RETT OG SLETT –> DAGEN I DAG

Det tok meg ganske mangen timer før eg klarte å stable meg skikkelig på beina i dag, men omsider kom me oss ned på butikken og fikk hentet hjem både helge OG Julekos! haha Dvs Ali gikk litt bananas i lammelåra så nå er den ene Juledagen reddet + noe av MezaBordet på Nyttår 🙂

Me gikk vel hjemmene fra ca kl kvart på 1 og når klokka nå var 19 satte eg meg ned i pysjen og eg føler meg som en inskrumpet amøbe! Det tar på å rudde ut og ordne i kjøleskapet og så rydde ut og plassere en del varer, Ali er den som styre fryseboksen så han sorterte der 🙂

 

Før det ble mørkt fikk en omsider plantet oppi her! Samtlige avleggere hadde enorme røtter så eg satser på at dette kommer til å gå heeelt strålende! Me fikk de i allefall i jorda før frosta kom!

Til våren håper me å få malt denne murveggen, trenger bare godkjenning av Styre…Søylen opp pver her skal me også kle med tynn hønsenetting slik at Eføyen kan vokse seg stor 🙂

 

Her er det også plass til litt sommerblomster til våren 🙂

 

Dette er et “Lite” prosjekt med MYE arbeid som Ali har potlet med i det siste 🙂 Det startet med en rødmalt bjelke! Denne har han da skrubbet og pusset etter alle kunstens regler! Der etter har han “mishandlet” den med en vinkelsliper og til slutt lakket. ​

 

 

Til slutt så fant han endelig Reinsdyrene sine et sted på nett og i går kom de i posten! Den ene hvite skal byttes ut med en grå når de kommer i posten så blir det en i hver farge 🙂

Så lenge flokken holder seg i gangen syns eg det er helt greit for eg må jo si det at han har gjort en veldig fin jobb her og eg gleder meg til alle de andre planene han har 🙂 *Handyman*

 

OMSIDER husket eg å kjøpe siste tilskudd til Dib sin treningsbag! Stakkar! Nå er han så og si hudløs under beina haha Sånn er det å trene kampsport barføtt! Frem til NM må han prøve å spare litt på huden så her må det tapes 🙂 Ingenting verre enn å få sår før det. Nå er det kun 2 uker til me reiser til Oslo! Papirene til skolen om permisjon ligger klar og det eneste som mangler er ny dress, skjorte og slips! Jadda, har da god tid! MEN, kan jo prøve meg, HVIS det er noen som har en heeeelt mørk blå dress som kan passe en slank 16 åringen og vil selge? Gi meg beskjed!!! EG KJØPER! Regner med at i den farten han vokser og med de voksesmertene han har om dagen så må han vel gjerne ha ny om et halv år igjen hehe Nå må han også bruke dette i forbindelser med Konkurranser, Stevner og Trenerutdanning.

NÅ?? Ahaaa eg har pakket meg inn i et godt teppe, har fått på meg pysjen og skal nå ta fatt på strikketøyet. Eg fikk startet på den 2. lommen i formiddag da eg bare satt her så den er i boks i kwell 🙂 Ut over det er det nå HELG her i heimen!

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL

Go`klem fra Amøben Vibbedille 🙂

#strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Det var litt av en handletur :-D. Synd at man får tak i lammekjøtt kun to ganger i året, påkse og på høsten. det er lurt å klippe ned de plantene du har plantet, for da slipper røttene å kjempe for å få nok næring til å etablere seg når de ikke er så mye busk/blomst 😀

    2. morsmiddag: Det er et par av de som er ca 30 cm, men eg tok nye skudd fra en stor Eføy i sommer og røttene som har vokst frem er like lange (og kraftige) som det man ser over jorda. Det er også en del veldig korte avleggere så eg satser på dette går bra, naboen sin har i allefall blitt stor 🙂 Ser det litt an 🙂

Siste innlegg