TJUKKE PINNER OG KJAPPE VOTTER! NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av MaBe

Det må eg jo si; det finnes ikkje noe bedre enn skikkelig gode ullvotter på hendene når det er kaldt og hvis de i tillegge er litt tovet, ja DA er de gode og varme! Eneste gangen hvor gjerne strikka votter kan være kalde er når det blåser her i vest og følt temperatur er flere minusgrader!! Ja for ull er jo slettes ikkje tett og da blåser det rett gjennom! Det eg gjorde både til meg selv og ungene når de var små var at eg kjøpte vindvotter, ja de er i sånn tynt overtrekksstoff som er vindtett! Har du det uten på gode ullvotter, ja da er det ikkje en sjans
i havet at du kommer til å fryse!!

Det er også ganske praktisk når ungene virkelig leker i snøen som å lage snøballer og snømann. Det er ganske vanskelig i ullvotter! Vottene blir jo som store snøballer selv når snøen er kram, ja me husker jo alle sammen dette senariet! Overtrekksvotter er absolutt tingen i slike situasjoner 🙂

Men, uansett kjappe votter og tilbehør er supert å strikket et lager av nå frem mot Jul! Herlig med en gave eller 5 på lur når det dukker opp en nissegave fra uventet holde 😉

VINTERFROST VOTTER
Bildet over
Ungdom til Herre størrelser

 

 

Designet av MaBe

OKTOBERSTJERNE VOTTER
Ungdom til Herre størrelser

 

 

Designet av MaBe

HØSTVOTTER
Barn 3-7 år/ Ungdom til Herre størrelser


 

Designet av MaBe

STJERNEHØST VOTTER
Str Større barn/ Ungdom/ M-L Dame og S herre

Designet av MaBe

 

Disse vottene er litt tynnere, ergo tynnere pinner 🙂

STJERNE Småvott
Str 1-3 år/ 3-5 år

MaBe har utrolig mye flott og enkle oppskrifter på votter og luer blant annet!
Trenger du noe av det stikker du inn HER en tur 🙂

* * * *

Mandag morgen gitt, regn, stiv kuling og gjerne et lite håp om et solgløtt er visst nok det me har i vente her i vest i dag….Ikkje mye til vær egentlig, men helt greit å sitte inne å kose seg i! Vet i grunnen ikkje helt hva eg skal ta meg til med i dag eg?? Kom halvveis på det eg fikk på pinnen i går så planen er vel egentlig å få det ferdig? Kanskje eg da rekker enda ett til?? Godt det går kjapt for EGENTLIG må eg få ferdig den Flamingoen! I dag har eg 26 dager på å få den ferdig hvis eg skal holde eget mål! Hadde vært greit å få et lettere (i vekt altså) strikketøy på pinnene til me skal reise om ca 1 mnd 🙂 Kan være greit med et strikketøy som eg plutselig bare må legge fra meg, samtidig som det skal være noe eg virkelig kan kose meg med i hotellsenga om kwellen 🙂 Har allerede begynt å planlegge den helga så godt eg kan ned i den minste detalje! Ja f.eks alle sånn småting eg må ha med meg! DibHassan skal jo på bankett lørdags kwell så da blir det Me-Time på meg! Håper seriøst at det er badekar på det hotellet! Hekkan det er sykt mangen år siden eg har ligger i et badekar! *Noterer såpeskum på lista* hahaha

Hadde alarmen på i morges for å unngå å sove bort heele formiddagen! Ali sov da eg sto opp, noe som vil at han la seg igjen da DibHassan gikk på skolen. Eg så jo med èn gang da eg kom inn i stua hva han hadde gjort i morgentimene! Nå er hele stuetaket vasket for 2.gang!! Han har virkelig stått på, ikkje rart han var trøtt nei! Stua var like fin igjen og taket ser jo ut som det er nymalt! Fy søren men han står på!! Kan ikkje høre arbeidsfolk oppe på terrassen så det firmaet kommer jo ikkje som avtalt…Hmmm men ok, det er vel gjerne ikkje det enkleste å jobbe
med vannlekkasje når det bøtter ned ute!

Anyway, eg tror bare eg får på meg koseklær eg og kaster meg over strikketøyet! Jo fortere eg får det ferdig jo fortere kan eg returnere til Flamingoen min 🙂

KOS DEG OG HA
EN DEILIG MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg