken så eg krysser fingrene 🙂

KOS DEG OG HA EN
FIN-FIN TIRSDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Eg hadde aldri tatt imot besøk når det er oppussing på gang. Besøket får komme når eg stolt kan vise fram resultatet. Jeggu er det lite som skal til før folk meina noe er galt. Uff. Kos deg i bobla di og tenk på at til jul er alt glemt. 😃

    2. De tøflene kunne jeg gjerne hatt oppskrift på.. De var flotte.. ❤️

      1. Finnes det oppskrift å få kjøpt på Uppsala slippers?

        Mvh. Hilde

Siste innlegg