15 LEKRE JULEGAVE TIPS – NORSKE OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Wenche Roald

Ok, det er bare å innse at det KUN er 3 mnd til Julegavene seriøst må begynne å bli ferdige!! Oh MY!! Det er søren ikkje lenge, spesielt ikkje om hele familien din elsker sokker! Det er i grunnen noe av det sikreste du kan strikke i gave! YES! ALLE bruker det, ja enten de vil eller ei og da kan det like godt være noen skikkelig lekre strikka sokker! Tenk så mye Kjærleik og Glede det er i alle de skjønne maskene?? Åååå eg blir like mye på styr hver eneste gang noen strikker sokker til meg! Joda, eg liker å strikke sokker eg, bare eg får et skikkelig KICK! Det Kicket BØR være kraftig, ja for visst ikkje så ender eg kun opp med 1 sokk…Tragisk, men absolutt helt sant!

Nå har du muligheten til å plukke med deg hele 8 oppskrifter som er helt GRATIS, hvor ofte får du muligheten til det? Ja sånn på morrakwisten 🙂

Jepp, og ALLE oppskriftene er selvfølgelig NORSKE 😉


Har vel innsett at det i grunnen er ganske mangen som overhodet aldri vil prøve seg på engelske oppskrifter så dette innlegget er vel i grunnen skrevet pga av dem 😉

 

FINE BLONDESOKKER
Bildet over
Str 36/37 – 40/41

 

 

 

Designet av Trude Hertaas

MUFFY
En størrelse, men justerbar
GRATIS oppskrift

 

 

 

Designet av Kate Fredriksen/Sokkene over er strikket av W.Magerøy

ULULA
Str 37-39
GRATIS oppskrift

 

 

 

Designet av Trude Hertaas

AMANT
GRATIS oppskrift

 

 

 

Designet av Ann Myhre

Aner ikkje hvor mangen ganger eg har hatt akkurat disse sokkene her på bloggen, men eg digger de virkelig og eg SKAL ha de en dag!! Vær du sikker! Noe av det kuleste eg har sett!

THE BUMBLEBEE SOCKS
Medium Dame
GRATIS oppskrift

 

 


 

Designet av Wenche Roald

UNDER BJØRKEN
Str 36/37 – 40/41

 

 

 

Designet av Varangerstrikk Liwes

STJERNERULL
Str 37 – 39

 

 

 

Designet av Suzanne Bryan

STARRY STARRY NIGHT SOCKS
Medium Dame

 

 

 

Designet av Aud Bergo

FLORAL SOCK
Str 36 – 40

 

 

 

Designet av Gro Andersen

RUTELEIK
Str Medium
GRATIS oppskrift

 

 

 

Designet av Hilde Aas

VIKING UGLA
Str 38/39 – Justerbar
GRATIS oppskrift

 

 

 

Designet av Varangerstrikk Liwes

ROSEBLADSOKKER
Str Dame 37 – 37 og Herre 42 – 44

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Designet av Maja Karlsson

HöSTSOCKAN
Str 34 – 43
GRATIS oppskrift

 

 

 

Designet av Gro Andersen

TRIPPEL
Str Medium

 

 

 

Designet av Maja Karlsson

Disse hadde eg vel ikkje akkurat strikket i Julegave, hadde jo ikkje blitt skikkelig brukt før NESTE Jul da?? Men, eg kunne tenkt meg de selv, jepp, for eg hadde brukt de HELE desember!

JULSOCKAN
Str 34 – 43
GRATIS OPPSKRIFT

Eller så har eg 4 veldig GODE sokkeoppskrifter selv, ja som eg liksom har designet.
De er selvfølgelig GRATIS og ikkje minst NORSKE hehe

Du kan plukke de med deg HER HER HER OG HER
Vær så god 🙂

Garn som eg liker veldig godt å strikke sokker av; Opal, Regia, Silja, Tyllull (nille), PT5, Jærbo, Novita (Forskjellige typer), Arwetta, Wollmeise, Viking Sportsragg, Østlandsgarn(IKKJE slitesterke, men gode), VET også at Sterk er et veldig godt sokkegarn. Ja, me har vel ALLE våre favoritter, det blir litt forskjellige da en hver type sokker har sitt eget favorittgarn 🙂

* * * *

 


Jadda, herlig utsikt i dag haha Sitter sånn ca rett foran Tv og dingler,
mens han Ali driver på å male bak i…

 

…HER!
Han startet kl halv 7 i morges og nå er han i gang med strøk nr 2! Det som er HERLIG selv om det er KAOS er at ALT er gullende rent! Ja for du vet, han Ali vasket skikkelig forrige uke i alle krinkler og kroker og det finnes ikkje et eneste nurk noen steder! Så om, tja ca 2 timer er nok hele stua på plass igjen og i morgen er det kun veggen med skyvedøra og vinduene igjen +
Tv veggen, men den skal tas etter at taket er ferdig 🙂

Da han tidligere vasket tak og vegger merket eg GODT at det var lysere inne om kwellen så i kveld blir det vel nesten flombelysning her i stua haha Deilig Deilig!
Ahaa dette var så på tide atte!

Nå ganske snart skal eg fyke på badet å stelle meg litt for så å bare kaste meg over strikketøyet! Nå føler eg seriøst eg ser en ende på de laaange beina!! Det er et håp om at det snart er ferdig! Ellers har eg vel ingen planer i dag foruten at eg blir med å rydder stua på plass og at DIb skal kjøres på trening! Dagen blir nok sikkert ganske bra den 🙂 Snart HELG!

KOS DEG OG NYT
EN HERLIG DAG!

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeoppskrift #norskestrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #patter #freepattern

2 kommentarer
    1. Skal si det blir fint hos dere! Det er en god følelse når hjemmet blir “nytt” 🙂
      Du må bruke mye tid på å bla i strikkeoppskrifter, det er jo “bunker” med nye plagg hver dag – for en tålmodighet du har!
      Måtte le litt når jeg leste dette innlegget – nei, alle bruker ikke sokker… Hvis jeg har på sokker (har ETT par) 10 ganger i løpet av et år – da har det vært en særs kald vinter! Det samme gjelder søsteren min. Å gi sokker til oss (uansett hva slags) blir som å gi kjole til mannen min – forblir ubrukt!!!
      Men det er jo mye fine mønster på sokkene du legger ut, så man kan jo plukke litt her og der – og strikke noe annet 🙂
      Ha en fortsatt super høstdag!

Siste innlegg