HERLIG FREDAG OG EN LÆKKER DANSK OPPSKRIFT

JADDA, dette bildet ble tatt for ca 1 t siden…..Dvs at eg har ikkje kommet en eneste millimeter lengre enn siden i går…Argh! AV og til går bare ALT i surr og eg skjønner ikkje hva som skjedde og da er det faktisk enklere å bare draaa ut pinnen og legge opp på ny! Joda, eg hadde lagt opp riktig masketall, men da eg så skulle begynne å strikke X-antall rette og vrange masker stemte det ikkje i slutten av pinnen!! Ikkje sant det er sykt frustrerende når du har lagt opp flere hundre masker?? Argh!

I steden for å plukke seg opp tilbake til der feilen startet er det enklere og heller legge opp på nytt, spesielt når det er snakk om når feilen er på en av de første pinnene 🙂 Det satt bare litt inne i å legge opp på nytt, men nå er det gjort og nå skal det bli riktig! JuHuu Dette blir bra vettu 🙂

 

Designet av Karen S. Lauger

Hanskene er strikket i Arwetta, men så lenge du bruke garn i samme tykkelse kan du bare velge og vrake blant det garnet du liker aller best! Som f.eks Opal, Regia, Fabel, TynnUll(Nille) ja alt av sånt tynt sokkergarn som er ca 400 m pr 100 gr 🙂 Det kan man like 🙂

VINTERHJERTE
Bildet over
Str S —> XL

 

Det er ikkje bare eg som bedriver med Hobby her i heimen! Ali har også sine ting han bedriver med uten om å lage mat! Du har jo sett en del av det han har laget her hjemme siden i sommer. Til denne type hobby trengs noe tyngre verktøy enn for oss som strikker. I dag var han virkelig heldig og fikk tilslag på et bud han la inn på disse 2 Go`bitene fra Finn.no 🙂 Jepp, dette er skikkelig leketøy for mannfolk kan du si 🙂 Vet`kje helt om eg kommer til å se mer til Ali denne helga! Allerede nå sitter han på vaskerommet og gnikker og gnir på begge 2 + litt testing på utsiden 🙂 Så nå har eg tenkt å legge inn ei bestillingsliste på HVA eg trenger og på HVA eg kunne tenkt meg 🙂 Så DEILIG! 🙂

 

Før han kjørte å hentet verktøyet laget han heldigvis middag! Hvis ikkje hadde eg vel sittet her å sultet! *fniser* Eg har akkurat spist og det var jo nydelig som alltid med SitronKylling <3 Mmmmm Dette er virkelig en superenkel middag som egentlig lager seg selv – nesten! Det eneste du trenger å kjøre er å skrelle og dele en gjeng med poteter 🙂 Ali bruker en slik pose med rå Delte Kyllinglår som du finner i frysedisken på Rema og Kiwi i allefall 🙂 Legger kylling i ei form + alle potetene som er i båter, kjører på med litt vann, sitron, et lass med hvitløk og til slutt krydder 🙂

Eg kan evn komme tilbake med mengdene på det forskjellige for som sagt Ali er opptatt med leketøyet sitt akkurat nå! *ler hjertelig*

Straks er det Idol og eg skal rett og slett bare NYTE kwellen og kose meg glugg ihjel med et veldig delikat strikketøy! Gleder meg masse til i morgen for da er det Strikketreff i Stavanger vettu og eg skal gå sammen men noen skjønner damer <3 

KOS DEG OG NYT
EN HERLIGE KWELL

Go`klem fra ei Ivrig og Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger #topplisten

0 kommentarer

Siste innlegg